8.615 visninger
|
Oprettet:
1.9 TDi / 2.0 TDi VAG {{forumTopicSubject}}
Jeg har hørt om mnage problemer ang. 2.0 TDi (140 hk) motoren fra VW koncernen, Men er der nogle gennerelle problemer med 1.9 TDi (105 hk) motoren?
okt 2009
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 273
jan 2005
Følger: 23 Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 60 Svar: 425
apr 2009
Følger: 42 Følgere: 41 Emner: 80 Svar: 1.087
mar 2009
Følger: 29 Følgere: 26 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 189
jul 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Biler: 2 Emner: 57 Svar: 1.209
jeg har hørt pumpe dyse modelen af 2,0 140 hk er det værste lort.. men common rail modelen skulle være god nok..
men 1,9 tdi 105 hk er en stærk motor og kan godt chippes til 140 hvis det ønskes
okt 2005
Følger: 49 Følgere: 49 Biler: 6 Emner: 21 Svar: 274
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 37 Biler: 3 Emner: 98 Svar: 1.939
jul 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Biler: 2 Emner: 57 Svar: 1.209
nu har jeg aldrig rodet i det, og som jeg skrev har jeg hørt
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 26 Svar: 73
feb 2005
Følger: 34 Følgere: 33 Biler: 7 Emner: 203 Svar: 1.489
okt 2005
Følger: 49 Følgere: 49 Biler: 6 Emner: 21 Svar: 274
Det er en udemærket stærk motor som er kendt for i 16V udgaverne at yde omkring 158-165 HK alt efter hvad felt og bil. UDEN chipning. Det er blot sådan de er lavet.
aug 2005
Følger: 58 Følgere: 59 Biler: 6 Emner: 58 Svar: 752
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 6 Emner: 9 Svar: 243
Men som jeg har forstået det, er der sket det at de første topstykker i produktionen ikke er blevet ryngtenfotograferet og derved er evt. Fejl ikke fundet og så der opstår revner.
En jeg har snakket med arbejder som VW mekaniker og han sagde også at det var en rigtig dårlig motor indtil jeg gik ham lidt på klingen, så viste det sig at det ca. Drejer sig om 2% af alle 2.0 TDI motore som har problemer og når man så kigger på hvor mange modeller fra VAG denne motor sidder i så er det squ nok ikke så slemt.
okt 2005
Følger: 49 Følgere: 49 Biler: 6 Emner: 21 Svar: 274
I mine øjne en rigtig fin motor.. Det er nr 2 af dem jeg har..
feb 2007
Følger: 160 Følgere: 156 Biler: 6 Emner: 44 Svar: 287
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 154 Svar: 5.249
det tror jeg ikke nogle tror .på mpske 20% revner ...
men det er jo ikke kun det
Dyser bliver skiftet i et væk
olie pumpe blyanten bliver rund . = minimum død turbo og eller motor
turbo dør af sig selv
og dsg kasser sving hjul og kobling er jo en saga i sig selv ..
nu kender jeg også vw værksteder ..... og det er ved at BRÆKKE sig i dyse skift, turbo skift og døde motore
og min far har da selv haft bøvlet med fantastiske fantasiske VW
jan 2005
Følger: 152 Følgere: 154 Biler: 18 Emner: 227 Svar: 1.044
Der er ikke de store problemer med 140hk i forhold til hvor mange der køre af dem..
140hk køre med 2 bolte pr dyse og ikke kun 1 som alle de andre og dermed rasler de ikke så tit løse og hvis man gider kan man evt skifte strækbolterne ved dyserne for hver 100000km en reperation til max 1000kr og så vil jeg påstå problemerne ikke kommer..
Du smiler altså noget mere på motorvejen i en 2.0 tdi fremfor en 1.9 tdi..
Og husk nu folkens man høre kun det dårlige og meget sjælden det gode og tænk på hvor mange biler der køre med 2.0 tdi 140hk så der er ikke mange problemer i forhold til antallet der køre..
apr 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 114
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 154 Svar: 5.249
okt 2005
Følger: 49 Følgere: 49 Biler: 6 Emner: 21 Svar: 274
Og godaw og ryk er jo så en smagssag. Den laver ca 40 NM mere end din. ved fabriksopgivelserne. Og det er et dejligt "godaw" ved 130 i 6 gear.
