Oliefyr og Radio i Volvo S40 05 {{forumTopicSubject}}
Hey BG
Jeg har lige anskaffet mig bil igen, og i den forbindelse har jeg lidt spørgsmål, som jeg tænker i måske kunne hjælpe mig med?
Bilen er en Volvo S40. 2.0 D fra 2005
Sp: 1. Ang. Oliefyr
Kan forstå på min forhandler at der er fyr i bilen, for at hjælpe motoren hurtigst mulig op på drift temperatur. I den forbindelse tænkte jeg, om man ikke kunne få noget udstyr monteret så man kunne bruge fyret som kabine/motorvarmer, så motoren aldrig er helt koldt når vi nu engang får vinter igen?
Sp: 2. Radio
I min sidste bil, havde jeg en almindelig autoradio, som var compatibel med min Ipod/iphone. I den nye, er der hverken aux indgang eller noget som helst. Er der et stik bagpå den originale unit, som kan bruges til noget konverterings værk eller er det kun en FM transmitter der kan løse problemet? Kan også se, at der er nogen af de nyere modeller der har et aux stik i mitter armlænet. Kan man evt skifte radioen ud med en nyere fra en hugger og så få aux indgang.
Håber i har tid til at give et indput hvis i har nogle gode tips/triks.
Med venlig hilsen
Jan Paakjær
feb 2011
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 3 Svar: 402
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 85 Biler: 1 Emner: 435 Svar: 5.698
aug 2004
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 3
Prøver og søge lidt videre. Jeg tror ikke der er vandpumpe, da fyret kun er monteret som tilskudsvarme, for at få bilen varm hurtig.
Vil prøve og tjekke webastos hjemmeside.
Oliefyr og Radio i Volvo S40 05