{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
685 visninger | Oprettet:

Blow off Problem {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har et problem med min blow off på min bil, når jeg giver halv gas lukker den tryk ud gennem blow off'en . hvordan kan det værre?

når den går det for motoren alt for meget benzin.

håber der er nogle der kan hjælpe mig
det er en audi a3 1.8t

jeg køre med en bruno hansen blow off så der skulle vel ikke være noget der ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blow off Problem
  • #1   3. okt 2012 Lav en ordentlig slange til den direkte fra indsugningen. Det virker som om den ikke får tryk.

  • #2   3. okt 2012 har skiftet slangen fra indsugningen og til blow off'en men det hjalp ikke :\ men det mærkelige er at den lukker fint når den for fuld gas det er kun ved halv gas

  • #3   3. okt 2012 Hvis du er helt sikker på, at den ikke lækker luft, så er der kun at stramme fjederen i ventilen. Ved ikke om det er muligt på den du har ellers kommer den aldrig til at virke.

  • #4   4. okt 2012 den skal sikkert bare være dobbeltventilet, min kammerats silvia med 170 hk havde en eller anden alm blow off på . og den lukkede heller ikke helt. men så fik han af vide at den skulle være dobbeltstemplet

    http://shop.nordicturbo.dk/index.php/default/turbo-dele/blow-off-ventiler/ventiler/blow-off-ventil-hks-ssqv-vers-3.html


  • #5   4. okt 2012 Altså din blow-off den lukker jo pga. der dannes tryk, så det er jo fordi der ik kommer nok tryk tilat den lukker, ved halv gas...

    Umiddelbart må den jo sgu løsnes ville jeg mene, så der ik skal så meget tryk til at lukke den...


  • #6   4. okt 2012 ja den styres vel af vacum..så tjek evt om der er vacum i den lille slange..

  • #7   6. okt 2012 jeg har nu prøvet med en anden ventil som er en fra forge og den er ihvertfald en dobbeltstemplet ventil men den gør det stadig:\

    den slange der går fra indsugningen og til toppen af ventilet sidder helt over til højre på indsugningsmanifoldlen er det rigtig nok?


  • #8   6. okt 2012 Du trykudligner ikke nok mellem indsugningen og BOV'en.

    Slangen kan være for lille ellers er der utæthed eller andet tryktab i systemet.

    For at beskrive hvordan en BOV virker:
    En BOV er et stempel med lufttryk på begge sider. På den ene side af stemplet presser luften fra trykrøret, på den anden side kommer lufttrykket fra indsugningen (efter spjældet). Der sidder en lille fjeder og prøver at holde stemplet lukket og giver dermed det ene luftkammer en fordel (Luften fra indsugningen. Når ladetrykket stiger, så stiger lufttrykket på begge sider af stemplet og fjederen holder dermed stadig spjældet lukket. Når gasspjældet lukkes opstår der undertryk/mindre tryk på oversiden af stemplet og fjederen kan dermed ikke længere holde stemplet lukket.


  • #9   9. okt 2012 så har jeg prøvet med en ny og større slange men det hjalp ingen ting.

    den forge jeg satte på kan jeg mærke er alt for slap i fjederen så har skiftet tilbage til min bruno hansen ventil, men kan det ske den også er defekt? har fået afvide jeg skal gå ud og købe en hks da de er bedre ? tror du det kan løse mit problem?


  • #10   9. okt 2012 Hvor henter du dit vacum fra? Det er bedst at tage den så sæt på spjældet af manifolden og ikke have andet i samme feed.

    Prøv evt. at tage et billede af, hvor du tager vacum fra.


  • #11   9. okt 2012 den bliver godt nok taget fra den anden ende af manifolden, men det har virket før så det må vel næsten være ventilen der ikke virker mere ?

  • #12   9. okt 2012 Ellers prøv at blæse studsen igennem med trykluft. Kan jo være der har sat sig lidt snavs i røret.

Kommentér på:
Blow off Problem

Annonce