826 visninger
|
Oprettet:
bagbremserør {{forumTopicSubject}}
Jeg er ved at lave min Mitsubishi klar til syn og den er utæt for væske i venstre baghjul, så skal nok ha skiftet hjulcylinderen.
Men den er lidt atypisk, da der fra slangen der går ned på bagtøjet, kun går et bremserør videre og ind i den venstre hjulcylinder, for så at gå ud af der hvor udluftningsskruen normalt er (som i højre side) og så går over i den højre hjulcylinder, hvor der så sidder en udluftningsskrue på.
Er det noget der skal gøre godt for noget eller er det bare lavet sådan på den?
aug 2003
Følger: 21 Følgere: 50 Biler: 44 Emner: 168 Svar: 2.359
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
Synes bare det virker underligt at lave sådan og overvejede at lave den om med et tstykke, hvis jeg alligevel skal ha fat i en ny hjulcylinder til den.
aug 2003
Følger: 21 Følgere: 50 Biler: 44 Emner: 168 Svar: 2.359
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Og derved sparer de det ene langsgående bremserør, og krydset og en slange.. og alt er jo med til at holde udgifterne nede ved produktion af biler....
Men om det er godt skal jeg ikke kunne sige, at man ikke har et forhjul og et baghjul som nødbremse...
På det system der, vil det jo være rigtigs skidt hvis det forreste gik, så risikerer man jo en baghjulsudskridning... det slipper man jo lidt for på det andre type kredse....
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
Har haft et rør der sprang på 2kreds og den gik i bund og også med min Valiant som kun er 1kreds, sank den også bare.
Og min Sierra der kører der også bare en kreds (eller 2?) ud fra hoved cylinderen ti lhvert forhjul og så kun et rør fra hovedcylinderen til bagenden, som så går i det T-kryds og ud til hvert baghjul
I forhold til Sierraen og Mitsubishien er de bygget ens op, bortset fra Tkryds og at trykket først går i den ene hjul cylinder og derefter den anden.
På Sierraen splitter det sig op og ud i hvert baghjul.
Så sammenligner man de 2 så er det kun krydset eller 10cm overlappende rør de sparer
Men jeg har nemlig en lang ny bremseslange med indbygget "tkryds" i den ene ende, og hjlcylinderen med udluftningsskrue er 100kr billigere, så overvejde at bygge det om for at få lavet dte hele frisk og nyt, men ikke så smart hvis der var en idé i det var lavet sådan
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
bagbremserør