{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.187 visninger | Oprettet:

Forrudeskift Peugeot 406 '99 - ? {{forumTopicSubject}}

Hey folks..

Vil lige starte med at give mig selv en offentlig lammer! *smask* ..av.. sådan!! smiley

For er nemlig kommet til at smadre min forrude i dag! Spørgsmålet er egentlig bare, om sådan en 406'er er slem at skifte forruden på ? Er der noget særligt man skal huske ? Plejer man at genbruge lister osv. ?

Har adgang til fein cutter, sugekopper osv.. men udover det er jeg ikke så erfaren på rudeskift, en gang skal jo være den første..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forrudeskift Peugeot 406 '99 - ?
  • #1   25. aug 2012 for det første er det ikke en almindelig feincutter du skal bruge bare du er klar over det, for det andet hvis du ikke er vandt til det, så lad være med at bruge fein cutteren, den er svær at styr og du vil med garanti gå ned i ruderammen indstrumentbord eller andet, brug en koldkniv i stedet eller en tråd og vær 2 mand til det.

• #2   25. aug 2012 Tak for rådet, det er det rigtige grej der er til rådighed.. Min kammerat der er glarmester kommer til at hjælpe mig, han har bare aldrig skiftet bilruder før.. så ville lige høre om der var noget specielt at huske ved en 406'er alm.. sedan..

• #3   25. aug 2012 fint nok, det skal nok gå, husk kit med lister klips osv. så skal i danne jer overblik over om listen skal sættes på ruden før eller efter montering, og hvor dybt ruden er placeret på bilen. limen skal ligge i en trekant med højde på 11-14 mm, men det ved ham glarmsteren nok.

• #4   25. aug 2012 Vær forsigtig med plasticen under forruden, den knækker nemt, sørg nu for at skrabe limen af pænt og jævnt, ha' noget primer klar hvis i får ridset rammen. Sidst men ikke mindst, lad være at have travlt, det bliver noget makværk hvis det går for stærkt når man ikke er så skarp til det. God fornøjelse med det smiley

• #5   26. aug 2012 Tak for rådene begge to! smiley ----> nok ekstremt rigtigt det med ikke at have for travlt! smiley

• #6   27. aug 2012 Hvordan gik det med det?

• #7   28. aug 2012 Uha, så langt er vi ikke nået endnu smiley Det er som sådan ikke en hastesag.. det er ikke værre på bilen end der kan køres med det indtil vi lige får tid til at få den skiftet.. - Men jeg skal nok huske at skrive hvordan det gik til den tid! smiley

Kommentér på:
Forrudeskift Peugeot 406 '99 - ?

Annonce