{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.265 visninger | Oprettet:

hvad skal man tro på ang. motorolie {{forumTopicSubject}}

nu har jeg været inde på flere forskellige sider, der sælger motorolie. og flere af dem har en søge funktion, hvor man kan søge på hvilken olie ens bil skal køre på. jeg har sådan lidt for sjov, prøvet at se efter hvad de forslår til min bil. og er kommet frem til, at de ikke er helt enige. jeg har fået disse forslag 0w30 - 0w40 - 5w30 - 5w-40. den orginale servicebog siger 5w30 eller 10w40. jeg syntes at det er lidt skræmmende, at de forreslår noget andet olie, end det fabriken forreskriver.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad skal man tro på ang. motorolie
  • #1   25. sep 2012 10 - 40

  • #2   25. sep 2012 10W-40 er som regel kun det der skal hældes på hvis bilen bruger en del olie, eller bare er meget slidt. Som regel. Hvad bil er det til?

  • #3   25. sep 2012 det kan være lige meget hvilken bil det er til. det jeg vil frem til, er jeg ikke tør at stole på det de skriver, der hvor de sælger olie. jeg vil selfølge vælge det der står i servicebogen. det undre mig at flere af dem, forreslår en tyndere olie, end det farbriken forreskriver. man kan da godt få en mistanke om, at det er fordi at de hellere vil sælger en dyere olie. jeg syntes at det virker underligt. jeg har lige prøvet at tjekke med en bil mere. og det er det samme, igen forreslår de en tyndere olie.

  • #4   25. sep 2012 Du skal ikke vælge hvad der står i bogen jo ? smiley

    Jo på super biler men at der stod at en golf 1 skal køre på 5 -40 engang så skal den have noget lidt tykkere olie nu så det ændre sig og også efter hvad for noget du skal bruge bilen til smiley hvis det mormor kørsel , race eller alm kørsel osv smiley


  • #5   25. sep 2012 jeg tager selfølgelig udgangspunkt i helt almindelig kørsel. og jeg mener stadig at det er helt forkert at forslå en tyndere olie. jeg har mistet alt tillid til de sider der.

  • #6   25. sep 2012 Kan kun støtte bo. De vælger det de helst vil sælge. Castrols anbefalede en gang 0-30 til en 2cv. Prøvede det for sjov efter den havde anbefalet den samme til alle andre biler jeg havde prøvet.

  • #7   25. sep 2012 Vi har en aftale med FTZ angående deres olier, det de forslår, det står de inde for hvis den pludseligt skulle miste olietryk eller blive slidt hurtigere pga forkert olie, og det er ENDNU ikke sket !

    Så hvis du ikke tør stole på de sider, så kan du jo tvangslæse din service bog smiley

    Men hvis det en gammel pis pot som polo 1-2 , golf 1-2-3 osv, så ville jeg bare hælde det på som er forslået ifølge valvolines tabel i stedet for service bogen smiley


  • #8   25. sep 2012 køber du det ved profesionele feks FTZ, står de indefor det de har skrevet, dvs sker der noget er fejlen deres:)

  • #9   25. sep 2012 Hvis du kigger på udlandske hjemme sider, så det derfor smiley
    For det forskelligt slagt olie til samme bil.
    Da det smør egenskaberne de går efter som ændre sig ved koldt og varmt vejr smiley


  • #10   25. sep 2012 Ældre biler end 2002 som har kørt over 250.000km skal ha en kvalitet 10/40 olie...

  • #11   25. sep 2012 @ MANTA DRIVER.... .

    Da jeg skiftede til 10/40 olie på min bil som har kørt over 250k og ældre end 2002, steg olie temperaturen til omkring de 100 grader smiley


  • #12   26. sep 2012 ja så er du nok en enlig tilfælde..

Kommentér på:
hvad skal man tro på ang. motorolie

Annonce