{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
826 visninger | Oprettet:

bagbremserør {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at lave min Mitsubishi klar til syn og den er utæt for væske i venstre baghjul, så skal nok ha skiftet hjulcylinderen.
Men den er lidt atypisk, da der fra slangen der går ned på bagtøjet, kun går et bremserør videre og ind i den venstre hjulcylinder, for så at gå ud af der hvor udluftningsskruen normalt er (som i højre side) og så går over i den højre hjulcylinder, hvor der så sidder en udluftningsskrue på.
Er det noget der skal gøre godt for noget eller er det bare lavet sådan på den?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bagbremserør
  • #1   29. aug 2012 spørger du om det er normalt at der går et rør fra venstre til højre side i stedet for et rør direkte på hjulcylinder for så er svaret ja... ford taunus kører også med sådan noget

  • #2   29. aug 2012 Hvad er fordelen i dette, udover at spare et T-stykke?
    Synes bare det virker underligt at lave sådan og overvejede at lave den om med et tstykke, hvis jeg alligevel skal ha fat i en ny hjulcylinder til den.


  • #3   29. aug 2012 intet for 2 kreds systemet går da lidt i vasken eller også så har man kun en forbremse

  • #4   29. aug 2012 De sparer jo et bremserør og en slange i alt på denne måde...

  • #5   29. aug 2012 Og et t-kryds smiley

  • #6   29. aug 2012 Så det er faktisk ikke særligt smart som det er nu, eller hvad siger du?

  • #7   29. aug 2012 Jo det er da smart nok,,, for de kan jo bare dele et tokreds op på forhjul eller baghjul, i forhold til så mange der har det diagonalt eller på kryds...

    Og derved sparer de det ene langsgående bremserør, og krydset og en slange.. og alt er jo med til at holde udgifterne nede ved produktion af biler....

    Men om det er godt skal jeg ikke kunne sige, at man ikke har et forhjul og et baghjul som nødbremse...

    På det system der, vil det jo være rigtigs skidt hvis det forreste gik, så risikerer man jo en baghjulsudskridning... det slipper man jo lidt for på det andre type kredse....


  • #8   31. aug 2012 Jeg må ærligt indrømme jeg har ALDRIG haft fidus til om det var 2 eller enkelt kreds bremser smiley
    Har haft et rør der sprang på 2kreds og den gik i bund og også med min Valiant som kun er 1kreds, sank den også bare.
    Og min Sierra der kører der også bare en kreds (eller 2?) ud fra hoved cylinderen ti lhvert forhjul og så kun et rør fra hovedcylinderen til bagenden, som så går i det T-kryds og ud til hvert baghjul smiley
    I forhold til Sierraen og Mitsubishien er de bygget ens op, bortset fra Tkryds og at trykket først går i den ene hjul cylinder og derefter den anden.
    På Sierraen splitter det sig op og ud i hvert baghjul.

    Så sammenligner man de 2 så er det kun krydset eller 10cm overlappende rør de sparer smiley

    Men jeg har nemlig en lang ny bremseslange med indbygget "tkryds" i den ene ende, og hjlcylinderen med udluftningsskrue er 100kr billigere, så overvejde at bygge det om for at få lavet dte hele frisk og nyt, men ikke så smart hvis der var en idé i det var lavet sådan smiley


  • #9   1. sep 2012 Ja men hvis de kan spare 20 cm. rør og et t kryd. på eksempelvis 250.000 producerede biler giver dem en del besparelse på bundlinjen.....

Kommentér på:
bagbremserør

Annonce