3.192 visninger
|
Oprettet:
Slidt knastaksel på 260.000km {{forumTopicSubject}}
Hej.
Min bror har en Skoda Fabia fra '06, med en 1,9TDi med 75KW.
Den var begyndt at hakke og have svært ved at starte til tider.
Nu har han haft den ved mekanikeren, og den har fået skiftet knastaksel, da det var den der var slidt. Stumper for over 9.000kr...
I mine ører, lyder det dog ret mærkeligt at en knast, på en vw motor, bliver slidt så hurtigt!
Alle service er overholdt ved aut. værksted, og den har de 4 første år af sit liv, kørt 50.000 om året.
Er det set før?g
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 112 Biler: 9 Emner: 42 Svar: 6.587
Så det kan jeg da ik se sgu være urealistisk...
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
jan 2003
Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 16 Emner: 70 Svar: 465
sep 2007
Følger: 37 Følgere: 34 Biler: 4 Emner: 68 Svar: 763
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
jan 2003
Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 16 Emner: 70 Svar: 465
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 82 Svar: 988
mar 2007
Følger: 105 Følgere: 104 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 372
Det er ikke normalt at de slides så hurtigt på den motor
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 10 Emner: 86 Svar: 2.127
jul 2006
Følger: 122 Følgere: 118 Biler: 9 Emner: 127 Svar: 2.384
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 40 Svar: 1.181
mar 2006
Følger: 103 Følgere: 100 Biler: 6 Emner: 29 Svar: 2.496
Det må være en jubilæumsmodel...
mar 2006
Følger: 103 Følgere: 100 Biler: 6 Emner: 29 Svar: 2.496
Lige fucking præcis!!!!
nov 2005
Følger: 30 Følgere: 24 Biler: 5 Emner: 54 Svar: 343
og er du 100% sikker på den ikke har været spolet tilbage engang. ??
måske den har kørt 500.000 km
aug 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 2 Svar: 34
mar 2003
Følger: 19 Følgere: 10 Biler: 14 Emner: 73 Svar: 447
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 1 Svar: 992
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 4.128
De er vel blot glade for at køre i noget totalt kønsløst køretøj, som er komplet berøvet for sjæl og køreglæde.
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
VW syntes jeg laver MEGET svingende kvalitet.
enten kan motoren køre 15000km mellem værd nedbrud elelr også kan de køre 300.000km uden problemer.
hvis det var en fiat ville det ikek komme bag på mig for der har jeg set fejlen 2 gange:)
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
har haft G1 G2 (både GTD og GTI16V.) Vento TD og Bobbel.
den bil jeg syntes havde bedst design og mest sjæl er stadig min Toyota AE92 GSi ALT var bare mere tiltalende (ud over km/l i forhold til mine TD´ere) syntes den havde charme carisma og slog alle mine VW´er i køreglæde. komfort og driftsikkerhed
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 40 Svar: 1.181
apr 2004
Følger: 136 Følgere: 124 Biler: 20 Emner: 406 Svar: 6.941
sjovt sådan have jeg det med de toyotaer jeg har haft 1 gang toyota aldrig mere toyota desværre begik jeg så fejlen 2 gange men det sker så heller ikke mere..
maj 2007
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.629
Så er jeg da bare glad for min bimmer. alle mine M50/M52 motorer har haft de fineste knaster og kørt hver gang. Plus det er en lækker og sjov bil, ikke som toyota og deres plastik fis over alt. Forstår ikke de ikke smelter lidt lexus ind over euro toyo'erne
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
jan 2003
Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 16 Emner: 70 Svar: 465
Den er ikke spolet, Vi kender hele historien på bilen.
Den var slidt i det område hvor der var "længst" i smørerørene. Så kunne godt mistænke noget olietryk/oliepumpe der i bund og grund er skyld i det..
mar 2007
Følger: 105 Følgere: 104 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 372
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 40 Svar: 1.181
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 82 Svar: 988
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 1 Svar: 992
Haft lidt af det hele - kører nu Volvo V70.
Der var engang en der sagde til mig - sådan rent "starter hver morgen og vil gøre det til dommedag" - se på dit stelnummer og der sagde han "If it starts with a J it's okay"
Første ciffer i stelnummeret siger produktionslandet J = Japan
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 40 Svar: 1.181
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.892
For 3 år siden fik vi 3 nye taxier En volvo XC70 en caravelle (T5 må det vel blive?) og en toyota landcruiser d4d alle nye biler pånær toyotaen under 20.000km (Import fra .de)
Bilerne er blevet brugt til taxi kørsel på et af de større skisteder i Norge
Volvoen idag 90.000km på klokken.. Har egentlig været på værksted en del gange men med samme fejl.. Børnesygdom kaldte volvo det.. Aldrig været noget med drivlinjen (Ok kun 90.000km)
Toyotaen 160.000 på klokken ET driftstop.. Stoppet diesel filter.. Bilen gik ud på tomgang og manglede lidt krafter .. kørte dog helt fint en hel weekend og fik nyt filter om mandagen..
