{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.192 visninger | Oprettet:

Slidt knastaksel på 260.000km {{forumTopicSubject}}

Hej.

Min bror har en Skoda Fabia fra '06, med en 1,9TDi med 75KW.

Den var begyndt at hakke og have svært ved at starte til tider.
Nu har han haft den ved mekanikeren, og den har fået skiftet knastaksel, da det var den der var slidt. Stumper for over 9.000kr...

I mine ører, lyder det dog ret mærkeligt at en knast, på en vw motor, bliver slidt så hurtigt!

Alle service er overholdt ved aut. værksted, og den har de 4 første år af sit liv, kørt 50.000 om året.

Er det set før?g

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slidt knastaksel på 260.000km
  • #1   28. nov 2012 Tjah 260.000 km er jo også en slat smiley
    Så det kan jeg da ik se sgu være urealistisk...

• #2   28. nov 2012 Jeg synes satme også det lyder mærkeligt! Men nu er det jo en VW c",)

• #3   28. nov 2012 Tjae, jeg synes bare selv de forskellige vw'er jeg har haft, kørt og lavet på, nemt har kørt 3-400.000 uden problemer på de punkter...

• #4   28. nov 2012 Nah, det lyder da meget realistisk... Alle motorer er jo forskellige.

• #5   28. nov 2012 Komme jo også lidt an på hva olie har kørt på.

• #6   28. nov 2012 @Kenneth J, den har jo været på aut. værksted altid, så olien burde ikke fejle noget..

• #7   28. nov 2012 Det kan også være et resultat af hvis den kører med for lavt olietryk. Det ville jeg høre om de havde kontrolleret. Men nej jeg synes også det er for tidligt . Selv om det er en VW smiley

• #8   28. nov 2012 Selv om service har været overholdt, kan den jo godt have været kørt næsten tør for olie mellem olieskift.

Det er ikke normalt at de slides så hurtigt på den motor

• #9   28. nov 2012 Satme kort. Hvis det er normalt slid er jeg glad for jeg ikke kører vw..

• #10   28. nov 2012 Jeg vil sige at det lyder helt normalt..

• #11   28. nov 2012 det kan da kun være fordi at det er en vw.. smiley det har man da vidst aldrig set på en 4afe eller 4efe toyota motor smiley men folk vil jo ikke høre smiley

• #12   28. nov 2012 Utroligt den har formået 260.000 KM vil jeg sige!

Det må være en jubilæumsmodel...

• #13   28. nov 2012 Arnesen :

Lige fucking præcis!!!!

• #14   28. nov 2012 Det lyder nu vildt sys jeg, men har den kørt longlife service ?
    og er du 100% sikker på den ikke har været spolet tilbage engang. ??
    måske den har kørt 500.000 km

• #15   28. nov 2012 og pludselig strømmer det ind med hellige toyota ejere....

• #16   28. nov 2012 Det lyder ikke til at være godt nok, jeg kender 3 der har VW 1,9 Tdi og de har gået mellem 320.000-450.000km og ingen af dem har været åbnet.

• #17   28. nov 2012 Det er altså set før - knasten hiver hul af løfterne.

• #18   28. nov 2012 Jonas V Andersen:

De er vel blot glade for at køre i noget totalt kønsløst køretøj, som er komplet berøvet for sjæl og køreglæde.

• #20   28. nov 2012 det kan være en skidt/tynd legering. er set før.
    VW syntes jeg laver MEGET svingende kvalitet.
    enten kan motoren køre 15000km mellem værd nedbrud elelr også kan de køre 300.000km uden problemer.
    hvis det var en fiat ville det ikek komme bag på mig for der har jeg set fejlen 2 gange:)

• #21   28. nov 2012 Hans zafira
    har haft G1 G2 (både GTD og GTI16V.) Vento TD og Bobbel.
    den bil jeg syntes havde bedst design og mest sjæl er stadig min Toyota AE92 GSi ALT var bare mere tiltalende (ud over km/l i forhold til mine TD´ere) syntes den havde charme carisma og slog alle mine VW´er i køreglæde. komfort og driftsikkerhed

• #22   28. nov 2012 der er da meget mere sjæl og køreglæde i en Toyota som man ved der altid starter og bare køre derudaf smiley der kan da ikke være meget køreglæde i at sidde med hjertet oppe i halsen når man køre en tur i sin VW fordi man hele tiden skal tænke åh nej hvad bliver den næste reparation og mon jeg kommer hjem igen uden at den bryder sammen smiley

• #23   28. nov 2012 Arnesen
    sjovt sådan have jeg det med de toyotaer jeg har haft 1 gang toyota aldrig mere toyota desværre begik jeg så fejlen 2 gange men det sker så heller ikke mere..

