17.326 visninger
|
Oprettet:
VW Motor 2,0 TDI Km? {{forumTopicSubject}}
Hej BG.
Kigger lidt meget på en Passat som har trillet en del km, altså ca 270.000 km..
Er der nogle problemer med disse km? tænker hvis den har overholdt service o.s.v
Eller triller de bare fint derud af? efterhånden kan de jo holde til ret så mange km.
den er fra 2006 hvis det har noget at sige
Takker for jeres hjælp
jul 2007
Følger: 59 Følgere: 57 Biler: 1 Emner: 123 Svar: 1.189
aug 2008
Følger: 120 Følgere: 118 Biler: 4 Emner: 57 Svar: 453
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 20 Svar: 17
( mener det er lejet på olie pumpen der går i stykker men er ikek helt sikker)
jul 2012
Følger: 4 Biler: 1 Emner: 21 Svar: 260
aug 2008
Følger: 19 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 1.241
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 453
aug 2008
Følger: 19 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 1.241
har aldrig hørt om at de har problemer med olietryket. eller læst nogle steder. ikke 2.0 tdi men det har 1.4 tfsi moten ved ikke og det er den du mener
apr 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 5 Emner: 278 Svar: 4.742
Har haft en 1,9 TDI før, ganske fin motor.. kender bare intet til 2,0 TDI, men der er jo ting galt med mange biler. så man skal finde en hvor olie pumpe o.s.v er skiftet..
apr 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 5 Emner: 278 Svar: 4.742
mar 2005
Følger: 47 Følgere: 44 Biler: 6 Emner: 60 Svar: 2.394
Dog vil jeg ikke mene det er for sent, kender en som slukkede bilen med det samme, og kun skiftede blyanten ud, og den kører super den dag i dag.
feb 2012
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 7 Svar: 3.841
apr 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 5 Emner: 278 Svar: 4.742
Thomas R: okay
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.041
apr 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 5 Emner: 278 Svar: 4.742
mar 2005
Følger: 47 Følgere: 44 Biler: 6 Emner: 60 Svar: 2.394
Du skal i hvert fald søge job som værkfører eller åbne dit eget værksted hvis du kan overbevise hr. og fru jensen om at de skal ofre 12.000,- på noget som intet fejler
det er svært at sige hvornår det går, og derfor bliver det ikke bare skiftet ved X antal km.
mar 2005
Følger: 47 Følgere: 44 Biler: 6 Emner: 60 Svar: 2.394
men så udbredt er det nu heller ikke.
aug 2008
Følger: 19 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 1.241
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 69 Svar: 892
apr 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 5 Emner: 278 Svar: 4.742
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 69 Svar: 892
apr 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 5 Emner: 278 Svar: 4.742
okt 2005
Følger: 9 Følgere: 6 Biler: 3 Emner: 13 Svar: 279
Der er problemer med denne motor, men er der ikke det på alle motorer?
Det eneste der faktisk er problemet er: Der er solgt 20 gange flere af denne motor end nogen anden motor, og derfor 20 gange flere rygter om problemer med den...
Har dog selv ikke haft den, men jeg hælder også mere til den meget roste 143hk'er fra Audi....
Dog skal det da være en 3,0diesel, det skal det være
apr 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 5 Emner: 278 Svar: 4.742
Ja ville også gerne have en 3.0 Audi, meeeen mine penge rækker ikke til sådan en dyt
Har også kigget på A4´eren, og en BMW 535D, de finder dog til en smule mere pris en Passaten
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 6 Emner: 9 Svar: 243
Men det er da klart at der vil være mange fejl på denne motor, når nu den køre i så mange biler.
Og igen på sådan et stort forum som vi har har, vil en enkelt fejl hurtigt blive sammen koblet med en anden enkelt fejl og så ruller rygterne. Til sidst kan man ikke køre 2.0 TDI uden at den smuldre væk af rådenskab..
Men ja, 1.9 TDI er nok mere driftsikker og dem er der også mange af.. Ellers skulle man vælge den nye 2.0TDI med Commenrail
mar 2005
Følger: 47 Følgere: 44 Biler: 6 Emner: 60 Svar: 2.394
min kammerat havde en golf 5 2.0 tdi 140 hestes. den kørte satme fint, aldrig andet end service. dog solgte han den da den havde gået 110-120.000km
apr 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 5 Emner: 278 Svar: 4.742
Men den jeg har kigget på har bare trillet dobbelt de km som du snakker om Andreas
Er pt bare træt af min pug 306 HDI.. selvom motoren kører fint, så syns jeg alt andet går i stykker udenom
mar 2005
Følger: 62 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 123 Svar: 1.557
At min Mechatronic til DSG gearkassen så lige er gået sig en tur, og koster 20-24.000 ved vw at få lavet er noget andet. Ved ikke om de passater du har set på har DSG.. Det kan dog laves billigere end ved VW
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 6 Emner: 9 Svar: 243
Og nu har jeg læst mange af de tråde ang. 2.0 TDI og det er sjovt nok de samme personer der hver gang kommer med den samme smøre.. Så man må aldrig træffe sit valg af bil udfra oplysninger på BG. Så må man heller læse nogle motorblade og se topgear og andre motor programmer. Det giver nok en bedre indsigt i hvordan virkeligheden er.
