wastegate står åbent hele tiden {{forumTopicSubject}}
hey derude.
min Citroen evasion 2,0HDI har mistet kræfter. turboen tager slet ikke fat og man kan høre at den smider trykket. har brugt hele aftenen på at kigge på den og der er ikke umidlbart nogen utætte slanger.
vi har haft den på lift og haft den i gear så turboen skulle slå til. vi fandt ud af at lige så snart man tænder bilen åbner den for wastegaten.. og lukker ikke igen. derfor laver den ingen tryk på turboen.
nogen som har prøvet nogen lignende? hvis man skubbede acutuatoren ind med hånden slog turboen til.
hvis bilen er slukket lukker wastgaten. Burde det ikke være modsat?
nogen råd eller har prøvet nogen ligndene ville jeg blive glad. på forhånd tak
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
jun 2007
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 7 Emner: 69 Svar: 929
okt 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 49 Svar: 251
okt 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 49 Svar: 251
okt 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 49 Svar: 251
jun 2007
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 7 Emner: 69 Svar: 929
Hvis du slukker bilen, og den lukker virker den jo?
jun 2007
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 7 Emner: 69 Svar: 929
Hvis du slukker bilen, og den lukker virker den jo?
okt 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 49 Svar: 251
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
Udlæs fejlkoder
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
Det med ladetrykket er ikke helt rigtigt på sådan en Evasion. Det er den "gamle" HDI motor og hvis den går i nødprogram lyser motorlampe. Det er så rigtigt den ikke kan slæbe sig afsted med mere end 40-50 km/t men det er på brændstofsiden den holder igen og ikke tryksiden. For på en diesel kan forbrændingen styres ene og alene ved mængden af diesel der tilføres.
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
okt 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 49 Svar: 251
begynder at tro at wastegaten er stået af.
okt 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 49 Svar: 251
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.895
okt 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 49 Svar: 251
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.895
okt 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 49 Svar: 251
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.895
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.895
okt 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 49 Svar: 251
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.895
Hvis der ikke er varcum i slangen som går på indgangen er den enden utæt ellers er der nogle af de andre varcum styret ting der stjæler alt varcumet
Har set rigtig mange gange at den lille sorte actuator som sidder og styre de variable indsugningsspjæld bliver utæt så varcumet forsvinder til turbo og egren pil slangen af den actuator og sæt en boldt i slangen hvis du så har varcum oppe ved indgangen på magnetventilen til turboen har du jo fundet synderen
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.895
okt 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 49 Svar: 251
der er ingen slanger der er utætte, så ved ikke om selve wastegaten (som egenligt er en stor ventil) kan være utæt/istykker. eller om der går andre styringer ned på den?
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.895
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
wastegate står åbent hele tiden