BMW Startproblemer {{forumTopicSubject}}
Hey,
Jeg har lige et spørgsmål - som i måske kan svare på.
Igår da jeg startede min bil, var den lidt sløv til at starte (ligesom hvis der ikke var fuldt knald på batteriet). Kørte herefter en længere tur, slukker og starter den igen - uden tøven. Kører hjem og parkerer. Her til morgen, kan man høre starteren forsøge en gang og det virker som den ikke kan slæbe sig igang.
Forsøger igen og alle instrumenter tikker, som om der ikke er strøm nok.
Vi skubber den igang og jeg kører omkring 70 km hvorefter jeg parkerer. 8 timer senere vil den ikke starte. Der sker intet når jeg drejer, ikke en gang et forsøg. Der er fint lys på bilen og ellers virker batteriet ikke afladet. Skubber den igang igen, kører 30-40 km, slukker den og forsøge at starte. Samme problem, starteren siger ikke er lyd. Skubber den igang igen. Kører yderligere 30 km hjem. Forsøger at starte den igen. Nu starter den uden problemer. Slukker og starter ca. 4 gange for se hvordan det reagerer. Starter nu fint, dog lidt sløvere end første gang...
Spørgsmålet er nu:
Er det starteren eller relæet ved starteren?
Eller kan det være batteriet den er gal med?
Er helt med på at i i ikke kan give det endelige svar, men hvordan kan jeg evt. finde fejlen?
okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201
mar 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 299
Hvad skal ladespændingen være og kan jeg bare måde den på polerne, mens bilen går i tomgang?
Kan man selv foretage en belastning af batteri eller skal der special udstyr til?
okt 2007
okt 2007
mar 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 299
Dagen efter var den helt død, kunne ikke skubbe den igang.
Det viste sig at være batteriet der var færdigt!
BMW Startproblemer