{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.928 visninger | Oprettet:

bjørn R
bjørn R
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 2

fejl på westgate ? {{forumTopicSubject}}

hej kan nogen hjælpe ?
min citroen xzara picasso 1,6 hdi fra 2005 har følgende problem
når den er kold er den helt død, det er som om der mangler 40-50 hk.Når den er varm flyver den af sted men ryger ved acceleration.
når jeg efter en rundkørsel stikker den 3 gear og fuld hammer op ad en lille bakke ryger den helt vildt og motorfejl lampen lyser. det bliver den så ved med et par dage hvorefter den pludselig slukker.
min mekaniker som jeg ellers stoler på siger det er westgate ventilen der skal skiftes og det kræver udskiftning af turbo pris i om egnen af 8000 kr kan det passe ? jeg har brugt bell ad i dieselen 4 måneder men det hjælper ikke, bilen kører ellers fint ingen udsættere eller andre problemer, brændstof økonomien er også ok. Jeg har gennem længere tid givet den nogle tæsk da jeg har læst det skulle hjælpe men det gør det ikke.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fejl på westgate ?
  • #1   25. okt 2012 sikker på du ikke mener wastegate ventil? Eller rette, det er den din mekaniker mener. Der må være en grund til at han siger det er netop den! Han har vel undersøgt bilen og er kommet frem til den konklusion, på baggrund af netop den undersøgelse, eller hvad? Hvis du ellers stoler på ham, så er der vel grund til at stoppe nu!? Eller spørger du os, om fejlen du omtaler, passer overens med det du oplever at din bil gør?

Taber du motorkraft når du accelererer? Som regel vil man opleve netop det! Nogle gange kan man, på visse biler smøre wastegaten, det ved jeg nogle gør på de små Smart cars, det holder ofte ikke længe, men det kan være en måde at finde ud af om det er wastegaten der er problemet, inden du ofrer 8K på en reperation.

• bjørn R
    bjørn R Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 2 Emner: 1 Svar: 2
    #2   26. okt 2012 du har nok ret i at ventilen heder wastegate, det løb bare som det andet da han sagde det. Når motoren er kold sker der ikke en pind når man jogger klampen i bund, med mindre den får rigtig mange omdrejninger. når den er varm er der ingen problemer der tager den gassen fint. Min mekaniker har sikkert ret jeg syntes bare det lyder lidt vildt at man skal skifte turboen også, men løser det ikke problemet må jeg jo se om han tager den retur igen. Det er jo også muligt jeg selv kan købe den billigere i tyskerland

Kommentér på:
fejl på westgate ?

Annonce