{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  1.9 TDi / 2.0 TDi VAG
  • #1   23. jul 2012 1,9 Kan ikke slåes ihjel, jeg har selv haft en! smiley

• #2   23. jul 2012 Jeg vil også vælge 1,9 hvis man kan.. de er også meget nemmer at tune på hvis det er det man vil:) dysserne i en 2,0'er rasler løs i topstykket ved ca 200.000 km også koster det et nyt topstykke plus det der høre med til sådan et projekt

• #3   23. jul 2012 1,9 TDI er vw mest holdbare diesel motor

• #4   23. jul 2012 Er alle indforståede med at det er den 105 hestes motor (dvs den nye) og ikke den 90/110 hestes motor der ligger i f.eks passat 3b og golf 4?

• #5   23. jul 2012 hvad årgang?
    jeg har hørt pumpe dyse modelen af 2,0 140 hk er det værste lort.. men common rail modelen skulle være god nok..

men 1,9 tdi 105 hk er en stærk motor og kan godt chippes til 140 hvis det ønskes smiley

• #6   23. jul 2012 Lille My . Det er da en and at allep umpedyse motorerne er det værste lort.. Der er nogle modeller hvor der er udvidet garanti på dyserne. Det er vist optil 200.000 eller 7 år. Og så er der dem fra PRE- 2006. De har det gamle topstykke som ikke er så fandens fantastisk.

• #7   23. jul 2012 1,9Tdi helt klart ! ..

• #8   23. jul 2012 jeg forstår ikke helt det første..
    nu har jeg aldrig rodet i det, og som jeg skrev har jeg hørt

• #9   23. jul 2012 Lige for at gøre det mere klart, problemet er ofte på 170 Hk modellen og ikke 140 Hk

• #10   23. jul 2012 jeg har aldrig haft problemer med min 1,9 TDI

• #11   23. jul 2012 Lille my . Det er da en and at alle Pumpedyse Motorerne er det værste lort = Det passer vist ikke.
    Det er en udemærket stærk motor som er kendt for i 16V udgaverne at yde omkring 158-165 HK alt efter hvad felt og bil. UDEN chipning. Det er blot sådan de er lavet.

• #12   23. jul 2012 Kør vw og vær led ved det smiley

• #13   23. jul 2012 Der siges meget dårligt om 2.0 TDI pumpe-dyse motoren og jeg har efterhånden haft en del menings udvækslinger med et par medlemmer her på siden og 10% af dem ved måske hvad de snakker om, resten har bare læst om det og blæser det op til verdens største problem...

Men som jeg har forstået det, er der sket det at de første topstykker i produktionen ikke er blevet ryngtenfotograferet og derved er evt. Fejl ikke fundet og så der opstår revner.

En jeg har snakket med arbejder som VW mekaniker og han sagde også at det var en rigtig dårlig motor indtil jeg gik ham lidt på klingen, så viste det sig at det ca. Drejer sig om 2% af alle 2.0 TDI motore som har problemer og når man så kigger på hvor mange modeller fra VAG denne motor sidder i så er det squ nok ikke så slemt.

• #14   23. jul 2012 BR --- NETOP..

I mine øjne en rigtig fin motor.. Det er nr 2 af dem jeg har..

• #15   23. jul 2012 1.9 TDI, det virker bare, de kan blandt andet bedre holde til optimering frem for 2.0.. Min gode gamle jetta er også en 1.9 tdi 105hk, den køre bare derud af, simpelthen dejlig motor..

• #16   23. jul 2012 BR ...

det tror jeg ikke nogle tror .på mpske 20% revner ...

men det er jo ikke kun det

Dyser bliver skiftet i et væk
    olie pumpe blyanten bliver rund . = minimum død turbo og eller motor
    turbo dør af sig selv
    og dsg kasser sving hjul og kobling er jo en saga i sig selv ..

nu kender jeg også vw værksteder ..... og det er ved at BRÆKKE sig i dyse skift, turbo skift og døde motore

og min far har da selv haft bøvlet med fantastiske fantasiske VW

• #17   23. jul 2012 Jeg ville ALDRIG vælge andet end 2.0 Tdi 16v og det SKAL være 16v 140hk BKD motor og IKKE 8v 136hk BMM motor..

Der er ikke de store problemer med 140hk i forhold til hvor mange der køre af dem..