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 759
Kørsels brug
Har bilen været OBD eller boks tunet for at få det til være 170 HK eller presse en 170 HK op på 210 HK
Der bliver ikke fortalt noget om de 140 HK tdi´er er 8v eller 16v (v=ventiler)
det er et kendt faktum at svinghjul og kobling er en slid del på ALLE VAG biler i dag stort set. så den 1,9 TDI du køber kan risikere at springe lige så meget i luften som en 2,0 tdi...
i min fars firma har vi to 2,0 tdi 140 hk dene ha rlige rundet 270.000 km på 23 mdr. og når at runde de 300.000 inden den bliver skiftet ud her til d. 7. sep den anden er 99% magen til dog et år nyrer der har gået 130.000 km på 9 mdr.
fælles for dem er at vi har ikke brugt en eneste krone på hverken gearkasse, motor, aksler eller noget som helst andet end olie service og bremser..... den har gået 270 går lige så godt den der har gået 130, jeg kan ikke mærke forskel.
og vi har for 5 mdr. siden fået den nye touran med en 1,6 TDI BMT med 105 hk den har gået lidt over 50.000 km, samme historie der.
dog er vores service vogn en anden snak, det er en touran fra 05 der skal have skiftet svinghjul, kobling og udrykker leje, den har gået 210.000 km
og jeg har haft en 2,0 tdi med motorkode BMM altså 16v modellen som kommer fra skoda octavia´en aldrig et eneste problem ej heller med BMN altå 170 hk...
der er fejl på 2% af VW 2,0 tdi motor af modellen fra før commenrail udgaven, som skyldes direkte produktions fejl, ellers skyldes divers motor haverier manglende vedligholdelse, hassaderet kørsel (brian kørsel) boks tunet eller OBD tunet den....
apr 2005
Følger: 54 Følgere: 55 Biler: 8 Emner: 66 Svar: 1.349
apr 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 5 Emner: 278 Svar: 4.742
Sikke en lang smørre
Men den jeg kigger på står helt std uden chip eller lign. ganske flot og velholdt, men må da lige få sprugt ind til service o.s.v
Men tak for dine svar, lyder da til i får kørt jeres biler godt til
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 453
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 759
maj 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 812
I min omgangskreds er det faktisk præcis 50/50 i forhold til problemer, og ingen problemer.. Alle 2.0 TDI..
Men ja, i disse tider går alt i stykker.. Men det er ekstraordinært med 2.0 TDI..
Opel har også solgt utrolig mange 1.9 CDTI, og de har også problemer. Men dog ikke så mange som VAG.
Holder mig til min gamle støbejernsmotor med 4 følere.. Dét dur!
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 759
Hvis du skal sammen ligne nogle tdi´er med de opels cdti skal du have fat i VAG nye tdi´er som også er commenrail motor, som har en meget stor drift sikkerhed som sagt har vi lige køre 270.000 km med de nye TDI motor som er commenrail, og den har aldrig haft et forkert host, samme turbo, top stykke, svinghjul, kobling, dyser osv som da den kom fra fabrikken
maj 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 812
apr 2005
Følger: 54 Følgere: 55 Biler: 8 Emner: 66 Svar: 1.349
Der er for og i mod alle mærker og modeller. VAG har været uheldig med nogle af deres 2.0 TDI 16v
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.041
og det med der køre mange 2,0 ja sandt nok men der køre mindst lige så mange 1,9,er rundt
apr 2005
Følger: 54 Følgere: 55 Biler: 8 Emner: 66 Svar: 1.349
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.041
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 759
så du kan stadig ikke sammenligne en CDTI med en TDI PD
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.041
okt 2005
Følger: 49 Følgere: 49 Biler: 6 Emner: 21 Svar: 274
Bkd Motoren kører fortrinligt.. Min gamle Altea blev rullet til 164hk uden der var pillet det mindste ved den. Og Det virker til Jettaen har nogenlunde det samme at gøre godt Med. Sådan er de motorer bare.
mar 2007
Følger: 17 Følgere: 18 Biler: 4 Emner: 69 Svar: 548
Dette gælder både 1,3 og 1,9.
2,0 er Opels egen bygget på en 1,9.
Her bliver der typisk skiftet: Egr ventil/gløderør/svinghjul/generator.
Fiat har færre problemer med deres motore end som Opel har (FACT)!
VW Motor 2,0 TDI Km?