{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
17.326 visninger | Oprettet:

VW Motor 2,0 TDI Km? {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Kigger lidt meget på en Passat som har trillet en del km, altså ca 270.000 km..

Er der nogle problemer med disse km? tænker hvis den har overholdt service o.s.v
Eller triller de bare fint derud af? efterhånden kan de jo holde til ret så mange km.

den er fra 2006 hvis det har noget at sige smiley

Takker for jeres hjælp smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VW Motor 2,0 TDI Km?
  • #1   31. jul 2012 prøv og søg på 2.0 TDI i forum

• #2   31. jul 2012 Der masser km i den i nu ... Min har gået 380000 km nu ingen problem ud over alm slid dele og service .. Sys det noget pjal alle dem der siger 2.0 er noget lort min køre fin :0)

• #3   31. jul 2012 de 2,0 tdi motor har det med at smide olie trykket pga olie pumpen. og vis det sker begynder den først at lyse når det er for sent og så hedder det ny motor.. så sørg for den har fået skifted den olie pumpe eller få det gjordt inden du køber den.

( mener det er lejet på olie pumpen der går i stykker men er ikek helt sikker)

• #4   31. jul 2012 Synes bare jeg har hørt at de 2.0 TDI skulle ha problemer med topstykket. Men igen det kan jo være hip som hap. Det vel altid et sats med brugte biler?!

• #5   31. jul 2012 har lavet en par stykker af de motor og med turbo dyse og topstyk og svinghjul fejl ville aldrig selv købe en med den motor for har ikke økonomi til det, hvis den går i stykker. heller en 1.9 tdi er meget bedre. men man kan ''heldig'' og finde en 2.0 som ikke fejler noget og heller ikke kommer til det.

• #6   31. jul 2012 Der findes en del forskellige 2,0 tdi, og ikke alle har problemer.. søg i vagcars, det er der eksperterne sidder

• #7   31. jul 2012 jimmy k

har aldrig hørt om at de har problemer med olietryket. eller læst nogle steder. ikke 2.0 tdi men det har 1.4 tfsi moten ved ikke og det er den du mener

• #8   31. jul 2012 Okay takker alle sammen smiley

Har haft en 1,9 TDI før, ganske fin motor.. kender bare intet til 2,0 TDI, men der er jo ting galt med mange biler. så man skal finde en hvor olie pumpe o.s.v er skiftet..

• #9   31. jul 2012 Robert: Super vil prøve at søge derinde, eller oprette emne smiley

• #10   31. jul 2012 michael. det kan godt ske at "blyanten" bliver slidt rund, og derfor ikke trækker pumpen rundt, ergo forsvinder olietrykket. det er vidst sket lidt mere end en enkelt gang eller to, hehe. kan ikke huske prisen på det, mener pumpe, blyant og ballancemodul render op i noget der liger 12.000,-
    Dog vil jeg ikke mene det er for sent, kender en som slukkede bilen med det samme, og kun skiftede blyanten ud, og den kører super den dag i dag.

• #11   31. jul 2012 Har også kun hørt bedst om 1.9 tdi, frem for 2,0tdi...... Har en makker der har arbejdet ved en hugger i Hamburg og hovedparten af de biler de fik ind med motorskader var 2,0tdi!

• #12   31. jul 2012 Andreas: hold da fest, det var da noget af en pris for det smiley bliver det normalt ikke skiftet ved x antal km? eller et service? eller er det bare noget som bliver skiftet hvis det går?

Thomas R: okay smiley kan være det skal være en 1,9 jeg skal kigge efter.. syns bare ikke de findes i det nye modeller smiley

• #13   31. jul 2012 find 1,9'er 2,0 æder topstykker, dyser og turbo'er det er især 140 og 170 hk motorne den er gal med

• #14   31. jul 2012 Christian : Netop en 140hk´s jeg har kigget på smiley men tak for dit indput

• #15   31. jul 2012 det bliver skiftet når det går.
    Du skal i hvert fald søge job som værkfører eller åbne dit eget værksted hvis du kan overbevise hr. og fru jensen om at de skal ofre 12.000,- på noget som intet fejler smiley
    det er svært at sige hvornår det går, og derfor bliver det ikke bare skiftet ved X antal km.

