{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.651 visninger | Oprettet:

Volvo 850 - starter ikke - ingen benzin tilførsel {{forumTopicSubject}}

Hej,
Min Volvo 850 2,0 sedan fra 96 vil ikke starte. Den får gnist fra tændspolen, men der kommer ikke noget benzin til indsprøjtningsystemet. jeg har løsnet brændstof røret der hvor det "føder" ind til "broen" med de 5 dispensere/dyser. Det plejer at sprøjte ud af bendstofrøret md benzin når jeg sætter tænding på. Men det sker ikke!

Jeg har skiftet brændstof-relæet, jeg har fået nyt brændstof filter på for 6 måneder siden.
Brændstofpumpen i bagagerummet får strøm, da jeg har målt det med en prøvelampe. Men pumpen "larmer/kører" ikke, den er helt lydløs og vibrationsfri når jeg lægger hånden ovenpå den, selv om jeg sætter tænding på.

Spørgsmål 1:
Kan brændstofregulatoren der sidder monteret ude ved "broen" med de 5 dyser, blokere brændstofpumpen fra at køre selv om den får strøm? Hvis regulatoren nu er defekt?

Spørgsmål 2:
Tror I min brændstofpumpe er defekt?

Spørgsmål 3:
Kan jeg løse det runde og takkede dæksel om holder brændstof pumpen fast i tanken, uden brug af det specialværkstøj som tegningen angiver?

Iøvrigt er idéer velkomne.

På forhånd tak,
Claus

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Volvo 850 - starter ikke - ingen benzin tilførsel
  • #1   25. jul 2012 Jeg vil skyde på at din pumpe er færdig. Og ja det kan godt lade sig gøre at løsne uden værktøjet, du skal bare være lidt kreativ.

• #2   25. jul 2012 en flad skruetrækker og en hammer eller en stor tang kan bruges til at løsne den nævnte ring... Prøv evt at sætte 12 volt direkte til benzinpumpen så finder du af om det er den der er defekt...

• #3   26. jul 2012 Tak for jeres input, det er fedt at få noget hjælp.
    Jeg har prøvet at give pumpen 12 V fra bilbatteriet, men den kører ikke.
    men, så målte jeg med voltmeter strøm fra stikket til pumpen, med tænding på. Men, den gav kun 0,12V, og kun hvis jeg brugte noget metal som stel, og ikke minus-polen på stikket? det forstår jeg ikke.

nå, men da jeg jo er amatør/hobby mekaniker, så kørte jeg til et autoophug og købte en brugt pumpe for 500kr. i morgen vil jeg så prøve at montere den og se om mit problem er løst?

• #4   28. jul 2012 Hej igen,
    Så kører Volvo'en igen! Det er bare super fedt selv at reparere sin bil.
    Jeg brugte 2 aflange brede file til at løsne det runde hakkede plastikdæksel som spænder benzinpumpen fast til tanken.
    snap låsene på slangerne er nemme nok, man skal bare ind under dem og presse op ad, så trækker stikke sig sammen, og man kan hive det op.
    Nå, men det var benzinpumpen som var defekt, da jeg satte den nye(brugte) i, så startede motoren første gang. Da jeg satte tænding på, så hørte jeg at pumpen begyndte at arbejde, det gjorde den gamle ikke tilsidst da bilen ikke ville starte.
    det kostede 500 for en pumpe og 90 kr for et voltmeter. samt lidt benzin til en køretur efter pumpen.

• #5   28. jul 2012 Sådan... Tillykke med sejren...

• #6   29. jul 2012 tak. det er bare så dejligt, når man kan lave din egen bil! Det var jo ren fornøjelse at dreje nøglen på tænding (II), og høre benzinpumpen køre!

• #7   29. jul 2012 Det er en dejlig fornemmelse.. kan man i øvrigt ikke få en haynes håndbog til sådan en dejlig svensk kampvogn ??

• #8   30. jul 2012 jov, jeg har købt en Haynes håndbog for et år siden, da jeg sloges med en periodisk fejlende motorstyring ECU. Det er en fin bog, der dækker mange områder, dog ikke alt.
    3 værksteder kiggede på bilen, da motorstyringen gav problemer, ingen værksteder kunne komme med en løsning.
    så købte jeg et brugt motorstryingsmodul i tyskland til 900 kr, og vupti så kørte bilen fint igen.
    dejlig vogn når den kører, træls når den ikke kører:)

• #9   30. jul 2012 Sådan er det jo med alle biler... så du linket i den anden tråd ang kontraventil til sprinkler ??

Kommentér på:
Volvo 850 - starter ikke - ingen benzin tilførsel

Annonce