{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pulverslukker, hvor stor ?
  • #1   18. dec 2012 De 1-2kg er ikke ret anvendelige. Og en pulverslukker blæst ind i en bil så er den kun til skrot. Gå efter en4-5kg CO2 slukker i stedet hvis du har pladsen

• #2   18. dec 2012 Rune, uddyb hvorfor han skal vælge co2. frem for pulver. og ja pulver for din bil til at ruste.

• #3   18. dec 2012 og nævn gerne lige ulemper ved kulsyre,(co2) nu mens vi er igang.

• #4   18. dec 2012 Pulver ætser alt elektronik bilen skal totalt adskilles og renses og det koster kassen.
    Pulver er godt til brændbare væsker. Det er pulverets fordel men bilen er stadig udrugelig bagefter så er det vel lige meget om ben udbrænder eller ej. CO2 er knap så effektiv mod væske brand men bilen er ikke totalskadet af den slukning

• #5   18. dec 2012 En bil der er slukket indvendigt med pulverslukker er stortset altid totalskadet hvis forsikringen er indeblandet. Muligvis overstiger rep. Beløber ikke grænsen, men risikoen for følgeskader er ligeså stor som hvis din bil har stået under vand..

Men ja, en på et par kilo er for lille, men til gengænd praktisk!

• #6   18. dec 2012 hvis du skal have noget som et godt og virker, skal du have en skumslukker på 2.4kg, de er også godkendt af dasu. co2 ville jeg personligt ikke have i min bil, da den allerede ved 55grader går i sikkerhedsventilen. og så er din bil fuld af co2, hvilken kan medføre til kvælning ovs...
    og den er ikke vildt eefektiv da den kun køler området der brænder, og den er jo temlig varmt i motorrummet, så den vil højst tænkeligt tænde igen
    pulverslukkeren som består af natrium-hydrogen-karbonat. (NaHCO3).
    vil lave ætse skade i din bil efter noget tid.

• #7   18. dec 2012 pulver på 1 kg, kan være meget efektiv, hvis man kan finde ud af at bruge den rigtigt. og hvis du vil bruge den i forbindelse med personredning fra en bil der brænder, vil den kæbe dig den tid du skal bruge for at få en person ud.

• #8   18. dec 2012 Jeg er slet slet ikke enig med Kenneth. En 1 kg er Tom inden du når at tælle til 10. I klubrally kræver vi min en 2 Kgs og det er fordi det er bevist den kan gøre en forskel. Så for at svare på dit spørgsmål. Ta en 2 kgs. Og monter den så du hurtig kan nå den. F.eks lige foran passager sædet. Eller på kardan tunnel.

• #9   18. dec 2012 jeg havde valgt co2'en da den kvæler flammerne og køler området det bruges på plus følgeskaden af brug af co2 er ikke lige så stor som pulver din bil er til skrot efter du har fyret en pulver af i bilen den ødelægger alt...

• #10   18. dec 2012 Køb en hos rallyshop.dk de skader ikke bilen

• #11   18. dec 2012 lad lortet brænde. så du sikker på at få en ny bil, hvis du har kasko.

Kommentér på:
Pulverslukker, hvor stor ?

Annonce