{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.075 visninger | Oprettet:

E30 320i hakker {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg har lidt vinter probs med min klassikervogn.

Det hele startede med at jeg kom kørende en dag - og da jeg så kom ned i fart, hakkede den HELT ekstremt ved lavere omdrejninger i 2. og 3. - min tanke var så "det er da fugt .. pronot it is!" - åbnede hjelmen, og så til min store ærgelse, at det IKKE var fugt - det var ganske simpelt et dyr af en art der hr havde hygget sig med at gnave i mine tændkabler - satans til kræ.

Nå - men de er imidlertid skiftet og efter en længere prøvetur i bilen tænkte jeg "sådan .. så kører den gamle kasse igen." - lige indtil jeg drejede ind på p-pladsen.
Så faldt omdrejningerne til ca 500rpm - det lød som om den gik kortvarigt ned på 5 cylindere - skyndte mig så at åbne hjelmen, og ville tjekke om jeg evt. have et tændkabel de rvar hoppet af eller sad løs (chancen er der jo, eftersom jeg havde rodet med det kort tid forhinden) - men da jeg åbnede hjelmen gik dne op på alle 6 igen, og stod normalt i tomgang. Pressede på kablerne, og intet at mærke.

Mit spørgsmål er så - andre gode ideer til hvad det evt. kan skyldes? - Kan det være en smule fugt fra luften der har sneget sig med i kablerne da jeg skiftede hele molevitten?

Tomgangsregulator er ny, den bruger ingen olie eller vand, ingen karamel i oliedæksel, og ingen sødlig og blå røg fra udstødningen.

Enlighten me BMW people smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  E30 320i hakker
  • #1   15. dec 2012 Er din tomgangsregulator orginal?
    Og har du evt. tjekket din LMM?
    Der er et rigtig godt tricks med de tændkabler, tag dem ud en og en også sprøjt dem til med wd-40 på begge ender, så smider du dem på plads og tænder bilen og lader den stå i ca 10 min. hvis den så stadig gør dette så skulle du evt. tjekker dine tændrør, eller evt en semi defekt tændspole... LMM.


  • #2   15. dec 2012 I nogle tilfælde kan det også være lamda.. men ja det nemmeste og det billigste er det med wd-40, prøv det og hvis det ikke virker så prøv det andet.

  • #3   15. dec 2012 Nej tændspolen har jeg ikke tjekket - tanken har dog strejfet mig skal det siges.
    Ja Tomgangsregulatoren er original smiley

    Tændrørerne er maks 4mdr gamle - men man skal aldrig sige aldrig jo


  • #4   15. dec 2012 Hvis tomgangsregulatoren er original så burde der ikke være problemer der.
    Hvad med LMM og lamda ?
    Men som sagt start med tændkablerne og en omgang wd-40 det fjerner fugt.
    Alle tændkabler har den tendens til at fucke når der har været vand eller fugt i, og det vil wd-40 hjælpe dig med.


  • #5   15. dec 2012 Det sjove er - den kørte PERFEKT på turen .. virkelig .. vi snakker en tur på 30-35km ..

    LMM original også - Lamda er også original - men skal ikke kunne afvise om den evt. har et brud på kablet måske - det passer jo meget godt med det er i det område hvor det kræ har hygget sig med at bide ..


  • #6   15. dec 2012 Jep, tænker jeg også, men den eneste måde er at prøve sig lidt frem og se hvad der giver pote smiley
    Du skriver endelig hvis du tror at jeg kan hjælpe med andet.. bare det handler om bmw, så er jeg frisk smiley


  • #7   22. jan 2013 Fandt du fejlen? smiley

    Vh Mikkel


  • #8   22. jan 2013 Åh ja .. det har jeg ikek fået svaret på - ja det gjorde jeg, og tak for responsen.

    Fejlen var et multistik under gaspjældet - det styrer dyserne - det var faktisk iret væk. Det foresgade at den kørte ned på 3 cylindere periodisk.

    Havde dog en nær ven, som har mange dele, samt ledningsnet liggende, vi klippede et sti af det ene, og erstattede det på min bil - nu kører det som det skal. smiley


  • #9   22. jan 2013 Okay super må jeg lige prøve og se på mit stik da jeg synes min gør noget ala det samme smiley

  • #10   22. jan 2013 Det er noget skidtværk at komme ned til - det nemmeste er at pille luftfilter kasse inkl. slnger mv. ud - så sidder der et multistik der skal drejes af - det er højest sandsynligt det øverste del den er gal med - husk at kig ind under gummi manchetten - og er det ikke galt, giv den noget silicone derinde for at holde fugten for døren! smiley

  • #11   22. jan 2013 Ved det er noget møg har lige haft hele møget af for at skifte toppakning på den men super tak for det indtil videre smiley

  • #12   22. jan 2013 Held og lykke med skidtet ..

    Men tjek det evt. om den går på 3 og om de den går på enten er 1-3-5 eller 2-4-6 .. for det er de sekvensielle indsprøjtninger sådan en gammel M20 gør sig i smiley


  • #13   22. jan 2013 Hvordan tjekker jeg det helt præcist? smiley

  • #14   22. jan 2013 hiv tændrørs hætterne af for de 2 "grupper" af cylinderer .. men pas på .. der kan være ret så megets trømi de kabler - en tang er nok at foretrække.

Kommentér på:
E30 320i hakker

Annonce