{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.522 visninger | Oprettet:

Opel Astra F - Termostat {{forumTopicSubject}}

De herrer
Skal skifte termostat på en Opel Astra F, det sidder bagved tandremmen og da den lige er skiftet i foråret (før min far købte bilen) og gider jeg ikke til at tage den af for at komme til termostatet.

Nogen af jer der har erfaringer med at montere et "inline thermostat" på afgangssiden mod køleren, det var jo lidt lettere.
Har googlet lidt, og mange har brugt et fra en Renault 4/5.

Nogen der har lavet samme nummer på deres opel, jeg hører gerne et par fif.

Carsten

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opel Astra F - Termostat
  • #1   16. aug 2012 Når den sidder bag, så er det en 8V - det er ren dovenskab ikke tage den sølle rem af (og genbruge den). Uden gas - det er max 1time for tage den af / på og skifte delen

Alt andet er fusk - for når den gamle er defekt, så skal den vel ud? Eller vil du have en halv åben og en der virker? Nej vel.

• #2   16. aug 2012 Kan ikke anbefale det. Gør det efter bogen, og afmonter tandremmen, det tager ikke særlig lang tid på sådan en 8 ventilet motor. Du har kun en knast at fiksere, og der er et mærke i tandremsdækslet, og så skal krumtappen stå rigtigt, hvilket der også er et mærke til. Det tager virkelig ikke særlig lang tid... og der er not i knasthjulet, så det kan du ikke montere forkert, afmonter dernæst det inderste tandremsdæksel og så er du der inde.. husk at vend termostaten rigtigt!

Mvh.

• #3   16. aug 2012 Kan også lade sig gøre ved at afmonterer knast hjulet imens tandremmen sidder på..

• #4   16. aug 2012 Ja jeg ved sgu godt det er dovenskab, indrømmet smiley
    Fandeme et dumt design Opel har lavet dér.

Jeg må tage mig den time mere og gøre det rigtigt.

• #5   16. aug 2012 Ikke på C20XE .. selv kobling er flat type - dvs beregnet til skift uden skille gear fra efter hård uge smiley

• #6   16. aug 2012 jeg plejer bare at stripse t-remmen fast til knasthjulet og så skrue knasthjulet af, som de andre skrive så max en time hvis det er en c16nz motor, desuden betyder det ikke så fandens med med t-remen på sådan en maskine, der sker intet ved motoren hb´vis den knækker.

Kommentér på:
Opel Astra F - Termostat

Annonce