{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.064 visninger | Oprettet:

Lader/generator problemer {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en rav4 2.0 D4D år. 2002

Ladelampen lyser fint når jeg bare sætter den i tænding. Men når jeg starter bilen forsvinder den som normalt men det lader stadig ikke. Og hvis jeg starter bilen og tager min minuspol af går bilen ud.

Er der nogen er har nogle gode forslag til hvad der kan værre galt?

Mvh Morten Dalstruo


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lader/generator problemer
  • #1   20. dec 2012 Din generator er defekt, hvis du tager stelpolen af når bilen kører vil den altid gå ud. Det er ikke altid ladelampen lyser selvom generatoren ikke lader.

  • #2   20. dec 2012 Den skulle gerne ligge på omkring 14 volt hvis den lader. Hvis der ikke er forskel på spændingen ved startet og slukket motor lader bilen ikke

  • #3   20. dec 2012 den ligger på 12 eller lige der under uanset startet eller slukket motor, altså den lader ikke, men kan det ikke værre det tynde kabel der går fra generator og op til ladelampen der er knækket et sted? smiley


  • #4   20. dec 2012 Nej hvis den var knækket så ville lampen ikke kunne lyse med tænding på.

    Den får "stel" igennem generator'en indtil motoren startes og går ud fordi der kommer plus og når der så er plus på begge sider af pæren kan den ikke lys.

    Men det tyder på af din generator er færdig. Så enten kan det klares med ny lade regulator eller en helt anden generator.


  • #5   20. dec 2012 morten d. nej ikke når den lyser når du sætter tænding på. det er kun meget gamle dieselmotorer med rent mekanisk brændstofsystem der bliver ved med at gå selv om du piller batteriet fra.

    jeg vil kontrollere forbindelserne fra batteri til generator. evt. hvis du kan komme til at måle direkte på generatoren. og hvis de er fine. ny generator.


Kommentér på:
Lader/generator problemer

Annonce