• #24   28. nov 2012 haha haters gonna hate smiley

Så er jeg da bare glad for min bimmer. alle mine M50/M52 motorer har haft de fineste knaster og kørt hver gang. Plus det er en lækker og sjov bil, ikke som toyota og deres plastik fis over alt. Forstår ikke de ikke smelter lidt lexus ind over euro toyo'erne smiley

• #25   28. nov 2012 hahaha sjæl i køretøjer er noget Alfa og Ducati har opfundet for at retfærdiggøre høje priser på noget som ikke virker.. sjæl er ikke noget der kan bevises eller tegnes, det er subjektivt, hvis folk der kører toyota synes at deres bil har sjæl, så har den for pokker hverken mere eller mindre sjæl end naboens bil..

• #26   28. nov 2012 Den kører longlife service ja, 30.000km serviceinterval.

Den er ikke spolet, Vi kender hele historien på bilen.

Den var slidt i det område hvor der var "længst" i smørerørene. Så kunne godt mistænke noget olietryk/oliepumpe der i bund og grund er skyld i det..

• #28   28. nov 2012 Sjæl er når bilen ikke vil, hvad du vil have den til. Periodiske fejl giver biler ekstra meget sjæl smiley

• #29   28. nov 2012 jamen hvis man har haft problemer med en toyota så er det nok fordi det har været en europæisk bygget toyota smiley og det kalder jeg altså ikke for en toyota da der jo er 30 % europæiske dele i dem som f.eks bosch og valeo og alt det andet som dårlige tandstænger det er jo fejl som man aldrig ser på en rigtig toyota der er bygget i japan smiley

• #30   28. nov 2012 Jeg tror stadig man skal finde fejlen i form af mangelfuld smøring. Det er ikke i orden med de km.

• #31   28. nov 2012 Køreglæde eller ej - BMW, Opel, Mazda eller Mercedes..
    Haft lidt af det hele - kører nu Volvo V70.

Der var engang en der sagde til mig - sådan rent "starter hver morgen og vil gøre det til dommedag" - se på dit stelnummer og der sagde han "If it starts with a J it's okay"

Første ciffer i stelnummeret siger produktionslandet J = Japan

• #32   28. nov 2012 Jeg kender en med en A4 2,0tdi der døde knasten ved omkring 200k km smiley

• #33   28. nov 2012 og hvis der er nogle biler der har dårlig plastkvalitet så er det da vidst VW, audi, seat, skoda, Opel, Peugeot, Citroen, Renault, og Fiat smiley de knirker da helt vildt overalt når man kører over bare nogle små ujævnheder smiley det har mine gamle japanere aldrig gjort da plastikken jo er belagt med gummi smiley meget smart tænkt af de kloge japanere smiley

• #34   28. nov 2012 Jonas V Andersen Glenn Glue og andre toyota haters

For 3 år siden fik vi 3 nye taxier En volvo XC70 en caravelle (T5 må det vel blive?) og en toyota landcruiser d4d alle nye biler pånær toyotaen under 20.000km (Import fra .de)
    Bilerne er blevet brugt til taxi kørsel på et af de større skisteder i Norge

Volvoen idag 90.000km på klokken.. Har egentlig været på værksted en del gange men med samme fejl.. Børnesygdom kaldte volvo det.. Aldrig været noget med drivlinjen (Ok kun 90.000km)

Toyotaen 160.000 på klokken ET driftstop.. Stoppet diesel filter.. Bilen gik ud på tomgang og manglede lidt krafter .. kørte dog helt fint en hel weekend og fik nyt filter om mandagen..
    Enste andet den har været på værksted for er service.. Den er dog lidt hård ved bagbremserne men det er pga LSD spær.. Kørestil og hvor der køres betyder en del f.x. slides de hurtigere om vinteren som i sommerhalvåret
    Også knækket drevet til visker i føreside i fredags.. En 14er fast nøgle så var det dog muligt at dreje den i passagersiden så meget at den tog foran føre

Caravellen under 180.000km
    3 partikelfiltre skiftet
    Jævnlige besøg på værksted for udlæsning af fejlkoder og reset af nødprogram (FUCK en caravelle er tam når den går i nødprogram) Somregel en eller anden sensor der fucker eller er død
    2 år har de brugt på at finde ud af hvorfor bilen ikk blev varm så snart det var lidt koldt.. Mange timer på værksted på den konto og bilen afhentet flere gange som lavet men hvor den stadig ikke bliver varm
    . Enste måde på at få den bare lidt op i tempratur var 4. gear og 2000+ rpm så kunne den lige sniges op på 60 grader.. Udetemp var +1 grad.. Efter en tur på 40+km med alm frisk kørsel stod viseren stadig på 0
    De har bla skiftet tilskudsvarmeren (wabesto) + en del andre ting fejl stadig ikke fundet

