{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.532 visninger | Oprettet:

V
V
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 261 Svar: 1.210

H7 pære 100W {{forumTopicSubject}}

Har kigget lidt på de her pære, da jeg heller vil have dette i end Xenon kit, Hvad synes i, og ligner de noget Xenon, eller er det bare pis, skal i en Ford Mondeo 04,

PS: Skal nok montere dem så de ikke blænder jer smiley

http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-100w-Super-White-H7-501-Xenon-HID-Low-Side-Headlight-Bulbs-/290663145630?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Car+Make%3AFord%7CModel%3AMondeo%7CPlat_Gen%3AMK+III&hash=item43acdfa09e

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  H7 pære 100W
  • #1   31. dec 2012 Havde købt dem fra X Evolution. Fås bl.a. på ExtremeCarparts. Har jeg i min indtil jeg får OEM Xenon på. De virker ganske fint og farven er lidt ligesom Xenon.

De hverken blænder eller 'skriger' om at de er 100W.

• #2   31. dec 2012 lige præcis.. har kørt med x.evo i 1,5 år uden problemer smiley

• #3   31. dec 2012 Kasper, hvordan synes du så om lysudbyttet med de pærer? Er der en god sigtbarhed i f.eks. regnvejr eller snevejr?

Sorry for hijacking smiley

• V
    V Tilmeldt:
    aug 2011

#4   31. dec 2012 Okay, lyder ret godt, Dem bestiller jeg så, fra ebay god nok, Gratis fragt smiley så¨får jeg begge dele til 90 kroner smiley

• #5   31. dec 2012 du skal bare være sikker på din lygte kan holde til dem 100w afgiver en del varme og ikke alle kan holde til det

• V
    V Tilmeldt:
    aug 2011

#6   31. dec 2012 Hm, det finder jeg nok kun ud af når jeg har sat dem i og kørt med dem smiley

• #7   31. dec 2012 Synes der er rimelig godt lysudbytte med dem. Nu er min bil ikke den der er designet bedst mht lysudbytte da lygterne sidder skråt og lidt langt inde.
    I min vens Golf 4 er der bedre lys, og lyser noget bedre end de alm std 55W.

Har kørt en del i sne og regn med dem på min, og funger faktisk rigtig fint. Man ser også fordybningerne i sneen bedre og synes det er nemmere at orientere sig med dem smiley

• V
    V Tilmeldt:
    aug 2011

#8   31. dec 2012 Perfekt, glæder mig til at de kommer hjem næste uge, smiley

• #9   31. dec 2012 pas på med de 100w min kammerats 206 begyndte at smelte stikket på den ene lygte pga. hans 100w pærer

• V
    V Tilmeldt:
    aug 2011

#10   31. dec 2012 Kenny - Ja, det er jo trodsalt en peugeot han køre :),

Spøg til side, hvis den gøre det så må jeg ud og købe 2 nye stik, smiley eller lygter..

• #11   31. dec 2012 Til X Evolution er der stik og tykkere ledninger med. Godt nok skal strømmen stadig igennem det org stik og tynde ledninger, men det afhjælper det en del.

Kørt med det 6-7mdr nu, og set folk køre 2 år med 100W uden skader. Eneste man kan se på min, er 1x1cm i toppen af parabolen som er blevet lidt misfarvet.

• #12   31. dec 2012 Takker for tilbagemeldingen Kasper, har hørt vidt forskelligt om de pærer nemlig.
    Kunne godt genoverveje at give dem en chance smiley

• #13   31. dec 2012 100watt tager livet af både lygtens parabol (plastic) og ledningsnettet, så det gør du nok kun én gang!

Og det er ligegyldigt om du monterer Xenon eller disse pærer, det er lige ulovligt.

• #14   31. dec 2012 hej jeg kigger lige med er det disse pære der er de gode xenon "kopi" xenon http://www.extremecarparts.dk/elektronik/paere-led/autopaere/x-evolution-h7-100w-2stk ?

• #15   31. dec 2012 Det bliver jo meget tæt på normal halogen hvid som er 4300 K
    Jeg har dårlig erfaring med de der Xenon Look A Like, det bliver sku aldrig som forventet..

