{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
583 visninger | Oprettet:

Gearkasseolieskift - HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Hej BG..

OK, nu har jeg søgt meget på google, og kan simpelthen ikke finde noget omkring min problemstilling..

Jeg har en peugot 206 1.4 hdi fra 2007, kørt 162.000. Bilen kører fint i sig selv, men når jeg skifter gear (især fra 1 til 2) Så er det som om tandjulene på mod hinanden, selvom jeg har koblingen helt i bund. Gearkassen larmer en del i skiftene, og "rangler" generelt meget. Når jeg så har kørt 30 km og bilen er godt varm, så går gearene "Normalt" uden at det føles som om jeg er ved at rive det hele fra hinanden..

Hvad er problemet? Skal der skiftes olie på gearkassen?? Skal man overhovedet det på sådan en bil? i såfald ved hvilke intervaller?

Kan det være der blot skal noget meget olie på? Er det fordi den har tabt noget og så jeg køre uden særlig meget olie?

Eller skal denne franske bil bare sige sådan? Jeg kommer fra en Seat hvor jeg synes der var en noget højere komfort i gearskiftet, men jeg ved godt dette er en både billigere og dermed også kvalitetsmæssig ringere bil. Jeg kan næsten bare ikke forstå hvis det skal føles som om tandhjulene går på hinanden ved skift fra 1 - 2 gear.

Resterende gear larmer bare en del, men ikke ligesåmeget som fra 1 til 2..

Kan nogle hjælpe??

På forhånd tak for svarene:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gearkasseolieskift - HJÆLP
Kommentér på:
Gearkasseolieskift - HJÆLP

Annonce