1.049 visninger
|
Oprettet:
Lambdasonde Golf 3. DØDMÆRKELIG! Hjælp {{forumTopicSubject}}
Hej.
Har en Golf III 1.6 fra 96. Den går ikke godt i tomgang og mister trækkraften efter jeg har kørt ca. 2 km.
Jeg tog stikket af til lambdasonden, og intet blev anderledes. Derfor troede jeg denne var defekt og skiftede til en ny.
Problemet er akkurat det samme stadigvæk. Kan tage stikket af til sonden, og den kører akkurat ligesom hvis det sad på.
Nogen der kan hjælpe mig?
Bilen trækker fint de første 2 km, så mister den al kraften, jeg kan så slukke og tænde den, så trækker den fint to minutter endnu og mister så kraften igen.
Håber på hjælp. Tak.
aug 2004
Følger: 7 Følgere: 5 Biler: 7 Emner: 120 Svar: 440
en bil fra 1996 kan sagtens køre uden sonde, det kan ske den vil bruge lidt mere benzin, men det mærker du ikke ved kørsel.
prøv at rense din luftmassemåler og gasspjæld og se om det hjælper.. om ikke andet koster det ikke noget at forsøge udover en flaske pronto til at rense med...
jan 2008
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 105
Du skal få en computer på den, hvis det er mulig at bilen har et dianosestik.
Men der kan være mange grunde til din bil opføre sig mærkelig, et bud kan også være kølervands temperatur føler, den fortæller om vi skal køre med koldstart eller ej. Det vil gøre at når bilen bliver varm, køre den mærkelig og bruger meget benzin. Når så din motorstyring mærker der er noget gal går den i nødprogram så bilen kan køre hjem.
Men så sagt der kan være mange ting som kan fejle.
Lambdasonde Golf 3. DØDMÆRKELIG! Hjælp