Enste andet den har været på værksted for er service.. Den er dog lidt hård ved bagbremserne men det er pga LSD spær.. Kørestil og hvor der køres betyder en del f.x. slides de hurtigere om vinteren som i sommerhalvåret
Også knækket drevet til visker i føreside i fredags.. En 14er fast nøgle så var det dog muligt at dreje den i passagersiden så meget at den tog foran føre
Caravellen under 180.000km
3 partikelfiltre skiftet
Jævnlige besøg på værksted for udlæsning af fejlkoder og reset af nødprogram (FUCK en caravelle er tam når den går i nødprogram) Somregel en eller anden sensor der fucker eller er død
2 år har de brugt på at finde ud af hvorfor bilen ikk blev varm så snart det var lidt koldt.. Mange timer på værksted på den konto og bilen afhentet flere gange som lavet men hvor den stadig ikke bliver varm
. Enste måde på at få den bare lidt op i tempratur var 4. gear og 2000+ rpm så kunne den lige sniges op på 60 grader.. Udetemp var +1 grad.. Efter en tur på 40+km med alm frisk kørsel stod viseren stadig på 0
De har bla skiftet tilskudsvarmeren (wabesto) + en del andre ting fejl stadig ikke fundet
Så har vi caddyen den har vi haft 1 år og jeg har opgivet at holde tal på hvor mange gange den har været på værksted for div fejl.. Nyeste er at ESP slår fra som det nu har lyst til og ABSen virker såen hver 3. gang man starter bilen og tankmåleren står på 0.. Onboard tingen virker dog så man kan se hvor mange km man har igen
Chefen har dog ikke helt opgivet VW så volvoen er nu blevet udskiftet men en passat alltrack og caravellen er blevet udskiftet med en ny velle.. Skal så måske indskydes at for hver dag de står på værksted da får chefen betalt for tabt indkørsel af VW og det kan være rigtig god buisness i sommerhalvåret hvor 2/3 af bilerne bare står stillle
Toyotaen får lige en vinter mere hvorefter den udskiftes med en ny landcruiser .. Denne gang med lidt større hjul og motor
mar 2006
Følger: 103 Følgere: 100 Biler: 6 Emner: 29 Svar: 2.496
Ligeså snart bilerne bliver presset lidt - og her tænker jeg på ekstreme temperaturer, så det det udtil, elektronikken ikke kan håndtere det i de kære VAG vogne...
Man kan sige hvad man vil, men noget gør de altså rigtigt de japanske ingeniører! De er jo også meget længere fremme rent teknologisk end resten af verden.
nov 2007
Følger: 36 Følgere: 37 Emner: 18 Svar: 395
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 40 Svar: 1.181
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 40 Svar: 1.181
mar 2006
Følger: 103 Følgere: 100 Biler: 6 Emner: 29 Svar: 2.496
Det gør PSA, og VAG for den sags skyld også. De syntes bare ikke, det er ligeså fedt at meddele ud i medierne. Du kan tro, de autoriserede værksteders mekanikere får at vide når der er reklamationssager. F.eks. havde de i Januar en tilbagekaldelse på 300.000 biler + - da brændstofslangerne var af dårlig kvalitet og revnede...
Toyota har åbenbart bare valgt at sprede det over medierne samt ud til de enkelte ejere. Og tilbagekaldelsen med den dårlige kontakt til elsideruderne, opstod der jo kun brand fordi folk selv smurte kontakten med en forkert olie og det så selvantændte. Af hvad jeg har hørt...
mar 2006
Følger: 103 Følgere: 100 Biler: 6 Emner: 29 Svar: 2.496
Hvorfor faen udbedrer man ikke sådanne en fejl, når den er SÅ kendt og på samtlige biler der ruller ud fra den fabrik. Sloganet "Perfect is not good enough" forstår jeg virkelig ikke de i det mindste bare gjorde lidt for, at leve op til,
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 40 Svar: 1.181
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 69 Svar: 892
Men synes bestemt ikke det er normalt at knasten ryger på en 1.9 TD så hurtigt, det er kun transporterne der plejer at slide dem så hurtigt.
