1.346 visninger
|
Oprettet:
M52TUB28 {{forumTopicSubject}}
Hey BG..
Er ved at kigge på en M52TUB28 med dobbelt vanos, og er lige i gang med at finde ud af om jeg kan få papirene iorden med hensyn til motorskift.
Jeg overvejer nemlig at smide sådan en missekat i min gamle E30'er..
Jeg vil bare lige hører jeres mening om det..?
Læser jo meget godt om motoren, men alle motorere har vel et svagt punkt.. Så hvad skal jeg være opmærksom på?
Desuden læser jeg om at det kan være lidt svært med hensyn til motorskifte (LMM, OBD og EWS), har i nogle gode tips?
maj 2007
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.629
jan 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 119 Svar: 1.913
Har røvhullerne lavet nye regler igen?
jan 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 119 Svar: 1.913
jul 2006
Følger: 163 Følgere: 159 Biler: 7 Emner: 104 Svar: 5.870
sep 2010
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 4 Emner: 16 Svar: 260
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
Duer desværre ikke, da motor(koden) skal stemme overens til hvad den pågældende model har været typgodkendt med.
Ergo kan du kun smide en original M3 motor eller diverse M20/M10 motore i en e30er.
Min Touring nåede jeg lige at få godkendt inden det blev lavet om April for 3år siden..
jan 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 119 Svar: 1.913
dec 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 4 Emner: 4 Svar: 15
Men det gør heller ingen forskel at den er så gammel? For du må vel lave så meget ved en veteraner, og det er denne da på vej til..?
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
Du kan nok ligeså godt gøre som jeg gjorde med min e21er nemlig "går den så går den".
Synede den 3 gange med m50 og de sidste 2 gange med komplet 323i undervogn som ellers alt sammen ville udløse ny/323i afgift og motoren ville aldrig kunne blive godkendt (pga den var født m20b20 karburator og dermed manglede 2hk i at være under 20%)
BMW plejer at være flink mht. udstedelser af godkendelser, men det er mere om de vil godtage en motor i en ældre bil end den er typegodkendt til ved færdselsstyrelsen.
Du må altså ikke lægge en m50 i en e30er, men du må godt smide den i en e34 født m20, da den OGSÅ kom fra fabrikken med m50 monteret originalt..
Men smider du ikek turbo osv. på er der INGEN der bider dig i halen, der hvr anden e30er jo efterhånden har kastet en m50 i nakken..
De ved nok knap hvordan en 20er ser ud mere
dec 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 4 Emner: 4 Svar: 15
Jeg citerer:
"Det bekræftes hermed at bilen med ovenstående stelnummer kan monteres med M50B20 motor"
Sååe deeet..
Men hvad med skat og sådan? Skal de også have besked, eller godtager politiet den her godkendelse?
jul 2005
Følger: 52 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 600
dec 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 4 Emner: 4 Svar: 15
jul 2006
Følger: 163 Følgere: 159 Biler: 7 Emner: 104 Svar: 5.870
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
Men hold os ENDELIGT opdateret, for jeg regnede med at min Touring var den sidste jeg ku lovligt smide M50 i for 3 år siden
dec 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 4 Emner: 4 Svar: 15
Problemet bliver bare nu at jeg endten skal have fat i en M50 motor, og så få den synet med den. Eller også tage chancen med m52 motoren, og fusk lidt med den så den ligner og yder som en m50..
FreakaZoid: Tak for info mate!
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
Så længe der ikke står "M POWER" og er blå slanger og kronemuffer og hjemmelavede ophæng over det hele, så burde det gå ganske glat
Evt. er der mange der blot laver et m50b20 nummer på en plade og limer ovenpå det originale eller sliber det gamle væk.
Men det er sku tit de knap gider lede efter det
Selv ikke når vi får takseret totalskader leder taksator efter det, heller ikke på en S14a med skørter og siliconeslanger osv. tjekkede han andet end stelnummer og km tal
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
dec 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 4 Emner: 4 Svar: 15
Ja det var det han sagde inde fra Skat (:
M52TUB28