Audi A3 8L - Underlig startproblem {{forumTopicSubject}}
Hej.
Min A3 har fået nogle periodiske startproblemer. Førhen var det når den var varm, at den ikke rigtigt ville igang, nu er det også begyndt når den er kold.
Jeg kan ikke udlæse fejlkoder, da der åbenbart ingen forbindelse er til OBD stikket. (Tror desværre ham der chippede den, har lavet lort i det, da han havde hele styreboksen med ude i bænken. Det er en Revotechnik chip der er i).
Nå, men det virker som om den drukner, den lugter kraftigt at benzin, og når endelig jeg får den igang, så ryger den kraftigt et kort øjeblik.
Prøvede så her til aften at hive sikringen til brændstofpumpen, og så springer den igang. Kan så sætte sikringen i igen, og så kører den som den skal.
Har lige fået skidtet tændrør. (Det skal så siges, at jeg tror forrøret er knækket, men kan først få den på lift i morgen. Har dette evt. en indflydelse på problemet? Evt. med Lambda Sonde eller noget?
LMM lader til at virke, kører jeg uden er den sløv, og når jeg har den sat til, sparker den helt fint derudaf.
Nogle forslag til hvad problemet kan være?
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 9.401
LMM og lambda bruges kun til at finregulere blandingen ud fra de kurver som er lagt ind på chippen.
Fejlfind - først på dit OBD stik, og dernæst på motorstyringen ved hjælp af fejlkode udlæsning.
jan 2009
Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 152 Svar: 3.172
Audi A3 8L - Underlig startproblem