• #16   31. jul 2012 men det du kan gøre er jo at få det tjekket, evt. bare skifte blyanten når du køber bilen. mener kun blyanten koster et par hundrede kroner.
    men så udbredt er det nu heller ikke.

• #17   31. jul 2012 vi har godt nok aldrig skiften blyanten eller oliepumpen. men det skal nok passe de også fejler det. men vi har før sent en rengning på omkring 35.000-40.000kr for topstyk 4 gange dysser gløderør og kobling-svinghjul og alle de små dele der skal til. dem 1.9 vi laver har vi aldrig rigtig skiftet noget på

• #18   31. jul 2012 Ja jeg har sku også kun dårlig erfaring med 2.0 tdierne. De kører skidegodt, men der er sku for mange problemer med dem, godt nok kan man få skiftet dyser på garantien, men stadigvæk, det er sku træls at skulle på værksted så tit.

• #19   31. jul 2012 Kan godt se på det hele det går hen imod en 1,9 smiley har set et par enkelte modeller af de nyerer i 1,9 smiley takker alle sammen..

• #20   31. jul 2012 Ja og hvorfor have de ekstra 100 kubik, med for ingenting smiley

• #21   31. jul 2012 Andreas: Ja det nytter ikke noget hvis lortet går i stykker mere end den anden smiley

• #22   31. jul 2012 Har snakket med en tysker om dette gentagende 2,0D problem som snakkes om herinde... Hans udtagelse er:
    Der er problemer med denne motor, men er der ikke det på alle motorer?

Det eneste der faktisk er problemet er: Der er solgt 20 gange flere af denne motor end nogen anden motor, og derfor 20 gange flere rygter om problemer med den...

Har dog selv ikke haft den, men jeg hælder også mere til den meget roste 143hk'er fra Audi....

Dog skal det da være en 3,0diesel, det skal det være smiley

• #23   31. jul 2012 Claus: Okay ja det er rigtigt nok hvis der er mange flere ude, så kommer alle de små ting også mere frem smiley det er klart..

Ja ville også gerne have en 3.0 Audi, meeeen mine penge rækker ikke til sådan en dyt smiley

Har også kigget på A4´eren, og en BMW 535D, de finder dog til en smule mere pris en Passaten smiley

• #24   31. jul 2012 Jeg ligger nu heller ikke søvnløs over at min motor skulle springe i luften lige om lidt, sådan en 2.0 TDI 16v køre bare super godt og jeg har ikke haft nogle problemer endnu. Når man snakker med dem som rent faktisk ved noget om det så kan de ikke genkende alle de problemer som der nævnes her på BG.

Men det er da klart at der vil være mange fejl på denne motor, når nu den køre i så mange biler.

Og igen på sådan et stort forum som vi har har, vil en enkelt fejl hurtigt blive sammen koblet med en anden enkelt fejl og så ruller rygterne. Til sidst kan man ikke køre 2.0 TDI uden at den smuldre væk af rådenskab..

Men ja, 1.9 TDI er nok mere driftsikker og dem er der også mange af.. Ellers skulle man vælge den nye 2.0TDI med Commenrail smiley

• #25   31. jul 2012 jeg vil nu også mene at 2.0 tdi kører bedre end 1.9 tdi.
    min kammerat havde en golf 5 2.0 tdi 140 hestes. den kørte satme fint, aldrig andet end service. dog solgte han den da den havde gået 110-120.000km

• #26   31. jul 2012 Ah, der er forskellige meninger må man sige smiley

Men den jeg har kigget på har bare trillet dobbelt de km som du snakker om Andreas smiley men ja, man kan vel være uheldig med hvilken som helst bil..

Er pt bare træt af min pug 306 HDI.. selvom motoren kører fint, så syns jeg alt andet går i stykker udenom smiley

• #27   31. jul 2012 Min Golf 2,0 TDI 16v har gået 215 nu.. Og jeg gør ingen forskel i service /udskiftninger om den har gået 115 eller 215 km. Jeg har kørt 80 i mon på 18 måneder, og eneste jeg har skiftet er en krumptapsføler til 3000 kr incl skift ved aut. vw. Ellers almindelig service mv.

