{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bosch rotor pumpe VW 1,6td
  • #1   9. sep 2012 den har vel et max tryk. men det ikke et problem indtil du over i nogle seriøse dyser..
    så må du finde dig en pumpe fra en ford 4000, den kan tilpasses

• #2   10. sep 2012 Nu er der ikke nogen trykbegræsningsventil i nogen brændstofpumper overhovedet, så ja i princippet skulle pumpen kunne lave uendeligt højt tryk, da væske som bekendt ikke kan komprimeres..
    MEN i den virkelige verden, vil du højest sandsynligt sprænge eller ødelægge et eller andet i pumpen hvis trykket bliver for højt.

Men hvorfor vil du vide hvor højt et tryk den kan tåle?

De tap dyser der er i en 1,6 har jo en begrænsning med hensyn til den mængde som maks kan presses ud af den.

• #3   10. sep 2012 Det er fordi at den pumpe jeg skal bruge kører normalt sammen med dyser der åbner ved 155bar, men skal have den til at kører sammen med dyser der åbner ved 190bar, men lyder ikke til at det skulle blive et problem?

• #4   10. sep 2012 Nej overhovedet ikke?

Men hvorfor det højere tryk?

• #5   10. sep 2012 Fordi jeg vil have en manuel pumpe på en TDI motor, så jeg slipper for alt det elpis, plus jeg selv vil styre mængde og turbo.

• #6   10. sep 2012 Nå på den måde.. Jamen det skal skam nok virke, bare rolig..

• mikkel m
    mikkel m Tilmeldt:
    aug 2009

Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 10
    #7   7. aug 2014 Det kommer ikke til at køre perfekt men det har du jo nok fundet ud af nu smiley
    Kontakt mig hvis du vil vide hvilken pumpe du skal vælge.

• #8   7. aug 2014 Mikkel
    Du må da gerne lige forklare hvorfor det ikke skulle virke ?

• #9   9. aug 2014 Hvis man tager højde for det lidt senere indsprøjtnings tidspunkt, jamen så virker det da fint. Kører selv med 180 bar
    Rotor pumpen er en dejlig pumpe, men forhadt af mange mest pga de ikke ved hvad muligheder den har.

• mikkel m
    mikkel m Tilmeldt:
    aug 2009

#10   10. aug 2014 De dyser der sidder i en tdi 1z kan åbne i 2 trin trin 1 omkring 180 bar trin 2 betydeligt højere. Den kan sagtens køre, og køre ganske fint men den kommer aldrig til at trække hårdt og lave røg.

• #11   10. aug 2014 Mikkel

Nu er er det jo grundlæggende/mekanisk ikke den store forskel på de to pumper, udover styringen af pumpen..

Dyserne er to trins ja, med pilot (pre-injection) indsprøjtnings tryk på omkring 200 bar, og hoved insprøjtingen på omkring 300 bar..
    Så hvis ikke pumpen skulle kunne klare det, ja så er den sku slidt godt op..

• mikkel m
    mikkel m Tilmeldt:
    aug 2009

#12   10. aug 2014 Jeg kunne ikke få det til at virke, måske de 2 pumper jeg forsøgte med var slidt op. Aaz og sb pumper.
    Valgte i stedet at fræse lidt om i min pumpe vugge og montere en pumpe fra en kia carneval 2,9 td stadig kabel styret pumpe uden elektronik. dyser fra en 150hk carevelle.
    Efter indkøring var den på 171 hk og 450 nm. Næste problem var så bare koblingen. smiley

• #13   11. aug 2014 Problemet ligger nok mere i at pumperne fra AAZ, SB lignende forkammer motorer, nok ikke kan levere mere mængde end til omkring de 130 hk..

• #14   11. aug 2014 En aaz motorer uden forkammer, netop derfor er den med 2 trins indsprøjtning.
    Dyserne fra en 150 hk 1,9 tdi er altså ikke de bedste dunkan finde.
    Men der er altså forskel på fordeler hovedet i pumpen, til et og 2 trins dyser.
    Jeg ville finde en sb pumpe og så nogle gode dyser,
    De 171 hk skulle du nok kunne komme over, men resten af motoren kommer til at døje. Du har desuden en begrænsning i indsugning og især udstødning.

• #15   12. aug 2014 En AAZ er med forkammer.. Bare fordi den er en 1,9 er den stadig med forkammer..
    Det først da TDI motorerne blev introducere i 95-96 man overgik til direkte insprøjtning..

Men som jeg har skrevet før så makser mængden på pumpen sikkert ud, og du kan derfor ikke få flere hk ud af sådan en pumpe, uden og skifte fordeler hovedet til et med større element i..

• #16   31. jan 2015 Grunden til du ikke kan få nogen HK i din Mtdi med en aaz eller sb pumpe er at de er bygget til et åbningstryk på dysserne på 150-155 bar, en TDI kører 190 bar på pre-injection. Det vil sige at kmastpladen i TD pumpen slet ikke har vandring eller stejl nok stigning på knastpladens udformning, som er tilpasset dyserne..
    Men du kan montere knastplade og pumpehoved fra en TDI i din sb/aaz pumpe, så passer det sammen.
    MEN så løber vi ind i næste problem i jagten på nok HK... Speedcontrollen(lever) som bestemmer maks Rpm samt maks dieselmængde, har nemlig en meget lille vandring i sb/aaz pumpen (generelt alle forkammer dieselmotore). Dette vil bevirke at med denne opsætning vil du miste din trækkraft/dieselmængde ved ca 3200 rpm.

Derfor kan man ombygge pumpen yderligere med speedcontrollen fra en DI pumpe (mekanisk pumpe, som er født på en motor med direkte indsprøjtning "TDI".
    Eks. Peugeot boxer 2,5 TDI, iveco 2,5-2,8 TDI, LT 2,8 TDI). Disse pumper har i øvrig også 11 og 12 mm pumpeelement.
    Ved at montere denne speedcontrol fra en DI pumpe, har man mere vandring på sin speedcontrol, hvilket kan kompensere for det høje åbningstryk på DI dyserne og give dig en M-TDI der kan lave noget også ud i rpm.
    Dog kræver dette MEGET indstilling og timer, samt et godt hoved at indstille pumpen 100 % og få det til at yde, samt at køre med en timing motoren kan holde til i længden.

Der findes DI pumper som er helt ideelle til en m-TDI, fra eks land rover tdi og Kia karneval 2,9 TDI, disse er næsten "bolt on". Og kan komme til at yde rigtig godt, da de er født på en DI motor.

MM Dieselteknik.

Kommentér på:
Bosch rotor pumpe VW 1,6td

Annonce