9.490 visninger
|
Oprettet:
Montering af kompressor horn {{forumTopicSubject}}
Davdav BG! Står og skal have monteret sådan en satan på min bil nu her.
Problemet er så at jeg ikke heelt ved hvordan det skal gøres. Planen var at jeg ville køre hornet over en anden kontakt, så det intet med det originale horn har at gøre.
Hvordan skal det hele forbindes? Et evt ledningsdiagram ville være perfekt!
maj 2007
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.629
Men du kommer ikke igennem syn med det, heller ikke selvom det originale horn virker.
jan 2009
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 93 Svar: 308
maj 2007
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.629
aug 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
maj 2005
Følger: 8 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 113 Svar: 898
aug 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
maj 2005
Følger: 8 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 113 Svar: 898
http://www.google.dk/search?q=arbejdsrelæ+12v+diagram&hl=da&client=safari&tbo=d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=5otHUOahEMKF4gTa4oCYAg&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1024&bih=672#biv=i|22;d|GhrnCoAaoFrcUM:
Der skal 86 til stel, 85 komme fra kontakten, plus på 30 og ledning ud til plus kompressor på 87.
Og så selvfølgelig en konstant plus på den anden side af kontakten og en stel på kompressor.
maj 2005
Følger: 8 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 113 Svar: 898
http://shop-ditlevsenimport.dk/12v-relae-50/relae-29200006-p278
maj 2005
Følger: 8 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 113 Svar: 898
http://www.thansen.dk/product.asp?c=7589374552&n=1200297316&pn=1223837462
Så er 85 plus fra kontakt, 86 stel, 30 konstant plus, 87 plus til kompressor.
Håber det hjalp lidt
aug 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
maj 2005
Følger: 8 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 113 Svar: 898
maj 2007
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.629
sep 2007
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 32 Svar: 857
Michael T Byttede lidt om på det.
maj 2005
Følger: 8 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 113 Svar: 898
Jeg er uddannet elektriker, så jeg skulle mene at jeg godt ved, hvordan et relæ virker
Lasse - nu spørger jeg bare. Hvordan ved du at hans horn bruger 20A og at hans kontakt godt kan tåle 20A? Jeg vil helt klart anbefale (som Carsten), at bruge et relæ. Det er ikke kun kontakten som skal kunne holde til belastningen. Det er også ledningerne... Og JO, det er nemlig lige præcis DERFOR man benytter arbejdsrelæer!
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 5 Emner: 23 Svar: 2.106
maj 2007
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.629
Din bil kan ikke synes med et horn der karner mere end +3db mere end standard, eller hvis det har mere end én tone.
Nogle synsmænd er ligeglade, men de må ikke.
maj 2007
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.629
De fleste originalkontakter kan ikke tåle så meget, men hvis man køber en kontakt der er lavet til det, jo så kan den godt, men det er bare latterligt at omgå sådan et simpelt "safety point"
Kort og godt, smid den 20'er et relæ koster, så er man sikret.
maj 2007
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.629
Hvis du prøver at sætte sådan et kompressorhorn til din alm. hornkontakt, så står den af lyn hurtigt. Det er set før. Der er en grund til at man får et relæ med i sådan nogle komplette pakker. (komplette pakker, ikke harald skrald horn)
en anden ting, du ville aldrig bruge kontakten til din bagrude til hornet, det er jo bare åndsvagt
som sagt før, jo du kan købe en kontakt der kan klare det, men det er omsonst.
De fleste ting i din bil der er styret af kontakter har også et relæ tilsluttet et sted.
maj 2007
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.629
maj 2007
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.629
Men nu skal kontakten og ledningerne jo også stadig kunne klare en fuldtidsbelastning.
Det duer ikke der går ild i alting.
maj 2005
Følger: 8 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 113 Svar: 898
Montering af kompressor horn