Så har vi caddyen den har vi haft 1 år og jeg har opgivet at holde tal på hvor mange gange den har været på værksted for div fejl.. Nyeste er at ESP slår fra som det nu har lyst til og ABSen virker såen hver 3. gang man starter bilen og tankmåleren står på 0.. Onboard tingen virker dog så man kan se hvor mange km man har igen

Chefen har dog ikke helt opgivet VW så volvoen er nu blevet udskiftet men en passat alltrack og caravellen er blevet udskiftet med en ny velle.. Skal så måske indskydes at for hver dag de står på værksted da får chefen betalt for tabt indkørsel af VW og det kan være rigtig god buisness i sommerhalvåret hvor 2/3 af bilerne bare står stillle

Toyotaen får lige en vinter mere hvorefter den udskiftes med en ny landcruiser .. Denne gang med lidt større hjul og motor

• #35   28. nov 2012 Ja Erik´s beskrivelse syntes jeg er et fint eksempel.

Ligeså snart bilerne bliver presset lidt - og her tænker jeg på ekstreme temperaturer, så det det udtil, elektronikken ikke kan håndtere det i de kære VAG vogne...

Man kan sige hvad man vil, men noget gør de altså rigtigt de japanske ingeniører! De er jo også meget længere fremme rent teknologisk end resten af verden.

• #36   28. nov 2012 Syntes bare det sjovt Toyota blir ved med at kalde biler ind der fejler det ene og det andet...

• #37   28. nov 2012 det er jo ikke rigtige toyotaer da de er bygget i Europa smiley

• #38   28. nov 2012 ja hvis VAG skulle kalde deres biler ind pågrund af alle deres fejl så kunne de jo ikke lave andet end at kalde alle deres biler ind hele tiden og det er jo ikke godt for økonomien smiley

• #39   28. nov 2012 Søren :

Det gør PSA, og VAG for den sags skyld også. De syntes bare ikke, det er ligeså fedt at meddele ud i medierne. Du kan tro, de autoriserede værksteders mekanikere får at vide når der er reklamationssager. F.eks. havde de i Januar en tilbagekaldelse på 300.000 biler + - da brændstofslangerne var af dårlig kvalitet og revnede...

Toyota har åbenbart bare valgt at sprede det over medierne samt ud til de enkelte ejere. Og tilbagekaldelsen med den dårlige kontakt til elsideruderne, opstod der jo kun brand fordi folk selv smurte kontakten med en forkert olie og det så selvantændte. Af hvad jeg har hørt...

• #40   28. nov 2012 Men ja f.eks. også det dårlige svinghjul på bla. 2,0 TDI´erne forstår jeg ikke! Så sent som idag, lånte jeg svigerfars Touran, og den er også begyndt og klonke fra svinghjulet - okay, den har kørt 226.000km men er fra 08 - og problemet har været kendt siden 02 eller sådan noget!!

Hvorfor faen udbedrer man ikke sådanne en fejl, når den er SÅ kendt og på samtlige biler der ruller ud fra den fabrik. Sloganet "Perfect is not good enough" forstår jeg virkelig ikke de i det mindste bare gjorde lidt for, at leve op til,

• #41   28. nov 2012 ja lige præcis og så for at være på den sikre side vælger de at tilbagekalde alle bilerne så ejerne kan få dem skiftet så de er 100% sikre på at der ikke sker noget smiley det er sku da det man kalder for ekstremt god service smiley i stedet for at gøre som VAG der udemærket godt ved at topstykkerne revner på en del af deres motorer og at der er ekstremt mange el fejl på alle deres biler smiley (os de gamle hvor der næsten ikke er noget elektronik i haha) de venter først til skaden er sket og folk kommer rendende med alle deres fejl konstant.. smiley

• #42   28. nov 2012 Så er vi igang igen.... Alle de forpulede toyota elskere... der absolut skal plastre mandens indlæg til med at i og å toyota gør aldrig noget forkert og de går aldrig i stykker... mig i røven... Hvad fanden med priserne på jeres stumper og kedelige design... De eneste pæne biler de har lavet er en gammel Supra og så lige den nye GT86, men nårh nej, det er jo ikke deres bil. Men en subaru. Flot toyota virkelig flot.

