{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.923 visninger | Oprettet:

Vectra B 2.0 Motorlampe lyser {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri

Jeg har fornyligt købt en billig brugt Opel Vectra 2.0 16v CD fra 1996. Den har kørt ca. 206.000 km. Den er synet i februar uden anmærkninger.

Nu er motorlampen begyndt at lyse, og den køre ikke helt som den skal.
Den starter meget nemt hver gang, men de først ca. 2min køre den meget udjævn. Det lyder som om en blæser står og larmer, og den kan slet ikke tage gas. Efter et par minutter stopper det der lyder som en blæser, den går ned i omdrejninger og køre fint og jævnt.

Når jeg køre, så har den næsten ingen bundtræk, under 2000rpm er den nærmest helt død, og den skal helst op over 3500 før den trækker. Det virker dog stadig som om den ikke kan tage alt gassen ordenligt...
Da jeg starter den i morges, er motorlampen slukket og den køre fint. Efter ca. 3km da jeg holder for rødt går den ud (Dette er eneste gang den er gået ud) Jeg starter igen uden problemer, og så lyser lampen igen, og den tager ikke gassen ordenligt igen...

Ifølge sælger skulle den fornyligt have fået skiftet toppakning, og jeg har selv skiftet tændrør og tændkabler.

Det skal siges der lige nu er nogle små huller i udstødningen lige før katalysatoren som skal laves, jeg ved ikke om det kan have noget at sige, udover at den lyder som en traktor...

Jeg har tænkt på om det kan være egr ventilen der er sodet til eller slidt. Men er lidt i tvivl om det kan have så meget af sige. Alternativt må jeg få en computer på ecu'en og se hvad det er den melder fejl på...

Er der et klog menneske der har en ide til hvad der kan være gal?

PFT Henrik

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vectra B 2.0 Motorlampe lyser
Kommentér på:
Vectra B 2.0 Motorlampe lyser

Annonce