At min Mechatronic til DSG gearkassen så lige er gået sig en tur, og koster 20-24.000 ved vw at få lavet er noget andet. Ved ikke om de passater du har set på har DSG.. Det kan dog laves billigere end ved VW smiley

• #28   31. jul 2012 Og uanset hvilket spørgsmål man stiller i forum, så skal man ikke regne med at folk er særlig enige.. Folk har jo forskellig smag og oplevelser af biler + nogen er mere fremme i skoene end andre, så man får ikke altid et rigtig billede af virkligheden.

Og nu har jeg læst mange af de tråde ang. 2.0 TDI og det er sjovt nok de samme personer der hver gang kommer med den samme smøre.. Så man må aldrig træffe sit valg af bil udfra oplysninger på BG. Så må man heller læse nogle motorblade og se topgear og andre motor programmer. Det giver nok en bedre indsigt i hvordan virkeligheden er.

• #29   31. jul 2012 Michael M, alle de ting der bliver nævnt der der skulle fejle noget på 2,0 tdi melder intet om:

Kørsels brug
    Har bilen været OBD eller boks tunet for at få det til være 170 HK eller presse en 170 HK op på 210 HK
    Der bliver ikke fortalt noget om de 140 HK tdi´er er 8v eller 16v (v=ventiler)

det er et kendt faktum at svinghjul og kobling er en slid del på ALLE VAG biler i dag stort set. så den 1,9 TDI du køber kan risikere at springe lige så meget i luften som en 2,0 tdi...

i min fars firma har vi to 2,0 tdi 140 hk dene ha rlige rundet 270.000 km på 23 mdr. og når at runde de 300.000 inden den bliver skiftet ud her til d. 7. sep den anden er 99% magen til dog et år nyrer der har gået 130.000 km på 9 mdr.

fælles for dem er at vi har ikke brugt en eneste krone på hverken gearkasse, motor, aksler eller noget som helst andet end olie service og bremser..... den har gået 270 går lige så godt den der har gået 130, jeg kan ikke mærke forskel.

og vi har for 5 mdr. siden fået den nye touran med en 1,6 TDI BMT med 105 hk den har gået lidt over 50.000 km, samme historie der.

dog er vores service vogn en anden snak, det er en touran fra 05 der skal have skiftet svinghjul, kobling og udrykker leje, den har gået 210.000 km

og jeg har haft en 2,0 tdi med motorkode BMM altså 16v modellen som kommer fra skoda octavia´en aldrig et eneste problem ej heller med BMN altå 170 hk...

der er fejl på 2% af VW 2,0 tdi motor af modellen fra før commenrail udgaven, som skyldes direkte produktions fejl, ellers skyldes divers motor haverier manglende vedligholdelse, hassaderet kørsel (brian kørsel) boks tunet eller OBD tunet den....

• #30   31. jul 2012 Der køre jo altså rigtig mange VAG 2.0 TDI'er rundt. Og selvfølgelig går den i stykker, som så mange andre går i stykker.

• #31   31. jul 2012 Mathias:

Sikke en lang smørre smiley men har ikke kigget hele forum igennem med de folk som brokker sig over de 140hk´s 2.0

Men den jeg kigger på står helt std uden chip eller lign. ganske flot og velholdt, men må da lige få sprugt ind til service o.s.v

Men tak for dine svar, lyder da til i får kørt jeres biler godt til smiley bilen kommer også til at trille nogle gode km, da jeg arbejder som konsulent, så triller en del km om året.. så den soder ihvertfald ikke til smiley

• #32   31. jul 2012 Mathias S: BMM er 8v, det er sådan en der sidder i min octavia.. og den mest fejlfrie af 2,0tdi PD smiley

• #33   31. jul 2012 sry det en BKD og BKP det er 16v 140hk og BMN,BMR og BRD der er 16v 170 HK

• #34   31. jul 2012 De såkaldte ''eksperter'' er garanteret også VAG freaks, og ser igennem fingerene med det.

I min omgangskreds er det faktisk præcis 50/50 i forhold til problemer, og ingen problemer.. Alle 2.0 TDI..

Men ja, i disse tider går alt i stykker.. Men det er ekstraordinært med 2.0 TDI..

Opel har også solgt utrolig mange 1.9 CDTI, og de har også problemer. Men dog ikke så mange som VAG.