Men synes bestemt ikke det er normalt at knasten ryger på en 1.9 TD så hurtigt, det er kun transporterne der plejer at slide dem så hurtigt.

• #43   28. nov 2012 Haha Kedeligt design har du tjekket samtlige Vag biler i 90erne ? der findes sku da ikke noget mere kedeligt design end en gammel polo eller golf og interiøret er da bare endu mere kedeligt smiley man skal godt nok være meget heldig hvis man finder en gammel VW der ikke lyder som om den er ved at falde fra hinanden smiley og så har de da os bare verdens mest triste motorlyd smiley hvorimod en gammel japaner stadig spinner som en symaskine lige meget hvor mange km. de har gået smiley især hvis det er en Toyota eller Honda motor smiley

• #44   28. nov 2012 Arnesen, jeg synes ikke engang jeg gider at diskutere kedeligt design med dig kan jeg høre... Og trist motorlyd? Det er jo forhelvede ikke VR6 alle sammen, eller en supra med 60" stor udstødning der bare larmer.... Og hvem fanden gider høre på en symaskine?

• #45   28. nov 2012 Det var dog utroligt som der kommer "ligegyldige" kommentarer herinde.

Jeg var ikke interesseret i hvorvidt det er rigtigt eller forkert at køre i det ene eller det andet!

Jeg ville vide om det var et generelt problem, om det var oplevet før osv.

Jeg er da hammer ligeglad... ARGH!

Folk bliver ALDRIG enige om det og sådan er det. Nu er jeg (og hele min familie) folk der kører i tyskere. Og sådan er det nu engang.

De få gange jeg har kørt toyota/nissan/mazda osv, har jeg ikke været synderligt begejstret, men ja, det er SMAG OG BEHAG!!!!

Hold jer til emnet - tak!

• #46   29. nov 2012 "De få gange jeg har kørt toyota/nissan/mazda osv, har jeg ikke været synderligt begejstret"

Du lyder nu heller ikke særlig begejstret lige nu for din VW motor smiley høhø, sorry kunne ikke lade være..

men som sagt, jeg synes 260.000km er for tidligt, men på den anden side, det er mange km..

• #47   29. nov 2012 Min gamle sure golf har kørt 278.xxx og der er kun blevet skiftet en abs føler og krumtap sensor. Ud over alm service. Bremser, filter olie osv.
    Så det vidst ikke alle VW'er det omhandler

• #48   29. nov 2012 Og Arnesen du har da intet der ligner realistisk sans.

• #50   29. nov 2012 Af samme årsag som BMW skal bruge Toyotas hybridteknologi. Omkostninger. Det er så også først fra om 3 år. Så de kan jo nå at teste loftet ordentligt..

• #51   30. nov 2012 Haha jamen min gamle Corolla e10 fra 93 har gået 388.000km og da jeg köbte den havde den gået 290.000 km og den körer stadig som da den forlod fabrikken. jeg har kun skiftet Skiver og klodser. bakker og tromler, termostat, olie og filter, og däk mens jeg har haft den og den har altid startet lige med samme. den ruller bare derudaf men de kan jo sagtens gå over 1 million km for de 4afe motorer er noget af det mest slidstärke benzin motorer overhovedet smiley jeg har os haft mange tyske biler inden jeg gik over til japaner smiley og den mest slidstärke bil jeg nogensinde har haft har nok väret en carina 2 jeg har aldrig nogensinde haft en bil der kunne tåle så ekstremt mange täsk som den kunne..

• #52   30. nov 2012 Jeg har biler fra de fleste lande. Man kan vist ikke være uenig i, at en Toyota simpelthen bare er suveren god kvalitet og design mht. motorer og teknik. De ruster til gengæld - men det gør BMW'erne / Mercedes'erne(slemt)også. Audierne er bedst helt overordnet, synes jeg. Især de lidt ældre - Audi 80 og 100 modellerne. Det er simpelthen de mest holdbare biler all-round, synes jeg. Men Toyota-motorene kører jo simpelthen bare på en helt anden meget lækker symaskine-agtig måde.

E10 kan simpelthen ikke slides op - med mindre man er en idiot og kører den helt ned i olie mellem olieskift osv.

