{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.111 visninger | Oprettet:

Køler koger {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har en BMW E36 compact som bliver varm.
Vi har skiftet kølervæsken i den og nu er det som om at væsken slet ikke kommer rundt. Væskestanden i ekspantions beholderen står på max og efter lidt tids tomgang begynder væsken at koge (dampe) ud omkring ekspantions beholderen der hvor vandslangen går ind i køleren.
Men på den anden side af køleren er køleren helt kold og gummislangerne som skulle transportere vandet er der ikke noget vand i ?

Vi har tager termostaten ud for at sikre at det ikke er den der blokere men uden hæld.

Blæseren starter heller ikke og derfor at vi prøvet at sætte den direkte til batteriet og så køre blæseren. Men det har stadig ingen effekt på at vandet i sidste ende begynder at koge fra ekspantions beholderen/ indgangen ved køleren .

Er der nogen der kan hjælpe med dette problem ?

Tak smiley


Kommentarer på:  Køler koger
  • #1   23. sep 2012 din vandpumpe er måske defekt

  • #2   23. sep 2012 Ja men der kommer ikke nogen mislyde fra den. og der er jo en rem der trækker den så tænker at hvis den var i stykker ville den hyle som et slidt leje da den jo stadig bliver trukket rundt ?


  • #3   23. sep 2012 ikke nødvendig min var slidt så meget på skovlhjulet at den ikke kunne sende vandet rundt og der er kun at afmontere den og kigge efter

  • #4   23. sep 2012 lyder som termosten der ikke åbner som den skal, bliver selve køleren også varm?

    jeg ville prøve at skifte termostaten vis køleren bliver varm, vis ikke den gør det så er det jo før køleren der et problem og så kan det jo være en slange som er stoppet vis der har været kommet skidt i systemet

    kan også være et elektrisk problem når nu du siger at blæseren ikke slår til heller, men ved ikke om termostaten også har en elektronisk føler på din bil


  • #5   23. sep 2012 Termostaten er taget ud så den burde ikke have nogen betydning.. og blæseren er sat direkte til batteriet så den køre, men stadig bliver den for varm. det virker som om at vandet bliver ved beholderen i den ene side af køleren. Køleren bliver kun varm lige der hvor beholderen er. i den anden side er køleren helt kold.
    Grund til at blæseren ikke starter går jeg ud fra, er fordi at der slet ikke kommer vand ind i køleren så føleren kan jo ikke måle nogen varme.

    Der kommer heller ikke nogen varme i kabinen.


  • #6   23. sep 2012 hvis termostaten er ude og den stadig gør det så sæt dit varmeapparat på max og se om der kommer cirkulation så. hvis det stadig ikke gør det så kunne det være død vandpumpe.


  • #7   23. sep 2012 De skal luftes ud ved ca 2000 omdr men vandpumpe er stor svaghed på bmw hvis det er den gamle type så slipper skovlhjulet på akslen . Er din køler den type med lille udluftnings prop

  • #8   23. sep 2012 ja udlufte den hjælper nok også hvis sådan en bmw ikke er selvudluftende

Kommentér på:
Køler koger

Annonce