{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.119 visninger | Oprettet:

O2 Sensor Circuit Malfunction {{forumTopicSubject}}

hejsa.

Jeg fik lige min nye bosch original lambda sonde hjem til bilen. efter den fejlende på signal for low og Heating circuit malfunction.

Den nye blev sat på, og fejl slettet.

Den ene forsvandt signal for low, men den anden er der forsat heating circuit malfunction

P0130 O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 1)

Hvorfor, nogle gode bud ?

Hvad kan jeg tjekke og betyder den endeligt noget for motor/kørsel-gang

bedste hilser

lars

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  O2 Sensor Circuit Malfunction
  • #1   20. nov 2012 Det lyder som om den ikke får strøm til varmelemet i sonten.

Har du prøvet at køre bilen varm ?

• #2   20. nov 2012 Jeg satte sonden i ved taastrup i går. slettede fejl, kørte hjad ad ved slagelse. Og under hele turen blev fejlen ved med at komme. 60 km med en fast fart på 130 må den da blive varm nok ikke ? har ikke kørt råden eller noget som helst, kunne se i option 007 i vcds at den målte lambda reg og lambda volt efter min viden var fine tal.

Men somsagt fejlen her, blev ved med at poppe op.

• #3   20. nov 2012 der er 4 ledninger på sonden ikke de 2 hvis er opvarmning af sonden altså varme elementet i sonden det skal have en plus og en stel så du mangler helt sikkert noget spænding der til du kan starte med og kigge dine sikringer igennem at der ikke er en der er sprunget ellers er det finde et lednings diagram også i gang med og måle det kan osse være en knækket ledning

• #4   20. nov 2012 Ja så er den sku kørt varm, der kan være en fejl i sonten´s varmedel. Men tvivler stærkt på det er problemet. Nu har jeg jo af gode grunde ikke data på din sonte. Men på langt de fleste OEM sonter køere de med +12V konstant til varmelemet. Enkelte sonter bliver også styret fra ECUén. Så jeg vil nok lige tjekke om der kommer strøm til varmelemet inden for de første 30 sek efter koldstart.
    Efter 30 sek skal der gerne være driftvarm (832 Grader tror jeg nok)

Men alle disse info skal gerne stå i databladet på sonten

• #5   20. nov 2012 http://www.obd-codes.com/p0130
    Jeg googlede lige din fejlkode og fik ovenstående som første svar.

• #6   20. nov 2012 Efter hvad folk siger, sår styres varme delen fra ECUén. Men jeg mener at have mået + 12 på på de 2 hvide ledninger.

Men jeg kan da lige tjekke sikringerne, kunne være den var råget i farten smiley

Sonden er en original bosch ikke en universal eller noget andet. pris 1.800 smiley
    går stærkt ud fra at den virker.

gert H, tak for linket. smiley

Men er der nogen der ved om det har stor betyding ? går ECU i nød program med denne fejl kode eller ? synes nu den "spare" på saften. ligger og køre 12.4 km/l med 130

med den gamle sonde gik den kun 8.8km/l smiley !

så noget har det da hjulpet på.

/lars

• #7   20. nov 2012 opvarmeningen sidder der af den grund for og varme sonden op til arbejds tempratur for og få den bedst mulige virkning fra den og du kan risikere at motor ikke selv varmer den ordenligt op ved alm kørsel der ved kan du få et ringere blandings forhold også vil den tabe lidt effekt og evt. bruge mere brændstof det er ikke sikkert motor går i nødprogram af det men den kan godt finde på og gøre det og du kan osse risikere at din motor lampe vil tænde men vil du være sikker på det hele virker 100% osv. så find og ret fejlen på det

Kommentér på:
O2 Sensor Circuit Malfunction

Annonce