{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.433 visninger | Oprettet:

servicebog - hvor er stempelerne? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg var idag ude og kigge på en mondeo 2,5 fra 01. da jeg spurgte til servicebogen fandt han den frem men der var ingen stempel i den - der var ikke en gang nogen steder man kunne stemple...?

sælgeren begyndte på at nogen modeller var det elektronisk...er det, det i denne model?

hvor vigtigt er det med en udfyldt servicebog når de har kørt over 200.000? mange har selv lavet service på dem - siger de???

er det mig der er mistroisk eller skal der ringe alarmklokker?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  servicebog - hvor er stempelerne?
  • #1   8. okt 2012 Der ikke så forfærdeligt mange biler med fuldbog over 200.000 ... Når de runder det antal, er værdien somregel faldet meget, og så gider folk ikke ofrer penge på service hos dyre autoriserede værskteder... Med mindre det firma bil / taxa. Men har aldrig hørt om elektronisk servicebog ?

  • #2   8. okt 2012 Nogle gange er en servicebog lidt overvurderet, men det er nok en god indikation af om den er vedligeholdt. smiley

    Men er der ingen garanti, så kan jeg ikke se hvorfor den skulle være så vigtig?


  • #3   8. okt 2012 Ps. Mine forældre havde en 2000 mondeo , samme model som den du kigger på , den havde en normal servicebog.

  • #4   8. okt 2012 Bilen er jo ved at være en ældre bil og hvis den køre godt og alt virker på den og den ser pæn ud så er servicebog ik noget jeg vil lægge så meget vægt på. Min far købte en Audi A6 fra 08 der havde kørt 100,000km og der var servicebogen blevet væk og den stod 110% i orden og den købte han selvom den var uden servicebog. Så alt efter hva du skal give for bilen så havde jeg ik tænkt mere over det.

  • #5   8. okt 2012 Der burde være et servicehæfte med mulighed for stempler.

    Og jeg er så uenig i sagen med om man skal vurdere på en servicebog når bilen har kørt 200.000 km, for du kan ikke vide om bilen i stedet har kørt 400.000 km, når servicebogen mangler. Det kan selvfølgelig tjekkes ved synsrapporter, hvis bilen er 100% dansk, men du kan heller ikke vide om der er skiftet tandrem mv.


  • #6   8. okt 2012 Servicebogen er da det mere vigtig hvis bilen har kørt 200.000. Den med elektronisk servicebog er vidst en and. Selv har jeg da servicebøger til 510.000km på min Mercedes, dog kun til 350.000 hos autoriseret Mercedes.

    Og laver man selv service, skriver man det da stadig ind i bogen, hvornår olie, tandrem filtre osv. er skiftet.


  • #7   8. okt 2012 Mazda har elektronisk service bog. Det skal gøres over nettet på sådan en.

  • #8   8. okt 2012 ford har ingen elektronisk service bog. arbejder på et ford værksted, så stol trygt på det.!!

  • #9   8. okt 2012 De der skriver der er elektronisk servicebog, så husk at det er en 11 år gammel bil vi taler om ...

  • #10   8. okt 2012 mon ikke det er serviceskemaet og ikke selve stempelhæftet han har fundet frem til dig smiley


  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 1 Svar: 2
    #11   21. nov 2015 Fra 2015 kan alle biler og deres Servicebog gemmes i www.digitalservicebog.dk - sikre mod mistet Servicebog, og km snyd..

Kommentér på:
servicebog - hvor er stempelerne?

Annonce