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 40 Svar: 1.181
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 69 Svar: 892
jan 2003
Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 16 Emner: 70 Svar: 465
Jeg var ikke interesseret i hvorvidt det er rigtigt eller forkert at køre i det ene eller det andet!
Jeg ville vide om det var et generelt problem, om det var oplevet før osv.
Jeg er da hammer ligeglad... ARGH!
Folk bliver ALDRIG enige om det og sådan er det. Nu er jeg (og hele min familie) folk der kører i tyskere. Og sådan er det nu engang.
De få gange jeg har kørt toyota/nissan/mazda osv, har jeg ikke været synderligt begejstret, men ja, det er SMAG OG BEHAG!!!!
Hold jer til emnet - tak!
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
Du lyder nu heller ikke særlig begejstret lige nu for din VW motor
men som sagt, jeg synes 260.000km er for tidligt, men på den anden side, det er mange km..
jan 2010
Følger: 60 Følgere: 58 Biler: 1 Emner: 78 Svar: 1.773
Så det vidst ikke alle VW'er det omhandler
jan 2010
Følger: 60 Følgere: 58 Biler: 1 Emner: 78 Svar: 1.773
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 82 Svar: 988
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 40 Svar: 1.181
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 10 Emner: 86 Svar: 2.127
E10 kan simpelthen ikke slides op - med mindre man er en idiot og kører den helt ned i olie mellem olieskift osv.
apr 2003
Følger: 59 Følgere: 60 Biler: 24 Emner: 60 Svar: 1.490
og havde ellers altid sagt at jeg aldrig skulle ha sådan en fransk gryde men nu har vi haft den i 7 år og ik rigtig kostet noget på den ud over alm slid dele og det os minimal hvad det er blevet til på tros af de 200k + km vi har kørt i den
apr 2003
Følger: 59 Følgere: 60 Biler: 24 Emner: 60 Svar: 1.490
apr 2011
Følger: 29 Følgere: 29 Biler: 4 Emner: 12 Svar: 454
dvs.når motoren er kold,det er et problem ved alle moderne dieselmotorer uanset
mærke tysk eller japansk.så ja 260tkm kan være meget eller lidt alt efter kørestil,oliekvalitet,tryk,osv.
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 82 Svar: 988
men enig i at kørselsmønster har meget at sige. dog synes jeg ikke 260.000 km er i orden for en knast.
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 54 Svar: 468
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2012/11/14/062702.htm
mage til krap biler skal man sku lede længe efter skal aldrig nogensinde have en toyota igen, havde en avensis fra 2007 kørt 56000 km havde ikke andet en bøvl med den fuckin vvti motor
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
apr 2011
Følger: 29 Følgere: 29 Biler: 4 Emner: 12 Svar: 454
Der blev spurgt om det er normalt at knastakslerne på denne TDI WV motor har svagheder?? Eller om man bare har været uheldig?
Husk at holde en god tone,og god weekend alle sammen..
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 10 Emner: 86 Svar: 2.127
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 82 Svar: 988
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 3 Emner: 6 Svar: 45
jan 2009
Følger: 40 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 87 Svar: 896
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 185
I mange tilfælde, som på min, slider de hul på ventil løfterne, på udstødnings siden.
du skal bare være glad for at i opdagede det i tide, ellers var det en noget anderledes regning du stod med nu.
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
W211 W204 W212 E60 E90 og så det enda stadig tysk
knasten kan havde fået forlidt smøring
Meget normalt. meget normalt nå der er 30.000km mellem service så bliver olie dårlig og har ikke samme smøre evne.
det kan også nemt være en legerings/hærdnings fejl
en generet fejl er det ikke men alt kan gå i stykke desvære er mine erfaringer at VAG motore er mere skrøbelige end mange andre mærker.
mar 2011
Følger: 57 Følgere: 102 Biler: 3 Svar: 308
- Knasten skubber ventilen ned -
Hvis der har manglet olie, eller olien har nået at blive for tynd, så vil der opnås større slid.
jeg har skiftet flere knaster, der er blevet "runde", og opnår derfor ikke optimal løft.
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
Når der så står i slutsedlen at der er 2 års garanti, dog ikke på sliddele, så er der faktisk ingen garanti?
Sliddele er dæk, bremser, udstødning, hjullejer, kardaner, men en knast er ikke en sliddel og det ved jeg, for Daewoo skiftede deres på garantien, men ikke efter at den udløb. De holdt under 100.000 km og kostede ca 3.500,- min mor fik en fra en havareret hos den autoriserede, for under halv pris, så kørte den godt igen. De havde på det tidspunkt over 100 knaster på lager.
Slidt knastaksel på 260.000km