Holder mig til min gamle støbejernsmotor med 4 følere.. Dét dur!

• #35   31. jul 2012 nu kan du heller ikke sammen ligne en CDTI med en TDI PD det er to komplet forskellige motor, CDTI er en commerail og TDI PD er en pumpe dyse (old school).

Hvis du skal sammen ligne nogle tdi´er med de opels cdti skal du have fat i VAG nye tdi´er som også er commenrail motor, som har en meget stor drift sikkerhed som sagt har vi lige køre 270.000 km med de nye TDI motor som er commenrail, og den har aldrig haft et forkert host, samme turbo, top stykke, svinghjul, kobling, dyser osv som da den kom fra fabrikken

• #36   31. jul 2012 Det er jo ikke forbrugernes skyld at VAG har været ''bagud''..

• #37   31. jul 2012 Hvorfor er de bagud? De har langt flere kørende 2.0 TDI end opel's 1.9CDTI. Alle bilmærker har jo en svaghed. Køb en nyere Opel, skift ECU et par gange eller to og lav rust jævnligt (bla. Astra H og Zafira smiley
    Der er for og i mod alle mærker og modeller. VAG har været uheldig med nogle af deres 2.0 TDI 16v

• #38   1. aug 2012 commenrail systemet er mindst lige så oldschool som pd systemet er de 2 motor jeg snakker om er 16v motorne problemet med topstykker og dyserne er huller til dyserne bliver ovale/større med tiden og til sidst kan dyserne ikke lukke tæt længere og opspændingen ved dyserne bliver osse ødelagt i toppen så nyt topstykke og dyser da de er mindst lige så slidt det er dog et velkendt problem på 1,9 pd motorne osse dog ikke i så stort omfang som 2,0 da opspændingen ikke er helt ens på dem og hvad turbo angår ja så er det snart uanset hvad diesel bil man har den hyppigste fejl er lortet gror fast og andre tilfælde der smutter turbine hjulene sig en tur men sådan noget som kørsels mønster og ikke mindst service har meget og sige 30.000 km mellem hver service er simpelthen for langt mellem et olie service hvis du spørger mig jeg holder på det bliver billiger i den sidste ende også få skiftet for hver 15.000 km eller før og gerne med long life olie

og det med der køre mange 2,0 ja sandt nok men der køre mindst lige så mange 1,9,er rundt

• #39   1. aug 2012 Christian M - Hvad ligger Opel's 1.9 CDTI ellers i? For så mange Opel'er køre der ikke i forhold til VAG

• #40   1. aug 2012 Layer!! ;: ved ikke hvad den mere ligger i men nu er det jo ikke kun opel der køre med commenrail indsprøjtning det er der mange andre der køre med og har gjort det længe bla. de franske har kørt med det i mange år jeg tror faktisk det begyndte og komme i slut 90'erne så helt nyt er det ikke mere

• #41   1. aug 2012 Helt nyt det er korrekt det ikke. men det er dælme ikke old scool som PD, som fra før BUKE traktor, så kan du selv Google lidt hvornår de kom med en diesel drevet model....

så du kan stadig ikke sammenligne en CDTI med en TDI PD

• #42   1. aug 2012 jeg tror de eneste ting de 2 systemer har til fældes er de begge køre på diesel og har elektronisk åbning af dyserne

• #43   1. aug 2012 Den med at dysehullerne bliver ovale er kun på den gamle model topstykke. Der kom i 2007 vistn ok et nyt type topstykke med dobbeltopspænding til dyser til i stedet for.

Bkd Motoren kører fortrinligt.. Min gamle Altea blev rullet til 164hk uden der var pillet det mindste ved den. Og Det virker til Jettaen har nogenlunde det samme at gøre godt Med. Sådan er de motorer bare.

• #44   9. aug 2012 Opels Cdti er en Fiat Motor, men med små justeringer.
    Dette gælder både 1,3 og 1,9.
    2,0 er Opels egen bygget på en 1,9.

Her bliver der typisk skiftet: Egr ventil/gløderør/svinghjul/generator.

Fiat har færre problemer med deres motore end som Opel har (FACT)!

Kommentér på:
VW Motor 2,0 TDI Km?

Annonce