140hk køre med 2 bolte pr dyse og ikke kun 1 som alle de andre og dermed rasler de ikke så tit løse og hvis man gider kan man evt skifte strækbolterne ved dyserne for hver 100000km en reperation til max 1000kr og så vil jeg påstå problemerne ikke kommer..

Du smiler altså noget mere på motorvejen i en 2.0 tdi fremfor en 1.9 tdi..

Og husk nu folkens man høre kun det dårlige og meget sjælden det gode og tænk på hvor mange biler der køre med 2.0 tdi 140hk så der er ikke mange problemer i forhold til antallet der køre..

• #18   23. jul 2012 Har en passat 2.0 tdi 140 dsg med 320k på den som kører fantastisk.. grunden til man hører de går i stykker er fordi de sjovt nok gør.. MEN det er også den mest solgte bil så selvfølgeligt vil man høre historier. Alt går i stykker men hvis der bliver solgt 100 af dem og 99 går i stykker så hører man bare ikke om det.

• #19   23. jul 2012 hvem smiler bag rettet af en 2,0tdi ? ..... så meget godaw og ryk er der sku ikke .. og hvis du trykker til den. er det næste sted du står og smiler på tank stationen ... for forbruet med DSG er sku ikke noget at skrive hjem om hvis den går på motervej

• #20   23. jul 2012 HARTMANN. Den Fås skam også uden DSG.

Og godaw og ryk er jo så en smagssag. Den laver ca 40 NM mere end din. ved fabriksopgivelserne. Og det er et dejligt "godaw" ved 130 i 6 gear.

• Jesper R
    Jesper R Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 179
    #21   23. jul 2012 D M - du sammenligner da ikke en dieselkasse med en tfsi, for den får da bare så meget høvl den dieselhakker?

• #22   23. jul 2012 Der er ingen der har nævnt en TFSi?

• Jesper R
    Jesper R Tilmeldt:
    mar 2012

#23   23. jul 2012 D M : Og godaw og ryk er jo så en smagssag. Den laver ca 40 NM mere end din - skrevet til HARTMANN, som har en tfsi?

• #24   24. jul 2012 Og ?? Jeg tager den da nemt aligevel og den kan da også gå 15km/l

• #25   24. jul 2012 Hartmann ikke uden at skulle røre i gearkassen først og piske den op hvor der er nogle hk til rådighed. Tvivler på de går 15 km/l ved blandet normal kørsel.

• #26   24. jul 2012 HARTMANN

Jeg kan kun fortælle hvad jeg har fået af vide af en VAG mekaniker og når han siger at det måske er 2% af alle 2.0 TDI'er der er så meget bøvl med så er det det jeg vælger at tro på. Jeg er da også om nogen nød til at tro på det holder, jeg ejer jo sådan en smiley

Men når du siger at det er 20% hvad bedømmer du så det ud fra?

• #27   24. jul 2012 HARTMANN..: Der er da noget mere ryk i en 2.0 Tdi end i en 1.9 Tdi.. Hvis du skal overhale på motorvejen i en 1.9 skal du næsten ned i 4 for der sker noget men i en 2.0 kan du roligt blive i 6 gear..

• #28   24. jul 2012 Der er mange årsager til at hade Adolf Hitler. Men at han fik ideen til vw er trods alt den værste!

• #29   24. jul 2012 - Andersen - Haters Gotta Hate !

• #30   24. jul 2012 BG er efterhånden blevet en børnehave, her troede jeg at vi skulle hjælpe hinanden og dele vores viden, men nej.. Igen viser det sig at nogen skal ødelægge en go' og faglig debat med ligegyldige kommentare, som ingen kan bruge til noget.

Men kære - Andersen -
    Du er da en rigtig Spassmager og har sikkert optrådt som klassens klovn mange gang og har en selvfed opfattelse af hvad der er sjovt. Men kunne det tænkes at ham som oprettede denne tråd er mere eller mindre ligeglad med hvad du mener når det intet har med hans spørgsmål at gøre..?

• #31   24. jul 2012 Vedr. 2.0 TDI - vi har 2 i familen.

Rep på dem:
    Gasspjæld, Starter, Topstykke, Turbo, Svinghjul, Vandpumpe - ny motor til den ene.
    Og DSG gearkasse omskiftet.

• #32   25. jul 2012 ICE Bear. det er 8v motorerne ikke ?

