1.153 visninger
|
Oprettet:
manglende trækkraft {{forumTopicSubject}}
hey bg. jeg var ude og kigge på en golf 4 1,8 20v idag og var ude og trille en tur i den. under turen opdagede jeg at den manglede meget trækkraft taget i betragtning af at den trods alt har 125hk og med KN kit og udstødning. den tog gassen som den skulle, ( ingen udsættere eller noget) der sad godt nok 18" alufælge på, kan det have noget at gøre med trækkraften?? gået 245xxx, grunden til at jeg skriver er at jeg godt kunne være intresseret iden, så ville lige høre om motoren så småt havde set sine sidste dage eller noget?
takker på forhånd
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 40 Svar: 1.181
nov 2005
Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 208 Svar: 4.737
P.s. At den har K&N filter samt en anden potte(eller hvad du nu mener) ændrer absolut intet på effekten, tværtimod viser dvs. undersøgelser(tjeck evt. youtube og videoer om Aitfilters) at du snarere fjerner HK fra bilen, ved at udskifte det org. luftfitler, får ikek at tale om risikoen ved at olierede filtre som K&N ødelægger luftmassemåleren med den oliehinde der passer gennem indsugningen(dette er dog lidt omdiskuteret)
Ellers så ofre da de hundrede kroner det koster at få lavet et købs/salgstjeck ved en af FDM`s synshaller, så får du det sort på hvidt hvad der er galt mv. Det kan godt betale sig og det kan, potentielt, spare dig for en masse udgifter!
maj 2011
Følger: 33 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 60 Svar: 732
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
Det er virkelig noget der gør den sløv.. en VTi med 160hk bliver ligeså langsom som en 1,5iLS med 114hk med 18" fælge..
så det er ikke fordi at motoren fejler noget..
manglende trækkraft