{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
885 visninger | Oprettet:

Antenne på altea skod lort {{forumTopicSubject}}

Nu synes jeg at jeg har kigget alle steder efter hvordan man afmontere antenne på en altea.

Vil gerne have en kortere antenne på men den antenne der sidder på kan man ikke dreje af. man kan kun ligge den ned.

Ellers kan man bare blive ved med at skrue på den uden den kommer af. Har prøvet at hive lidt mens man drejer Men kan slet ikke få den af.

Der må næsten være som ved det her inde som har skiftet den. For ellers er der jo ikke meget ved at bare købe en ny hvis ikke den kan drejes af eller den skal have en ny fod til.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Antenne på altea skod lort
  • #1   29. aug 2012 Du skal dreje den så meget du kan, og så skal du HIVE den det sidste stykke ud

Der sidder en lille modhage på antenne der er lavet så den ikke bare falder af og den kan godt drille lidt at få af. God idé er at holde omkring foden/taget på antennen med den ene hånd og hive i antennen med den anden hånd så du ikke ødelægger eller buler taget

Vær opmærksom på at din radio forbindelse bliver markant dårligere med en kort antenne på

• #2   29. aug 2012 det er fordi den der lille knold der er på den originale er knækket af. Så ville gerne enten have en ny på da jeg synes jeg oplever at forbindelsen er blevet ringe eller en mindre antenne men kan godt se hvis jeg får en mindre på er der ikke meget ved at sætte en mindre på ser smart ud men hvad nytter det hvis ikke man kan høre radio så.

• #3   29. aug 2012 Ehm... Antennen på min Altea kan skues af som på alle andre biler? Vil det så sige at det ikke er en original antenne? :o.

• #4   29. aug 2012 Tror det er en original antenne for den er lavet så når man skal i vaskehal så kan man bare vippe den istedet for at ta den helt af. for man kommer til et punkt hvor man ikke kan dreje den mere så køre den bare rundt og rundt "gevindet" som antennen har fat i. har aldrig set det før.

• #5   29. aug 2012 Der er også flere der har haft hevet dem af og lige filet den lille modhage der sidder på gevindet af så det er lettere at fjerne antenne helt

Efter sigende er tricket lavet så man ikke skruer den helt af i vaskehallen men bare lægger den ned langs taget så der ikke kommer så meget vand i hullet... om det så passer aner jeg ikke smiley

• #6   29. aug 2012 okay så tror jeg at jeg har fattet hvad du mener med modhage for den har jeg sq ikke kunne greje når folk har snakket om modhage ind på forummet. Men skal det forstås således at i gevindet der er en modhage så man er nød til at bare flå orango i den der antenne når den er skruet helt op.

• #7   30. aug 2012 Ja, den skal skrues helt op og så skal du TRÆKKE og der skal bruges lidt kræfter på det

Derfor en god idé at holde på foden på antennen/taget med den ene hånd så du ikke får lavet ulykker

Kommentér på:
Antenne på altea skod lort

Annonce