• #16   31. dec 2012 Hvis du smider de pærer i så vil jeg anbefale dig at trække et andet sæt ledninger over et relæ, og direkte fra batteriet. Du skal ikke regne med at dit ledningsnet og din lyskontakt kan holde til at trække de pærer

• #17   31. dec 2012 Jeg har skiftet flere plastic lygter der ikke har kunnet holde til de 100W...

• #18   31. dec 2012 Polo doktoren - Se på alle dem med gode erfaringer smiley

Jeg har selv kørt 90/100w h4 i 3 biler, intet problem. Jeg havde en dårlig stelforbindelse i det ene stik, så stikket blev varmt, men det var jo nemt at løse bare ved at skifte stikket. Ingen af mine lygter har taget skade smiley

• #19   31. dec 2012 RSM:

Tror det er dig der mangler erfaringen.... Her i vintertiden bruger man det lange lys mere og det er der problemet er. Og især i lygtehuse af plast.

Med Xenon har du da samme lysbillede som med alm. pærer, det er bare meget kraftigere. Du kan sagtens blænde modkørende med 100w pærer.

• #20   31. dec 2012 ja lygterne fryser ihverfald ikke til. smiley

Og så er de ulovlige så man ska vel lægge, hva er det idag.. 1000,- eller 1500,- pr. pære? til side hvis man bliver knaldet.

• #21   31. dec 2012 Jeg kører med en standard 55/60W pære +30% men noget xenon like effekt og de giver et klart bedre lys end den almindelige. Og den belaster ikke ledningsnet mm

• #22   31. dec 2012 Har oplevet at selve plastikken på H7 ledningen smelte rundt om pæren.. Ikke anbefalet

• #23   31. dec 2012 Polo doktoren - Der hvor varmen er kraftigst koncentreret på en h4 pære er på
    nærlyset. Der bliver hele lysbilledet vendt op i et punkt og så fremad.

En lampe med h7 har en seperat reflektor til langlyset, hvis man alligevel kører med 100w i nærlyset så virker det lidt omsonst også at have 100w i langlyset - så det er da noget sludder.

Med originalmonteret xenon har du et lysbillede ja, men ikke på uoriginal xenon. Det er derfor det blænder. Brændpunktet for lysbuen vil aldrig sidde 100% samme sted som på en ordentligt godkendt (E-mærket) pære til samme lygte.
    Jeg har engang fundet et sæt xenonpærer hvor der i soklen på pæren sad justerskruer, så man rent faktisk kunne både vippe pæren op/ned, og fra side til side, men også samtidig flytte den ind og ud i lygtehuset.
    Med lidt justeringstid og sådan en pære der, kan du få uoriginalt xenonlys der faktisk ikke blænder mere end originalpæren.
    Et eksempel er fx på min egen avensis lige nu, jeg kører med 55w rapidboot xenon i langlyset. Brændpunktet i pæren er ca 3 mm længere ude end på den halogen fra en anerkendt fabrikant som jeg pillede ud. Det gør at det peger rigtigt kraftigt op af, men da begge reflektorer sidder på samme justerskrue er der ikke noget at gøre, uden at jeg får et ubrugeligt nærlys. Men det gør så heller ikke så meget, jeg har så meget lys alligevel smiley

Og selvfølgelig kan man blænde med 100w pærer, det kan man også med 55w, de skal justeres korrekt smiley Så blænder de ikke smiley

Man skal selvfølgelig ikke købe tingeltangel pærer, fra biltema eller andet af kineserafstamning. En fabrikant som philips eller osram har også "piratpærer" på 100w, som fungerer helt perfekt og på samme specifikationer for lysbillede som 55w pæren, bare uden e-mærkningen smiley

• #24   2. jan 2013 jeg køre med 60 i nærlyset og 100 i lang det er h7 ingen problemer der

• #25   2. jan 2013 Blev slemt skuffet over X.Evolution 100W pærerne, vil jeg sige.

• #26   3. jan 2013 * Yes Im Arrogant *

Hvad var der galt med dem?

• #27   3. jan 2013 Synes lysudbyttet var dårligt, og så ligner de i min verden, slet ikke Xenon.

• #28   4. jan 2013 jeg synes lige præcis det omvendte

• #29   4. jan 2013 Du vil aldrig få samme effekt eller look som Xenon med en halogen pære.. Hvis du troede det, så forstår jeg godt din frustration smiley

Kommentér på:
H7 pære 100W

Annonce