{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.830 visninger | Oprettet:

alfa 156 tandremsskift {{forumTopicSubject}}

Har lige fået anskaffet mig en fin alfa romeo 156 2,0, og bilen er passet og plejet med service dog skal den ha skiftet tandrem meget snart da den er kørt lidt over. Har anskaffet mig delene billigt, men er der nogen der ved ca. hvor lang tid en mekaniker tager om at skifte sådan en på denne bil?

Har hørt fra folk den skulle være rimelig let at komme til på 2,0 modellen men ved det sq ikk.

Håber i kan hjælpe:) og ja, ved godt det er lidt en farlig bil at købe men faldte sq for den allligevel.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  alfa 156 tandremsskift
  • #1   11. aug 2012 for det første skal du ud og låne specialværktøjet,og har du kun købt en tandrem og medløberhjulene,for der sidder også et timingbelt på den, og det tager langtid at skifte den..

• #2   11. aug 2012 www.alfatec.dk men kunne ikke forestille mig man kan komme med sine egne stumper?
    Ellers hvis du selv vil gøre det kræver det som minimum knastlåse. -Og at du husker at spænde knasten ordentligt på igen hvor du har haft låsene på....

• #3   11. aug 2012 Har købt hele sættet m vandpumpe også osv.
    Og den bliver lavet hos mekaniker hvor jeg da går stærkt ud fra de har værktøjet til det.

Men håbede merepå der var en der vidste ca. hvor lang tid det ville tage sådan jeg havde en lille ide om hvor meget jeg skulle have op af lommen

• #4   12. aug 2012 jeg gav 1400 kr for at få en alfa mekaniker og bruger herinde, til at skifte tandrem vandpumpe og multirem, bal. rem samt udstødning tilbage i 2011. På en 156

• #5   12. aug 2012 lyder dælme billigt, ku være rart hvis jeg ku finde en der kunne lave det til den pris:)

• #7   12. aug 2012 ok:) mange tak for svar.

• #8   12. aug 2012 jeg ved ikke om det er muligt at få den gamle (dårlige) type remstrammerhjul mere af "nylon". Skift til eet af aluminium ooog så få lige tjekket hvornår den har fået skiftet knastforstiller, fordi så var det en god ide at få den skiftet i samme omskæring. Lyder den en smule som en diesel når du starter den så skift den også. Lykke til med din Alfa. smiley Kør den varm inden du hiver den i ørerne, hold øje med olien, skift den lidt oftere, giv den en palle Dinitrol nu eller før vinteren, generelt bare vær over den, så skal den nok være et godt bekendtskab. Det eneste jeg oplevede med min 156'er var luftmængdemåler og en ny termostat på næsten tre år. Not bad.

• #9   12. aug 2012 Alfist N:
    Tak for dine gode råd, skal jeg skrive bag ørerne:) er også meget glad for den, haster bare en del med den tandrem da jeg er nervøs for den spinger, man har jo hørt så meget:D og sidst den blev skiftet komplet var sidst i 2008, så tør ikke rigtig kører i den indtil:( kan godt være jeg overreagere lidt.

• #10   12. aug 2012 jamen hvor langt har den tandrem kørt Steffen? Så vidt jeg har fået oplyst har de problemer der har været med tandremme hvor intervallerne blev sat ned fra 120.000km til 90.000 km hvis man vil være sikker (så vidt jeg husker), været forårsaget af ikke selve tandremmen men det fordømte remstrammerhjul - som var af fiber/plast/nylon.
    Pil skjoldet af. Hvis du ikke har de spec toppe så fås de i Biltema - ellers kan man (har jeg hørt) får dem af med en bred og smal skruetrækker, kig ind til remmen, mærk på den og føles den stram og sund, og har ikke kørt 200.000km siden 2008 så kan den vel køre indtil du får den skiftet.
    Citroën som jeg kører nu kører 180.000km - og skal skiftes hvert tiende år. smiley

• #12   12. aug 2012 Mange tak igen.

Den har kun kørt 50000 km siden sidste tandremsskift. og mht diesel lyd ved opstart er der ingenting. den lyder ganske normal når man starter den:)

Og tak flemming, det vil jeg da lige overveje:) har faktisk læst en del forum indlæg inde på siden:) man må sige folk er hjælpsomme derinde.

Kommentér på:
alfa 156 tandremsskift

Annonce