{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.749 visninger | Oprettet:

ndm n
ndm n
Tilmeldt:
7. apr 2007
Følger: 1 Emner: 30 Svar: 40

VAG, luftmåler problem {{forumTopicSubject}}

Bilen skulle til syn her forleden og i den anledning viste det sig at udstødningen var lidt utæt. Den blev så tætnet men et anden problem dukkede så op. Ved gearskift hopper omdrejninger ca 100 rpm når koblingen trædes. Den kan desuden ikke holde faste omdrejninger omkring et vilkårligt omdr punkt.

Anyway jeg smed en tester på og fik følgende fejl:

3 Faults Found:
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - Intermittent
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70)
P0102 - 35-10 - Signal too Low - Intermittent
16497 - Intake Air Temp. Sensor (G42)
P0113 - 35-10 - Signal too High - Intermittent
Readiness: 0000 0000


Bilen er en audi a3 8l 2001 1,6.

Jeg har efterfølgende pillet MAF sensoren og givet den et alkohol bad samt slettet fejlkoderne. Desværre har intet af det hjulpet.
Det skulle åbentbart være et typisk problem på vag biler, men er løbet lidt tom for ideer om hvad problemet kunne være?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VAG, luftmåler problem
  • #1   27. jul 2012 Den første fejl har ikke noget med dit problem at gøre.

    Tror muligvis det er din temp føler (G42) der driller, hvis den ikke virker optimalt vil den i hvert fald også ligge en fejl på LMM.


  • #2   27. jul 2012 Skift Luftmassemåleren vis det aldrig har været gjort, de er meget svage


  • #3   27. jul 2012 Ændre motoren ikke gang kultur når du hiver stikket af til Luftmassemåleren, så plejer den at være defekt. Men det er sjælden den når der opstår fejl hvor den er nævnt. Så er det som regel noget med indsprøjtning eller udstødning der er utæt..

    Chek evt vacuum rør til bremseforstærkeren..


  • ndm n
    ndm n Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 30 Svar: 40
    #4   27. jul 2012 Har prøvet at hive stikket ud af luftmåleren og derefter køre en lille tur. Forskellen er tæt på intet. Jeg har på fornemmelsen at IAT sensoren slår fejl som følge af MAF eller omvendt. Er der nogen der ved hvor IAT sensoren sidder?

    Har tjekket alle slanger og rør og det hele ser fint ud.




Kommentér på:
VAG, luftmåler problem

Annonce