{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.741 visninger | Oprettet:

Rep. af bagbro. {{forumTopicSubject}}

Hej bg, min bagbro har sat sig dvs. den er meget lav bagi og er sten hård:
http://i.dbastatic.dk/images/3/66//87474466_14102012160941_1534_3.jpg

Har derefter fundet dette kit på ebay:
http://www.ebay.co.uk/itm/PEUGEOT-106-AND-CITROEN-AX-SAXO-REAR-TRAILING-ARM-BEARINGS-REPAIR-KIT-/281019782531?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item416e159583

Vil det kunne redde min bagbro, eller er det ikke noget som holder?
Det skal lige siges at jeg har både lift og værksted til rådighed.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rep. af bagbro.
  • #1   4. dec 2012 Og der er tale om en Peugeot 106 1,4 XR fra 1996 m. abs.

• #2   4. dec 2012 Måke, men når den er sten hård er det rustet fast, så held og lykke med at skille det ad, der tror jeg det kommer til at gå galt, du skal ihvertfald have en presse ved hånden.

• #3   4. dec 2012 Hvis det lykkes, så husk at bore et hul og sætte en smørrenippel i, så du kan give den noget fedt engang i mellem, så holder den noget længere ( det er der også på de renoveret du kan købe til en 3-4000kr)

• #5   4. dec 2012 Tak for tipsene, prøven lige den med fartbumpet senere idag smiley

• #6   4. dec 2012 det kan ikke svare sige for så når det endeligt bliver skilt ad er det så pil rusten der inde at det ikke kan redes du har 2 muligheder find en ny bagbro ved en hugger ellers køb en renoveret hvor der er sat messing bøsninger i og en smøre nippel også skal den smøres 4 gange om året og med sådan en gammel bil så er det snart billigst og finde en bro ved huggeren så slemme er de heller ikke og skifte

• #7   4. dec 2012 Er det noget man kan skifte selv uden specialværktøj osv?
    (det har jeg fået at vide man skal bruge)

• #8   4. dec 2012 altså selve bag bro'en det er bare bolte af og på stort set dog er der lidt bremse rør der lige skal pilles af og en god ting er og have bilen på en lift og evt med en gearkasse løfter det er klart det letteste

• #9   4. dec 2012 Så hvis jeg har en ven der har en lift er det rimeligt snildt at gå til ? smiley

• #10   4. dec 2012 det skulle være lige til og gå til ja husk og få den rigtige bagbro og dine nuværende bagbremser og anker plader osv. skal flyttes med over nu ved jeg ikke med 106'eren men på partner/berlingo'en der er 2 str bag bremser modellen med abs og en uden den med abs har større bremser og den uden har mindre og alb ventil monteret og montere man så bremserne fra den med abs så kan den komme til og overbremse på bag hjulene og den går ikke til syn plus den kan være farligt hvis man skal lave en katestrofe opbremsning det er bare så du er obs på det å flyt bremser og ophæng osv. over som ikke er ens på bro'erne og tjek lige gummi bøsningerne hvor broen er spænd op i bunden at de er i orden for de er lettest og skifte når den er pillet ned

• #11   4. dec 2012 Regnede med at renovere den nuværende bagbro med et lignende æt som det han linker ovenfor smiley

• #12   4. dec 2012 okay: som skrevet så tvivler jeg på det kan svære sig for asklen er garanteret tæret op også du den ikke mere så skal man have den drejet af og have presset en bøsning ind i bære armen som passer 100% til bag bro'en også skal der en smøre nippel i og har den først sat sig fast eller kommet slør i den så tvivler jeg på der er noget og gøre andet end byt til nyt

Kommentér på:
Rep. af bagbro.

Annonce