{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.583 visninger | Oprettet:

kasper h
kasper h
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

peugeot 106 varm motor {{forumTopicSubject}}

Hej

jeg har lige et spørgsmål som jeg tænkte nogen af jer gæve bil nørder kunne svare på smiley

jeg har en peugeot 106XR fra 1998 1,1 benzin, som er begyndt at blive varm, eller mere varm end den tidligere har været i motoren, fra normalt at stå på normal eller midtimellem min og max, står den nu næsten altid på 3/4 på viseren inde i bilen. Hvad kan det skyldes ?? problemet er opstået for en ca 14 dages tid siden.

Det skal lige nævnes at når den har nået 3/4 varme så falder den ned mod normal igen lige så stille.

Den har olie på og der er kølervæske på den også og den smider ikke nogen af delene.

på forhånd tak
vh kasper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  peugeot 106 varm motor
  • #1   28. dec 2012 Blæseren køre måske ikke rundt . Det er en typisk fejl ved Peugeot at de sættercsig fast evt tage og mærk om blæseren sidder fast

• kasper h
    kasper h Tilmeldt:
    apr 2004

#2   28. dec 2012 Okay doki tak det prøver jeg at holde øje med smiley

• #3   28. dec 2012 Tag og mærk om den r stram eller sider fast vis den gør nogen af delene er det højst sandsyligt der problemet ligger smiley

• kasper h
    kasper h Tilmeldt:
    apr 2004

#4   28. dec 2012 Gik lige ud og stak hånden ned i den og jeg kan nemt få blæseren til at dreje rundt ved at skubbe til den med hånden, kan det være blæserens føler eller driv mekanisme der er i udu ? smiley

• #5   28. dec 2012 start bilen og lad den blive varm og tjek så om blæseren starter, gør den ikke det kan du prøve at kortslutte stikket ved tempføleren i køleren og se om den så ikke starter

• #6   28. dec 2012 Det har ikke noget med blæseren at gøre...

Du bør evt. skifte termostaten som kan give disse symptomer

• #7   28. dec 2012 som polo doktoren skriver, så har blæseren kun den funktion, at den skal køle ned når den er for varm. Ved fx køkørsel eller forlænget tomgang. Ved normal kørsel skal den ikke begynde, medmindre du kører rundt i en 35-40gr smiley

mit bud vil også være termostaten der er træg, så vil den reagere senere end normalt, når den så reagere vil der kommer cirkulation og temp vil falde.

husk at få den luftet ud grundigt efterfølgende. Det er lettere besværligt på en 106er da den er uden ekspansionsbeholder.

fremgangsmåde hurtigt fortalt.

skær bunden af en 2l flaske og stik propenden ned i køleren og fyld væske op til kanten.

tag umbraco udluftningsskruen på termostathuset og løsn til der kommer en lige vandstråle ud uden luft og spænd så ind igen (kun lige, ikke noget vold, der sidder en kobberskive du kan mase flad og den skal løsnes senere igen)

på slangerne ind til kabinen bag ,motoren i passagersiden sidder der en skrueventil, ligner den der sidder på en cykel, løsn den og vent til der kun kommer vand ud og spænd så igen.

hele tiden skal du fylde flasken hvis den taber niveau.

nu startes bilen og du gentager processen.

efter ca5min gentager du. (pas nu på nu kan vandet være varmt)

og når blæseren starter så venter du til den stopper og så tjekker du lige endnu en gang. Nu er det HELT sikkert varmt. du lader blæseren starte igen og vupti, den er nu luftet ud.

fjern flasken og sæt dækslet på køleren igen.

• kasper h
    kasper h Tilmeldt:
    apr 2004

#8   29. dec 2012 Hej

tak for de mange svar, når bilen bliver varm omkring de der 3/4 så starter blæseren godt nok, men den stopper igen når temperaturen er faldet en smule, hvor efter det gentager sig, så i har nok ret i den der temperatur måler er ved at være lidt træt af livet.
    den skal til 135000km service lige efter nytår så får jeg mekanikeren til at skifte den der. smiley

tak for hjælpen og godt nyt år til folket.

Kommentér på:
peugeot 106 varm motor

Annonce