{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.090 visninger | Oprettet:

ny bil - Alfa Romeo 156 {{forumTopicSubject}}

Jeg går og kigger på en ny bil, og har besluttet mig for at købe en alfa 156 - kender godt deres masive rust problemer og andre fejl men er selv igang med at udd mig til mekaniker smiley

jeg kigger på 2

Den ene er fra 1998 og skulle angiveligt være undervognsbehandlet fra ny og et par gange efter.
Den har fået renoveret motoren for 1 år siden - Dog er den i 2006 spolet ca 50.000km tilbage så den har gået 230.000 i alt.
Den har fuld læder kabine og alt i udstyr + anden front spolier (original alfa/ momo)
fuld service bog
den anden er fra 2003
har fået facelift indvendigt, undervognsbehandlet fra ny
klima anlæg - dog ingen læder kabine
og fuld service bog har gået 167.000

de koster begge ca det samme dog er den fra 2003 uden plader.

hvad havde i valgt ?
lad mig høre hvad i har af indput smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ny bil - Alfa Romeo 156
  • #1   8. nov 2012 Havde valgt den nyeste ingen tvivl der. En læderkabine kan du jo købe for ingen penge os hugger for de drukner vel i de alfaer smiley

  • #2   8. nov 2012 hvad motor har de ?

  • #3   8. nov 2012 havde en kollega der havde sat sig den samme tossede ide i hovedet.. han var igeglad med de rustede og gik i stykker.

    nu den til salg igen..

    har holdt rigtigt meget på værksted med problemer i elektronikken


  • #4   8. nov 2012 ja... elektronik problemer er nok Alfaerne akilles hæl.... samt rusten! De er overhovedet ikke gennemtænkte... bruger stål bolte i alu bærearme, forbro, bagbro osv osv. De er skruet helt forkert sammen.... og twin spark maskinerne brækker sig...

    Men det var ikke det du spurgte om - jeg havde valgt den nyeste fra 03. Men igen det kommer an på hvordan de er blevet vedligeholdt... men jo nyere, jo længere tid har den vel igen.


  • #5   8. nov 2012 Alfa 156 fed bil med kanon køreegenskaber og udseende MEN ruster af helvedes til i DK, hvis de ikke er rustbehandlet fra ny, 2.0 16v er det værste lortemotor hvis du absolut skal har en så vælg tysk og rust behandle den med det samme ,køb v6 der er den bedste v6 lavet til dato og lyden kan ikke beskrives! Jeg er ikke i tvivl at du vil elske den-)

  • #6   8. nov 2012 toyota Mike: alle alfer ruster ikke heller ikke har elektronisk problemer jeg har haft min i 17år og den er fra 88" aldrig haft elektronik fejl der er svejst 2-3 steder men den er 25år gamle-)

  • #7   8. nov 2012 nu har jeg også kun erfaringer med 156 og årgange fremad. Ikke de der museumsmodeller som 33 og hvad de ellers hedder.

  • #8   8. nov 2012 det er en 1,6 motor det drejer sig om smiley


  • Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 84
    #9   8. nov 2012 Professor P, køb den som du synes er i bedst stand. Du ved jo allerede noget om rust osv. 98 eren er jo en TS motor, de er okay, bare de er blevet passet med service olie og remme. 03 eren er jo nok en JTS motor, det er jo det samme med hensyn til service osv., de kan være endog meget olietørstige, men hvis bare man er opmærksom på det og ikke kører med for lav oliestand er de også okay.

  • #10   8. nov 2012 Hmmmm

    Jeg har haft flere Alfaer og har ikke oplevet nogle fejl andet end en omdrejningsføler i en enkelt af dem. Det var dog dækket under garanti.

    Jeg oplever dem ganske pålidelige over flere 100.000km.

    Den ene af mine Alfaer rustede voldsomt men var også fra start 70'erne.

    Jeg har ingen rust haft på 156'ere overhovedet.

    Jeg er lidt uforstående overfor alle disse ildevarslende indlæg.
    Jeg spørger mig selv om ikke mange udtaler sig mod bedrevidende?


  • #11   8. nov 2012 De mest harmoniske motorer i 156 er 1.8 og V6'erne.

  • #12   8. nov 2012 Niklas: jeg ved ikke hvor meget du har styre på 156 jeg har og de ruster ad H til ingen hemmelighed jeg kan faktisk ikke komme i tanke om andet bil der er lige så slem "159", de kan rustbehandles og holde ok men jeg tvivler på de nå at blive veteran biler-)

  • #13   8. nov 2012 og 16v ts motor er de værste lort alfa/fiat har levet til dato!

