fejl på westgate ? {{forumTopicSubject}}
hej kan nogen hjælpe ?
min citroen xzara picasso 1,6 hdi fra 2005 har følgende problem
når den er kold er den helt død, det er som om der mangler 40-50 hk.Når den er varm flyver den af sted men ryger ved acceleration.
når jeg efter en rundkørsel stikker den 3 gear og fuld hammer op ad en lille bakke ryger den helt vildt og motorfejl lampen lyser. det bliver den så ved med et par dage hvorefter den pludselig slukker.
min mekaniker som jeg ellers stoler på siger det er westgate ventilen der skal skiftes og det kræver udskiftning af turbo pris i om egnen af 8000 kr kan det passe ? jeg har brugt bell ad i dieselen 4 måneder men det hjælper ikke, bilen kører ellers fint ingen udsættere eller andre problemer, brændstof økonomien er også ok. Jeg har gennem længere tid givet den nogle tæsk da jeg har læst det skulle hjælpe men det gør det ikke.
nov 2005
Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 208 Svar: 4.737
Taber du motorkraft når du accelererer? Som regel vil man opleve netop det! Nogle gange kan man, på visse biler smøre wastegaten, det ved jeg nogle gør på de små Smart cars, det holder ofte ikke længe, men det kan være en måde at finde ud af om det er wastegaten der er problemet, inden du ofrer 8K på en reperation.
okt 2012
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 2
fejl på westgate ?