{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
724 visninger | Oprettet:

Bmw e36 kobling {{forumTopicSubject}}

Hej derude.
Jeg ville lige høre jer ad...
Vi har på det seneste haft enorm mange problemer med min vens e36'er og han ringede til mig her til aften for at hente ham da hans bil ikke gad at gå i gear..
Jeg tog der ud og konsdaterede at koblingen ikke virkede normal i pedalen.. der er utrolig meget slør i pedalen dvs ca 60 % af hvad du kan presse ned er slør.. så er mit store spørgsmål om det er en ny kobling der skal til eller skal den bare strammes op et eller andet sted?
Mvh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bmw e36 kobling
  • #1   22. aug 2012 Btw det er også en 325i'er... bare meget dårligere stand end min smiley

  • #2   22. aug 2012 evt dårlig slave cylinder eller koblings hoved cylinder.. men kan os være koblingen.. prøv og lyt når du trykker på koblingen om den så nærmest smasker..

  • #3   22. aug 2012 Der har aldrig været sådan et problem før, men hvordan skal jeg tjekke hvad det kan være? Kan du give mig et lille fif?

  • #4   22. aug 2012 Når jeg trykker koblingen i bund så kommer der en lyd tror det er udrykkerlejet... men det er en meget svag lyd det er ikke noget du høre hvis du ikke ligger mærke til det... synes ikke der kommer en samske lyde snare en svag lyd af en fugl blive kvalt smiley

  • #5   22. aug 2012 det er nok koblingen så.. bliver koblingen nede ?

  • #6   22. aug 2012 Nix.. koblingen bliver ikke nede kommer op igen som normalt men du mærker først tryk når du er 60-70 % nede med pedalen og det er åbenbart ikke nok til at den kan få den i gear.

  • #7   22. aug 2012 vil sige slaven så.. prøv og luft den ud

  • #8   22. aug 2012 det er alm bremsevæske og den udluftes på samme måde som bremser smiley

  • #9   22. aug 2012 aha. smiley nice.. okay .. hvor sidder slavecylenderen?? smiley og forresten han har lige fortalt mig at han blem gjort opmærksom på at der var noget der spildte fra hans bil og han var hen og kigge på det men det var vand .. kan det have noget med det at gøre eller hvad?

  • #10   22. aug 2012 den sidder nede på gearkassen et sted.. kender ikke lige den præcise placering desværre..

    hmm nej det burde det ikke gøre.. helt sikker på det var vand ?


  • #11   22. aug 2012 Jep .. det var han .. har også selv kigget på det da den holdte hjemme hos ham det var vand men fandt aldrig ud af hvor det kom fra.. kan det være at den bare skal udluftes og ikke skiftes? hvis den ikke er utæt hvordan kan der så kommer luft i systemet ligepludselig?

  • #12   22. aug 2012 den er nok utæt på den måde at der sidder en o ring derinde som bliver utæt og så løber væsken bagom istedet for og blive presset sammen..

    kan os ske der er huld på en slange et sted så den tager luft ind..


  • #13   22. aug 2012 Så det vil sige hvis den er utæt vil der være væske rundt omkring slavecylenderen ikke?

  • #14   22. aug 2012 Og er der et triks hvor man kan putte andet istedet for en o ring da han ikke har flere penge i pengepungen?

  • #15   22. aug 2012 et o ring sæt koster ikke 10 kroner så der skal man ikke spare pengene ^^

    Mener at slaven sidder øverst til venstre på bagdelen af gearkassen (til venstre hvis du står og kigger på bagenden af gearkassen hvor kardannen sidder på)


  • #16   22. aug 2012 Her er lige et quote fra bimmer forums

    Theres fluid on the ground...............cable? Nah, its hydraulic bro.

    You can bleed the slave by yourself, i have every single time, and thats before i had a power bleeder. If you have a bentley, just follow it precisely and you can bleed the slave without a problem.

    To completely bleed the slave cylinder you have to do the following after using the pedal-pump or pressure bleeding methods:

    1) Slowly pump the clutch pedal to build pressure to push the brake fluid through the line and fill the slave.
    2) Unbolt the slave cylinder from the gearbox
    3) Attach a tube from the bleeder screw to a small bottle
    4) Hold the slave cylinder so that the bleeder screw is pointing straight up*
    5) Open the bleeder screw
    6) Push the rod/piston all the way in to the slave cylinder
    6) While holding the rod/piston in, close the bleeder
    7) Repeat steps #4-#6 two or three times or until its too hard to push in when the valve is closed
    8) Ditch the tube and old fluid.
    9) Bolt the slave cylinder back in place, be very careful that the tip of the rod lines up with the indentation on the fork
    *Very important

    At any point, do not slam on the clutch pedal while the slave it out of the gearbox, you will blow it apart...literally. Once bolted in, slowly depress the clutch to make sure that its not binding, seated properly and as precaution to not blowing it apart on first install. If the pedal is firm, then youre all good, if not, you need to repeat the bleeding procedure until firm. If it never gets firm, check for other leaks elsewhere.

    If you have a power bleeder, now will be the time to do a brake fluid flush as well.

    Make sure to top the brake fluid off.


  • #17   22. aug 2012 Den vil ikke være utæt. Da det bare løber bagom. Om man kan skifte o ringen skal jeg ikke kunne sige. Plejer og finde en ny ved huggeren

  • #18   22. aug 2012 Tak for svar drenge men behøver jeg at pille slavecylenderen af for at udlufte?

  • #19   22. aug 2012 Niks det gør du ikke. Der sidder en udluftnings skrue på den ligesom ved bremser pg udluftes på samme måde

  • #20   22. aug 2012 Helt iorden prøver det og opdatere smiley

  • #21   22. aug 2012 Nu er der slet ikke tryk på koblingspedalen og der er ikke luftbobler i systemet ?!? Skal jeg tænde bilen imens jeg udlufter?

  • #22   22. aug 2012 Har du sørget for og hælde mere bremse væske på imens du udlufter ?

  • #23   22. aug 2012 Så fik jeg det løst tak for hjælpen drenge.. der er modstand nu men den spilder olie, kan det være slavecylenderen der er utæt?

  • #24   23. aug 2012 Hvis den spilder olie fra slaven er det nok den medmindre du har spildt. Du må prøve om du kan se hvor det kommer fra

  • #25   23. aug 2012 Jaaa... jeg må prøve imorgen men så hvidt jeg kiggede idag kunne jeg ikke se hvor det kom fra.. smiley men mange tak nick a .. jeg er bare glad for at det ikke er min bil der laver det lort.. pyyha jeg havde hængt mig selv efter jeg havde kørt den på skrot smiley

Kommentér på:
Bmw e36 kobling

Annonce