{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.590 visninger | Oprettet:

PEUGEOT 106 larmer {{forumTopicSubject}}

Min kærestes peugeot 106 1.4 fra 1994 larmer mere end den plejer, lyden kommer ikke fra hjul lejer eller tårnleje. Det er nemlig skiftet for 1 måned siden. kun motoren der larmer.

olie og vand er der rigeligt af, bruger ikke mere end normalt.

når vi fx køre 100 så lyder det som om vi køre meget stærkere - jeg har ikke selv nogen bud på hvad det kan være,så skyd løs på hvad det kan være !

Kan det blot være et gummiophæng der er "ædt op" ?
burde jeg tjekke bremser for en sikkerheds skyld?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  PEUGEOT 106 larmer
  • #1   2. jan 2013 hvilken type lyd er det .. er det mekanisk eller hvordan+? skurren el
    pivelyd??

det kan nemt være en pakning ved manifold eller feks samling ved udstødningen . de bliver en anelse utætte med tiden, tjeck alle samlinger nedenunder mens den er i tomgang... pas nu på kulilten:-) hvis det er ved manifold er det lidt træls sted, men den kan godt lyde voldsom hvis det er det der er tilfældet..

god jagt

• #2   2. jan 2013 det er mere skurren end det er en pivelyd hvert fald smiley
    jeg må prøve at tjekke manifold pakningen. jeg køre normalt ikke i den, så lægger ikke så meget mærke til lyden, medmindre det lyder meget unormalt.

• #3   2. jan 2013 det kan også være et hjulleje eller et drivled.. find en parkeringsplads og drej hårdt til den ene side mens du accelererer lidt i 1 gear og hvis det er driv led vil den sige knokle knokle bonk bonk he he. når den blir presset i sving.. hvis det er lejet måske.. kan det testes ved at løfte den op på lift i hoftehøjde, få en kammerat til at sætte den i 2 gear og tænde og lade den køre rundt ved egen kraft i 2 gear... og så tager du en jernstang eller et langt rør og sætter på jorden 45 grader ud fra dig selv og så presser du røret op under på dækkets køreflade så du bremser det langsomt men fast... der vil det andet forhjul dreje rundt alene som ikke bliver bremset og larme hvis det er hjullejet .. samme procedure gøres i anden side for at lytte om det er lejet der...lyt godt efter.. når det frie hjul drejer rundt vil vægten og den minimale støj give en lyd hvis lejet er defekt.... den vil knurre hvis det er lejet ... gir det mening??

tjeck også manchetter på drivaksler om de er flækket og der kan sidde skidt i drivaksel eller led da fedtet vil være røget ud af det...

• #4   2. jan 2013 ps du skal selvfølgelig stå foran bilen ved forlygten nr du bremser med røret... ikke fra siden... det er langt med kørselsretningen man bremser det.. fra siden vil du ikke kunne gøre det ... der vil det bare kaste røret væk smiley

Kommentér på:
PEUGEOT 106 larmer

Annonce