{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.626 visninger | Oprettet:

Nye fælge + dæk (runger - larmer) {{forumTopicSubject}}

Hey BG

Jeg har for nyligt investeret i et sæt stålfælge og vinterdæk til bilen. Bilen er en Chevrolet Aveo fra år 2012 (10000 km på bagen)

Der blev købt helt nye conti ts850 (195-65-r15) på stålfælge (helt nye).


Der har med mine sommerdæk ikke været noget problem, men jeg synes at efter skiftet er det begyndt at runge når jeg køre (lidt ligesom et leje der gået). det ikke hele tiden og kun på noget asfalt man hører det mest. men det bare irreterende. Nogle gange kan det også sige lidt sjovt når man bremser helt op. Ved ikke om det har noget med det at gøre.


¤Jeg har tjekket dæktryk (koldt 2.6bar)

¤Jeg har tjekket dækrotation.

¤Og det højst sandsynligt ikke et leje, eftersom der ikke var problemer med sommerdæk på.

¤Jeg har prøvet at se om dækket har "rejst" sig. men ved ikke rigtig hvordan jeg kan konstatere det ?

HVAD KAN DET VÆRE smiley ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye fælge + dæk (runger - larmer)
  • #1   6. nov 2012 Aveo får skiftet mange hjullejer på garanti (baghjul) ikke sikkert du har lagt mærke til lyden før

  • #2   6. nov 2012 der er bare nogle dæk der lamer mere end andre... og tror det er det du er ude for der...


    men du kan tjekke om et dæk har rejst sig ved at køre en flad hånd imod kørelses retningen på dækket og så mærke om dækket ligesom stritter imod .. du ved hvad jeg mener når du har prøvet det..

    mvh


  • #3   6. nov 2012 Jeg har lige skiftet et sæt sommerhjul som larmede nøjagtig som et defekt hjulleje. Men efter at vinterhjulene kom på, så er det væk.

Kommentér på:
Nye fælge + dæk (runger - larmer)

Annonce