E30 320i hakker {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Jeg har lidt vinter probs med min klassikervogn.
Det hele startede med at jeg kom kørende en dag - og da jeg så kom ned i fart, hakkede den HELT ekstremt ved lavere omdrejninger i 2. og 3. - min tanke var så "det er da fugt .. pronot it is!" - åbnede hjelmen, og så til min store ærgelse, at det IKKE var fugt - det var ganske simpelt et dyr af en art der hr havde hygget sig med at gnave i mine tændkabler - satans til kræ.
Nå - men de er imidlertid skiftet og efter en længere prøvetur i bilen tænkte jeg "sådan .. så kører den gamle kasse igen." - lige indtil jeg drejede ind på p-pladsen.
Så faldt omdrejningerne til ca 500rpm - det lød som om den gik kortvarigt ned på 5 cylindere - skyndte mig så at åbne hjelmen, og ville tjekke om jeg evt. have et tændkabel de rvar hoppet af eller sad løs (chancen er der jo, eftersom jeg havde rodet med det kort tid forhinden) - men da jeg åbnede hjelmen gik dne op på alle 6 igen, og stod normalt i tomgang. Pressede på kablerne, og intet at mærke.
Mit spørgsmål er så - andre gode ideer til hvad det evt. kan skyldes? - Kan det være en smule fugt fra luften der har sneget sig med i kablerne da jeg skiftede hele molevitten?
Tomgangsregulator er ny, den bruger ingen olie eller vand, ingen karamel i oliedæksel, og ingen sødlig og blå røg fra udstødningen.
Enlighten me BMW people
maj 2012
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 81 Svar: 1.239
Og har du evt. tjekket din LMM?
Der er et rigtig godt tricks med de tændkabler, tag dem ud en og en også sprøjt dem til med wd-40 på begge ender, så smider du dem på plads og tænder bilen og lader den stå i ca 10 min. hvis den så stadig gør dette så skulle du evt. tjekker dine tændrør, eller evt en semi defekt tændspole... LMM.
maj 2012
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 81 Svar: 1.239
jul 2006
Følger: 163 Følgere: 159 Biler: 7 Emner: 104 Svar: 5.870
Ja Tomgangsregulatoren er original
Tændrørerne er maks 4mdr gamle - men man skal aldrig sige aldrig jo
maj 2012
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 81 Svar: 1.239
Hvad med LMM og lamda ?
Men som sagt start med tændkablerne og en omgang wd-40 det fjerner fugt.
Alle tændkabler har den tendens til at fucke når der har været vand eller fugt i, og det vil wd-40 hjælpe dig med.
jul 2006
Følger: 163 Følgere: 159 Biler: 7 Emner: 104 Svar: 5.870
LMM original også - Lamda er også original - men skal ikke kunne afvise om den evt. har et brud på kablet måske - det passer jo meget godt med det er i det område hvor det kræ har hygget sig med at bide ..
maj 2012
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 81 Svar: 1.239
Du skriver endelig hvis du tror at jeg kan hjælpe med andet.. bare det handler om bmw, så er jeg frisk
jun 2009
Følger: 58 Følgere: 52 Biler: 3 Emner: 129 Svar: 695
Vh Mikkel
jul 2006
Følger: 163 Følgere: 159 Biler: 7 Emner: 104 Svar: 5.870
Fejlen var et multistik under gaspjældet - det styrer dyserne - det var faktisk iret væk. Det foresgade at den kørte ned på 3 cylindere periodisk.
Havde dog en nær ven, som har mange dele, samt ledningsnet liggende, vi klippede et sti af det ene, og erstattede det på min bil - nu kører det som det skal.
jun 2009
Følger: 58 Følgere: 52 Biler: 3 Emner: 129 Svar: 695
jul 2006
Følger: 163 Følgere: 159 Biler: 7 Emner: 104 Svar: 5.870
jun 2009
Følger: 58 Følgere: 52 Biler: 3 Emner: 129 Svar: 695
jul 2006
Følger: 163 Følgere: 159 Biler: 7 Emner: 104 Svar: 5.870
Men tjek det evt. om den går på 3 og om de den går på enten er 1-3-5 eller 2-4-6 .. for det er de sekvensielle indsprøjtninger sådan en gammel M20 gør sig i
jun 2009
Følger: 58 Følgere: 52 Biler: 3 Emner: 129 Svar: 695
jul 2006
Følger: 163 Følgere: 159 Biler: 7 Emner: 104 Svar: 5.870
E30 320i hakker