  • #14   8. nov 2012 aleksander d

    Så meget styr man nu kan have efter at have et par hundrede tusinde i nogle stykker af dem.

    Hvad er din basis for at udtale dig?


  • #15   8. nov 2012 at påstå at alfa 156 ikke ruster og at de ikke har problemer med elektronikken og alt andet er godt nok stupidt..

    det er kendt faktum at de ruster.. især ved forvangerne og forbroen..


  • #16   8. nov 2012 Måske har folk blandet de forkerte midler i et misforstået forsøg på at rustbeskytte bilen?

    Jeg havde ikke nævnte problemer på mine.

    Og lad venligst være med at kalde mig stupid, Nick A.


  • #17   8. nov 2012 nej folk har ikke blandet noget forkert.. den er lavet af billigt jern og smader dårlig designet..

  • #19   8. nov 2012 Nick A

    Hvor mange 156'ere har du så haft?


  • #20   8. nov 2012 Nu har jeg selv repareret og svejst i utallige 156'ere de sidste 3 år, og jo, de rådner.... Og ja, mange er ikke undervognsbehandlet særlig godt når det sker, men det ænder ikke på de rådner meget mere end andre biler!

    Deres samlinger er lavet helt hen i vejret, og de forkerte steder. Bla. derfor de ALTID forsvinder ved forbroen/vangen... og fugerne bliver tørre og knækker af, og der blottes til alle samlingerne.


  • #21   9. nov 2012 jeg har kun haft en fra 98" og har selv levet rustarbejde på den, sammenligning med min 75 som jeg har haft i 17år er 156 rigtig dårligt lavet og dårlig kvalitet har udskiftet helt bond på 156 kun 5 år gamle og har set masser rustne eksemplarer og nogle af dem ver ikke mere and 3 år gamle, men man skal også tænke på at 156 er meget billig bil en 2.0 koster i 97-98 kun 270000kr same som skoder eller ford, wv, toyota og alt anet almindelig rov sygt lort!
    I min verden er alfa romeo stoppet med at bygge biler efter fiat overtog foratningen, og de alfer der er byget i fiats tid har intet med alfa at gøre. smiley


  • #22   9. nov 2012 1.6 TS
    1.8TS
    2.0TS

    Dit kloge valg er en 1.6 eller en 1.8TS.

    Det er 2.0 der kan have problemer med plejl-lejer pga liiige rigelig høj stempelhastighed ved højre omdr., og må jeg så bede folk der VED noget om tingene at udtale sig om Alfa Romeo og ikke ud fra hvad man har hørt!

    Min gamle TS'er, nu solgt. Den fik skiftet en termostat (købte den med fejlen). Slukket en airbag lampe (kr100). Og et sæt bremseklodser bagtil kr300.
    Dertil røg der en luftmassemåler - fordi jeg var så smart at montere et olieret åbent filter. Kørte igennem syn uden klargøring eller andet. Det var alt hvad jeg fik lavet på min.

    Køb en Alfa der er serviceret, undervognsbehandlet, som er kørt af en entusiast, som køber bilen med hjertet og glem alt folks vrøvl om dit og dat. Check div. forbindelser ved ophæng, ikke de dyreste ting men en lidt vild konstr. af ophæng, så lidt træls at skulle lægge ud med at rep..
    Dertil check at den ikke lyder som en diesel under opstart så er det knastforstiller der skal skiftes. Ud over det så tjek hvornår tandrem er skiftet og skift den når den skal. Kør til Alfatec i Assens når du skal skifte tandrem etc...



  • #23   9. nov 2012 Ej jeg undskylder. Jeg glemte lige at sige at min fik lidt rust i bunden af en dør - fordi afløbshul var stoppet af tectyl. Jeg vil vove den påstand at VW Golf og Opel af samme årgang som hvis de (heller) ikke er rustbehandlet eller på anden måde vedligeholdt jævnligt ruster lige så meget hvis ikke mere. Skodas såkaldte galvaniserede biler ruster også...
    Kør din Ts'er varm før du prygler den (som med alle andre biler). Behandl den som den skal også for rust, pas på den, nyd at køre i den og så holder de fint. Jeg solgte kun vores fordi vi fik barn og bagsæde på 156 som udgangspunkt ikke kan lægges ned med mindre man køber en Sportswagon...


  • #24   9. nov 2012 Min søster havde en 156 1,6ts i 8år alt den fik lavet var et håndtag på bagdøren der knækkede i frost vejr. Ingen jeg kender har haft en så pålidelig bil!

Kommentér på:
ny bil - Alfa Romeo 156

Annonce