{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.739 visninger | Oprettet:

Fejlkode 0234 {{forumTopicSubject}}

Hej

Da vi var ude at kører her i weekenden, gik bilen lige pludselig i nødprogram og en gul lampe lyste (en lille bil med en svensknøgle)

Vi holder ind til siden slukker bilen og starter den igen og lampen går ud, vi kører en tur på ca. 120km uden problemer.

Da vi kommer hjem tjekker jeg fejlkoder ved hjælp af Pedaltesten og den kommer med en fejlkode P0234 overboost fejl på ladetryk negativ eller positiv.

Nogen der ved hvad det kan være???

Mit næste spørgesmål er så er det noget jeg skal være bekymret om eller skal vi kører til den kommer igen altså fejlen???

mvh Henrik

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fejlkode 0234
  • #1   14. aug 2012 går ud fra det er din astra.

P0234
    Turbolader, tryk overskredet. Tjek slanger, ledninger, reguleringsventil, ladetrykventil

tjek alle slanger fra turboen, og tjek din reguleringsventil, den man kalder N75 i VAG

• #2   14. aug 2012 Hej Alex

Reguleringsventilen er den den med den arm på og vacumdåsen i enden, den kan jeg skubbe frem og tilbage altså når bilen er slukket

Den har kun gjort det den ene gang, så ved ikke rigtig hvor man skal begynde eller om man skal vente til at det kommer igen ???

• #3   14. aug 2012 hmm jeg ved ikke helt hvordan det er på opel, men nej dden du hentyder til er din akutator dåse. den vil ikke melde fejl hvis den er i udu. følg slangerne fra den.
    så kommer du til en lille ventil med 2-3 slanger på og et stik med 2-3 ledninger.

den er på str. med en zippo lighter måske.

• #4   14. aug 2012 undskyld, det kunne godt se ud som det hænger sammen i et.
    er der nogle ledninger nede ved turboen`?
    det er en alm. magnetventil

• #5   14. aug 2012 hmm skal jeg lige tjekke, min motorkode er jo z17dtr men må lige se, kan det evt. være stoppet partikelfilter

mvh henrik

• #6   14. aug 2012 jeg vil ikke tro det er partikelfilter

Kommentér på:
Fejlkode 0234

Annonce