• #33   25. jul 2012 Nu handler tråden jo om problemer med vw ikke? Og dem har jeg haft enormt mange af.

• #34   25. jul 2012 - Andersen - og hvad kan vi bruge dine enormt mange problemer til, når du ikke dele din viden - men istedet vælger at skrive en total ubruglig kommentar i forhold til tråden..

Du bryder dig tilsyneladende ikke om VAG og det er fint, men vi er nogen som er godt tilfredse med vores biler og iforhold til hvor mange VAG'er der køre rundt er der nok et flertal som er ganske godt tilfredse med vores valg ellers solgte VAG nok heller ikke så mange biler.

• #35   25. jul 2012 Det har du også ret i. Undskyld undskyld. Nu er jeg overbevist. Jeg må have taget fejl. Vw er sgu nok en god bil alligevel. Ja og billig, næsten samme pris som f.eks Mercedes.
    Masser af bil for pengene.
    Endnu en gang undskyld

• #36   25. jul 2012 - Andersen -
    Hold nu op! Det handler jo ikke om at overbevise dig om at VAG er en go' bil eller ej - men istedet hvorvidt det er relevant at kommen med ubruglige og latterlige kommentare om en bil fabrikant bare fordi du ikke kan li' producenten.

Havde du startet med at skrive, " Hej, jeg har oplevet mange problemer med VAG i min dagligdag som mekaniker. Det er defekte topstykker og løse pyser på 2.0 TDI og bøvl med DSG gear på de og de modeller, så jeg synes ikke det er pengene værd - køb en cykel" så havde ingen tænkt nermere over det, da der måske er fakta i det du siger.

Men istedet skal vi læse om Hitler?

Forstår du nu hvor jeg vil hen af?

• #37   25. jul 2012 godt man ikke køre i en mercedes lgesom din - Andersen - så kan man da ikke bestille andet end og lave rust hele tiden .

selv de dyre Mercedser har store problemer med rust - skræmmende ..

men som sagt handler det ikke om hvilket mærke man kan lide - men der bliver spurgt ind til de forskellige motore.

• Jesper R
    Jesper R Tilmeldt:
    mar 2012

#38   25. jul 2012 Hartmann - du kommer bare med den sure diesel, den kan jo kun accelerere op til 140, så er den død

• #39   25. jul 2012 Nu er jeg som VAG mekker ikke fan af de 140hk tdi maskiner.. Men det skal sgu være en af de alvorlige tfsi maskiner hvis de skal hænge på i accelerationerne... også på motorvejen...

Den skal de dieselmaskiner alligevel have..

Men til trådstarter er der kun ét valg i mine øjne... 1,9 Tdi er den bedste maskine til dato

• #40   26. jul 2012 Har ikke gidet læse alle de indlæg..

MEN jeg har haft en svigerfar som har haft skiftet kobling, svinghjul, toppakning og turbo på en 1.9 TDI (Passat 3B) gået 265.000 ved salg.. indenfor 2.5 år..

• #41   26. jul 2012 Vag døjer sgu efterhånden også meget med rust. Jeg har fået malet flere Passat bagklapper.
    På kundens regning vel og mærke. Det sker jo ikke på en 3-4 år gammel Mercedes, der bliver lortet malet om på garantien. !

• #42   26. jul 2012 - Andersen - det kan jeg nu ikke nikke genkendende til. Min far har en Seat Leon FR 2.0 TDI, hvor bagklappen også har haft lidt problemer. Den tog importøren på sin kappe (begge gange), og lavede det på "garantien" - selvom det er en bil fra 12/2007.

At maleren så ikke kan finde ud af at matche farven, og maler bagklappen en helt anden farve (der ikke engang er tæt på) og bagefter mener at den er samme farve som bilen, det er så hvad det er. Men den blev omlakeret igen uden at vi skulle betale en øre for det.

• #43   26. jul 2012 1.9tdi helt klart den bedste motor, og billigst at køre i, min passat er også 1.9tdi og er vældig glad for den, har aldrig brokket sig og kører 1825km på en fuld tank;-) desværre er vw kendt for rust på bagklappe og paneler

• #44   26. jul 2012 trulle.. så kører du satme også pænt... jeg kører 1400 på en tank når jeg kører pænt...

• #45   26. jul 2012 iceberg der er sgu da ikke gas spjæld på en diesel.. (:

Kommentér på:
1.9 TDi / 2.0 TDi VAG

Annonce