4.151 visninger
|
Oprettet:
El ruder bag i gulpladet Rav4 {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har købe en Toyota Rav4 af ny for ca 4 mdr siden. Der sidder kontakter til alle fire ruderved fordøren, men de bagerste virkede ikke da det er en gulplade bil.
Men det gør de nu !!
Jeg tog dørbeklædningen af bagdørene og fandt stikket til kontakten. Der lusede jeg to gange to ledninger og så virker det.
Man luser : Rød / Blå med Gul Og Rød / Blå med Grøn
Så virker det. Jeg brugte bare to strømtyve. Det tager ca. 15-20 min pr. dør afhængig om man lige ved hvordan man adskiller døren.
Jeg ved godt at det måske ikke er helt lovlig. men....
Mvh
Carsten
jan 2004
Følger: 209 Følgere: 203 Biler: 6 Emner: 294 Svar: 10.819
Har set at de også smider rudelim i sprækken inden de køre ruden op og klipper stikket.
Sur røv at skære rude limen op.
jan 2004
Strømtyver er for baggårds/perlegrus mekanikeren. Rigtigt kvalitet lodes eller samles med rigtige rørmuffer.
Henrik C : Hvordan isolere i en strømtyv hos toyota?? Bruger en halv hulle isolerbånd??
Tror ikke lige der er efter Toyota's forskrifter (det med strømtyve)... :o)
jan 2004
sep 2005
Følger: 1 Biler: 7 Emner: 5 Svar: 4
Jeg overvejede også at klippe stikket helt af, og lodde ledningerne sammen. Syndes som regl også det er det bedste. Men jeg syndes også at det var lidt vodlsom at klippe i et org. ledningsnet. Man kunne jo selvføldig have sat de org. kontakter i, men nu skal vi jo heller overdrive.
Hvis der skulle komme problemer bliver stikkene også klippet af og ledningeren loddet sammen, men indtil videre bliver det sådan.
Indlæget blev skrever for at evt. hjælpe andre der havde fået den samme ide. Men næste gang skal jeg åbenbart holde min kæft. Man kan åben bart kun få kritik her inde. Lidt ærgeligt. Tak for opbakningen til ML B
Mvh Carsten
jan 2004
Man kan da godt bruge strømtyve. Bare ikke en god ide til ting der skal bruge meget strøm, og ting der er udsat for fugt, Såsom elruder der er plaseret i en fugtig dør.
Det med at det er banlyst. Er altså hos en Aut. Audi reperatør. Ved ikke med det hos toyota. Regner bare med det, da de også er meget langt fremme i skoene med service.
:o)
mar 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 178 Svar: 1.601
El ruder bag i gulpladet Rav4