• #53   30. nov 2012 tro det meget forskæligt har eks en 406 2,1 turbodissel der har rundet 500k og har kun fået skiftet en toppakning en gangog eller bare skiftet alm slid dele eller er alt det samme som ny selv turbo er stadig den samme vild men sandt hehe
    og havde ellers altid sagt at jeg aldrig skulle ha sådan en fransk gryde men nu har vi haft den i 7 år og ik rigtig kostet noget på den ud over alm slid dele og det os minimal hvad det er blevet til på tros af de 200k + km vi har kørt i den

• #54   30. nov 2012 og nej 260k km er alså for lidt for en knast så der måå da være et olitryks problem eller lig efter min mening

• #55   30. nov 2012 en knastaksel er en sliddel som kan slides hurtigt hvis den bliver presset fra start
    dvs.når motoren er kold,det er et problem ved alle moderne dieselmotorer uanset
    mærke tysk eller japansk.så ja 260tkm kan være meget eller lidt alt efter kørestil,oliekvalitet,tryk,osv.

• #56   30. nov 2012 karlemand. en knastaksel er sku ikke en sliddel. så er alt en sliddel. inkl. speedometer bakspejl og askebæger.

men enig i at kørselsmønster har meget at sige. dog synes jeg ikke 260.000 km er i orden for en knast.

• #57   30. nov 2012 Selvfølgelig er en knast en slid del? den er en lige så stor slid del som stempelringe, plejllejer, ventilløfter what so ever... Jo det er en sliddel. Det er dog ikke en slid del som en bremseskive eller lign. Alle bevægelige dele er har "kontakt" med andre dele er sliddele

• #58   30. nov 2012 som om toyota ikke laver fejl ha.
    http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2012/11/14/062702.htm

mage til krap biler skal man sku lede længe efter skal aldrig nogensinde have en toyota igen, havde en avensis fra 2007 kørt 56000 km havde ikke andet en bøvl med den fuckin vvti motor

• #59   30. nov 2012 Thomas b Hvis du læser hvad der står længere oppe, så står der at toyota som de eneste vælger at gå i medierne med problemerne, da det fanger flere toyota kunder, sådan så de får fanget så mange af de biler med problemer som muligt... Ved ikke hvad du har haft af problemer min din avensis T25 men har aldrig set de vilde problemer med denne motor.

• #60   30. nov 2012 Jeg syntes at man skal holde sig til emnet,og ikke nedgøre andres biler.
    Der blev spurgt om det er normalt at knastakslerne på denne TDI WV motor har svagheder?? Eller om man bare har været uheldig?
    Husk at holde en god tone,og god weekend alle sammen..

• #61   30. nov 2012 Kenneth.Så er alt sliddele hvis du tænker sådan. smiley

• #62   1. dec 2012 En knast er sku ikke en sliddel. Den skal kunne holde hele motoren levetid. At det så hænder at de dør førtidspension skal ikke forklares med det er en sliddel. Det er en fejl. Og er ikke i orden på de km.

• #63   1. dec 2012 hmm kedelige biler fra vw ? ej vel .. find en bil der er lige så smuk som en passat fra 2002 .. takker smiley ..

• #64   1. dec 2012 Lada 1500 Classic smiley

• #65   1. dec 2012 Det er vidst et kendt problem med slid på knasten på 1,9 8v motore.
    I mange tilfælde, som på min, slider de hul på ventil løfterne, på udstødnings siden.
    du skal bare være glad for at i opdagede det i tide, ellers var det en noget anderledes regning du stod med nu.

• #66   1. dec 2012 nu sku det være pænerend end en Passat
    W211 W204 W212 E60 E90 og så det enda stadig tysk

knasten kan havde fået forlidt smøring
    Meget normalt. meget normalt nå der er 30.000km mellem service så bliver olie dårlig og har ikke samme smøre evne.
    det kan også nemt være en legerings/hærdnings fejl
    en generet fejl er det ikke men alt kan gå i stykke desvære er mine erfaringer at VAG motore er mere skrøbelige end mange andre mærker.

• #67   4. dec 2012 knasten har roteret en del gange på 260.000 km.
    - Knasten skubber ventilen ned -

Hvis der har manglet olie, eller olien har nået at blive for tynd, så vil der opnås større slid.

jeg har skiftet flere knaster, der er blevet "runde", og opnår derfor ikke optimal løft.

• #68   26. feb 2013 Æ mekaniker dude:
    Når der så står i slutsedlen at der er 2 års garanti, dog ikke på sliddele, så er der faktisk ingen garanti?
    Sliddele er dæk, bremser, udstødning, hjullejer, kardaner, men en knast er ikke en sliddel og det ved jeg, for Daewoo skiftede deres på garantien, men ikke efter at den udløb. De holdt under 100.000 km og kostede ca 3.500,- min mor fik en fra en havareret hos den autoriserede, for under halv pris, så kørte den godt igen. De havde på det tidspunkt over 100 knaster på lager.

Kommentér på:
Slidt knastaksel på 260.000km

Annonce