{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.628 visninger | Oprettet:

Tændingslås på bil. {{forumTopicSubject}}

I går ville min den gamle være god ved min bil så han gav alle dørlåse og min tændingslås noget olie snask og efter det kan man ikke dreje nøglen.. Altså efter man knokler med den i 30 min kan man dreje nøglen - Har prøvet følgende i dag og det er ikke blevet bedre:

Trykluft
WD-40
Låseolie
Opvarme nøglen med en lighter

Det er prøve skiftevis hele dagen og det er ikke blevet bedre.. Nogle der har et fif eller 2 ?

Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tændingslås på bil.
  • #1   28. okt 2012 Brug aldrig wd40 i en lås. Det er helt forkert materiale.

• #2   28. okt 2012 Måske noget rens til el dele vi havde noget på et værksted jeg var kontakt rens hed det som var rigtig godt

• #3   28. okt 2012 En gammel slidt tændingslås der ikke har problemer må aldrig smørres.....de slidte paler der er i den, kommer til at kører alt for godt,og dermed kommer de til at vippe/kile sig fast . Det bedste er faktisk at finde en anden....ny eller brugt......eller pille paler ud smiley

• #4   28. okt 2012 Ja, fordi inden han fik olie derind kørte den perfekt og der var aldrig problem med den.. Så efter han smed olie derind er den blevet defekt. Er det muligt at pille palerne ud af selve låsen og så stadig bruge den gamle nøgle ? Da der også er fj. betjent central lås i den nøgle..

• #5   28. okt 2012 ja, det er muligt at pille paler ud, men det er ikke noget man bare lige gør......næste problem er jo så også at din bil kan startes med hvad som helst....skruetrækker eller en rød pølse smiley

• #6   28. okt 2012 Men det ved folk jo ikke - Alternativt nu er at har fået nøglen drejet så der kommer tænding og kan starte og slukke bilen normalt, men hvis jeg drejer den helt tilbage kan jeg ikke dreje den igen - Så nu sidder nøglen bare i låsen hele tiden.. Så alt andet er vel bederer end det.. Tænker på at købe en tændingslås ved en hugger og selv skifte den og så bare beholde nøglen jeg har nu til C.lås og så den anden nøgle til at starte den med..

Kommentér på:
Tændingslås på bil.

Annonce