VAG, luftmåler problem {{forumTopicSubject}}
Bilen skulle til syn her forleden og i den anledning viste det sig at udstødningen var lidt utæt. Den blev så tætnet men et anden problem dukkede så op. Ved gearskift hopper omdrejninger ca 100 rpm når koblingen trædes. Den kan desuden ikke holde faste omdrejninger omkring et vilkårligt omdr punkt.
Anyway jeg smed en tester på og fik følgende fejl:
3 Faults Found:
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - Intermittent
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70)
P0102 - 35-10 - Signal too Low - Intermittent
16497 - Intake Air Temp. Sensor (G42)
P0113 - 35-10 - Signal too High - Intermittent
Readiness: 0000 0000
Bilen er en audi a3 8l 2001 1,6.
Jeg har efterfølgende pillet MAF sensoren og givet den et alkohol bad samt slettet fejlkoderne. Desværre har intet af det hjulpet.
Det skulle åbentbart være et typisk problem på vag biler, men er løbet lidt tom for ideer om hvad problemet kunne være?
maj 2005
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 9 Emner: 18 Svar: 318
Tror muligvis det er din temp føler (G42) der driller, hvis den ikke virker optimalt vil den i hvert fald også ligge en fejl på LMM.
mar 2008
Følger: 24 Følgere: 22 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 36
jan 2004
Følger: 209 Følgere: 203 Biler: 6 Emner: 294 Svar: 10.819
Chek evt vacuum rør til bremseforstærkeren..
apr 2007
Følger: 1 Emner: 30 Svar: 40
Har tjekket alle slanger og rør og det hele ser fint ud.
VAG, luftmåler problem