{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.461 visninger | Oprettet:

presse forhjulsleje i? {{forumTopicSubject}}

Hej
nu har jeg aldrig skiftet et forhjulsleje, men de fleste skal vel presses i..
nu har jeg ikke længere en presse.
men kan man ikke bare banke dem i, ligesom allt lejer i maskiner osv?
self kun på yderringen og alt vhad man ellers tager hensyn til?

og er der nogle der har en god ide til en hjemmegjort presse?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  presse forhjulsleje i?
  • #1   4. jan 2013 du skal tit op og presse 7-8 tons nogle gange mere, så det er ikke sådan lige at få sådan en fætter ud altid smiley

• #2   4. jan 2013 jeg skal squ nok få det ud, har endnu tilgode at finde det leje jeg ikke kan afmontere..

det er mere om det muligt, uden at ødelægge det at hamre det i

• #3   4. jan 2013 Du tager bare det gamle leje ud, piller den fra hinanden og bruger selve skålen som mellemlæg til at slå den i med. Har gjort det flere gange og der sker intet, modsat hvad jeg har diskuteret med folk flere gange. Så længe du bruger den gamle skål som mellemlæg og du er påpasselig med at den ligger præcis ovenpå den nye skål

• #4   4. jan 2013 har gjort det mange gang ude en presser har bare presset det i en skruetvinge

• #5   4. jan 2013 peter
    det var også sådan ejg havde tænkt mig..
    er landmand og står for al rep. af vores maskinpark, så jeg har skiftet et leje eller 2 i min tid smiley
    alle folk snakker bare om det skal presses i..
    jeg banker skidtet i

• #7   4. jan 2013 ku heller ikke forstå det ikke k lade sig give..

• #8   4. jan 2013 En god stor skruestik kan også bruges, og det har i bønder vel på værkstedet smiley

• #9   4. jan 2013 vi har en der har vippe punkt helt vede ved gulvet smiley den kan da lidt smiley

• #10   4. jan 2013 Ville gerne se dig pille forhjulslejet fra en Ducato, Boxer osv. ud med egne kræfter ! smiley Det er HVERGANG sådan en skal laves på værkstedet, vores AC presse der kan trykke 20 T giver op... så vi må ned til maskinstationen og låne deres 100 T presse... DE sidder bare fast smiley

• #11   4. jan 2013 Alt kan lade sig gøre, for en ægte perlesten mekaniker.
    Og sådan en smule Ducato leje, Der tænder man da bare op i grillen, og dropper hele navet ned i, til det er godt lunt. Og så den store overtaler på.
    Intet problem.

• #12   4. jan 2013 Haha Jesper smiley

• #13   5. jan 2013 mike
    så kan jeg fortælle dig lidt sjovt smiley
    vi havde et leje til en mejetærkser, inde i tærskerværkert.. et relativt stort leje 8 cm i yder dia, tror jeg..
    der var vi ved maaskincenteret som kan trykke nok omkring de 100 med deres ?

de ku aldrig gøre en skid smiley
    det endte med mig og chefen stod til langt ud på natten, med gas/ilt og hver voroes 8 kg hammer...
    vi tog det ca. 1 mm hver 30. min.. . det er trægt

• #14   5. jan 2013 Haha det havde jeg sateme ikke haft tålmodighed til ! I må også ha' blevet lidt lange i armene bagefter smiley

Kunne man ikke varme det op, mens det sad i pressen?

• #15   5. jan 2013 det gjorde vi også men vi blev arrige og der er ikke noget så stærkt som et par bønder der er arrige og høst vejret er lige om få timer smiley

• #16   5. jan 2013 Jeg slår altid leje delen ud til ringen sider tilbage...(nav og lejeskål)

Så svejser jeg 2 pølser i hver side indvendig, med fuld knald på svejseren, og så er lejeringen altid lige til at slå ud med en hammer om mejsel, når skidtet er varmt..

Ved montering bruger jeg så et skruestik og den gamle lejering som trykflade...

Tager under 10 minutter at fixe det skidt.....

Men har da set andre bruge uger på at skifte ET leje..... men det er sjovt at se dem i hovedet når de opgiver....og man så lige gør det på nul komme fem..

En presse er noget opreklameret lort.... smiley

• #17   6. jan 2013 Præcis Buggi Boy, jeg bruger samme metode bortset fra skruestikket, bruger jeg en hammer. Det er svejse rundt i lejeskålen gør det skide nemt at få den ud og hvis man lige husker at smide det nye leje i fryseren natten over, er det næsten ligeså nemt smiley

• #18   6. jan 2013 Jeg kan høres en landmand snildt kan ordne det der smiley

Kommentér på:
presse forhjulsleje i?

Annonce