mar 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 179
mar 2009
Følger: 29 Følgere: 26 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 189
mar 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 179
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 154 Svar: 5.249
okt 2005
Følger: 49 Følgere: 49 Biler: 6 Emner: 21 Svar: 274
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 6 Emner: 9 Svar: 243
Jeg kan kun fortælle hvad jeg har fået af vide af en VAG mekaniker og når han siger at det måske er 2% af alle 2.0 TDI'er der er så meget bøvl med så er det det jeg vælger at tro på. Jeg er da også om nogen nød til at tro på det holder, jeg ejer jo sådan en
Men når du siger at det er 20% hvad bedømmer du så det ud fra?
jan 2005
Følger: 152 Følgere: 154 Biler: 18 Emner: 227 Svar: 1.044
aug 2005
Følger: 58 Følgere: 59 Biler: 6 Emner: 58 Svar: 752
okt 2005
Følger: 49 Følgere: 49 Biler: 6 Emner: 21 Svar: 274
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 6 Emner: 9 Svar: 243
Men kære - Andersen -
Du er da en rigtig Spassmager og har sikkert optrådt som klassens klovn mange gang og har en selvfed opfattelse af hvad der er sjovt. Men kunne det tænkes at ham som oprettede denne tråd er mere eller mindre ligeglad med hvad du mener når det intet har med hans spørgsmål at gøre..?
maj 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 89
Rep på dem:
Gasspjæld, Starter, Topstykke, Turbo, Svinghjul, Vandpumpe - ny motor til den ene.
Og DSG gearkasse omskiftet.
okt 2005
Følger: 49 Følgere: 49 Biler: 6 Emner: 21 Svar: 274
aug 2005
Følger: 58 Følgere: 59 Biler: 6 Emner: 58 Svar: 752
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 6 Emner: 9 Svar: 243
Du bryder dig tilsyneladende ikke om VAG og det er fint, men vi er nogen som er godt tilfredse med vores biler og iforhold til hvor mange VAG'er der køre rundt er der nok et flertal som er ganske godt tilfredse med vores valg ellers solgte VAG nok heller ikke så mange biler.
aug 2005
Følger: 58 Følgere: 59 Biler: 6 Emner: 58 Svar: 752
Masser af bil for pengene.
Endnu en gang undskyld
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 6 Emner: 9 Svar: 243
Hold nu op! Det handler jo ikke om at overbevise dig om at VAG er en go' bil eller ej - men istedet hvorvidt det er relevant at kommen med ubruglige og latterlige kommentare om en bil fabrikant bare fordi du ikke kan li' producenten.
Havde du startet med at skrive, " Hej, jeg har oplevet mange problemer med VAG i min dagligdag som mekaniker. Det er defekte topstykker og løse pyser på 2.0 TDI og bøvl med DSG gear på de og de modeller, så jeg synes ikke det er pengene værd - køb en cykel" så havde ingen tænkt nermere over det, da der måske er fakta i det du siger.
Men istedet skal vi læse om Hitler?
Forstår du nu hvor jeg vil hen af?
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 37 Biler: 3 Emner: 98 Svar: 1.939
selv de dyre Mercedser har store problemer med rust - skræmmende ..
men som sagt handler det ikke om hvilket mærke man kan lide - men der bliver spurgt ind til de forskellige motore.
mar 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 179
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 225 Svar: 1.859
Den skal de dieselmaskiner alligevel have..
Men til trådstarter er der kun ét valg i mine øjne... 1,9 Tdi er den bedste maskine til dato
maj 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 812
MEN jeg har haft en svigerfar som har haft skiftet kobling, svinghjul, toppakning og turbo på en 1.9 TDI (Passat 3B) gået 265.000 ved salg.. indenfor 2.5 år..
aug 2005
Følger: 58 Følgere: 59 Biler: 6 Emner: 58 Svar: 752
På kundens regning vel og mærke. Det sker jo ikke på en 3-4 år gammel Mercedes, der bliver lortet malet om på garantien. !
jun 2010
Følger: 41 Følgere: 41 Emner: 7 Svar: 388
At maleren så ikke kan finde ud af at matche farven, og maler bagklappen en helt anden farve (der ikke engang er tæt på) og bagefter mener at den er samme farve som bilen, det er så hvad det er. Men den blev omlakeret igen uden at vi skulle betale en øre for det.
aug 2008
Følger: 63 Følgere: 70 Biler: 9 Emner: 531 Svar: 2.071
feb 2005
Følger: 34 Følgere: 33 Biler: 7 Emner: 203 Svar: 1.489
jul 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Biler: 2 Emner: 57 Svar: 1.209
1.9 TDi / 2.0 TDi VAG