{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.701 visninger | Oprettet:

Rensning af motor / olie med skidt i? {{forumTopicSubject}}

Hej Forum.

Jeg har et kæmpe problem med min Skoda Octavia 1,9 TDI ALH årgang 2002.

Jeg har lige skiftet hovede og plejllejer i den som var meget slidte. Bom, bilen laver fint olietryk inden jeg starter den.
Starter, køre tomgang i 10min, ud og test køre. Når 4kilometer, så tænder olielampen! Slukker motoren, får den slæbt hjem. Måler olietrykket ved start omdrejninger. 0 bar!!! Tager bundkaret af, og i oliesien til oliepumpen sidder der skidt. Meget nemt at blæse ud igen ved at afmontere sien. Tjekker de nye lejer som er helt OK heldigvis!

Konstatere det er fordi jeg har brugt for meget flydende pakning til bundkaret smiley

Renser olie med en si, skifter oliefilteret. Bruger meget lidt flydende pakning til bundkaret, og det får lov til at tørre i et døgn! Forfra igen med olietryk på inden start, ud og test køre. Når 6kilometer. Olielampen tænder igen! Pis. Hjem igen, sammen tur forfra.

Igen skidt i oliesien. Gør den igen ren. Lader motoren stå og kunne dryppe af i 2dage! Den løber egentlig en del ud i løbet af de 2dage. Har selvfølgelig afmonteret oliefilteret. Samler igen, nyt olie, og filter. Bom, olietryk ud og køre igen. Igen efter 6kilometer, tænder olielampen og INGEN olietryk.!

HVAD FANDEN GØR JEG NU? Hvordan skal jeg få renset min motor indvendigt? Synes jo jeg var godt med da den fik lov at dryppe af i 2dage.

Hvordan skulle det skidt komme rundt i motoren da oliesien skulle tage alt skidt.? Kan der side skidt i temperator, oliefilterkonsol, ventilløfter??

HJÆLLLLP!

En meget frusteret Allan K!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rensning af motor / olie med skidt i?
Kommentér på:
Rensning af motor / olie med skidt i?

Annonce