13.090 visninger
|
Oprettet:
Bilreparation i Polen. {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg ville spørge folk herinde om deres erfaring med bilreparationer i Polen. Jeg kan ikke forstå fordomme generelt, da jeg selv har haft en god oplevelse med bruge et sådan et firma.
Mvh
Andersen
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 51 Svar: 212
mar 2007
Følger: 41 Følgere: 44 Biler: 5 Emner: 13 Svar: 2.049
dec 2003
Følger: 37 Følgere: 35 Biler: 2 Emner: 92 Svar: 2.517
mar 2006
Følger: 103 Følgere: 100 Biler: 6 Emner: 29 Svar: 2.496
jan 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
jan 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
dec 2008
Følger: 85 Følgere: 84 Biler: 1 Emner: 51 Svar: 2.188
De skal jo tjene penge som alle andre.
Og da de ikke har ret mange biler, fordi I ikke vil betale, skal de jo tjene mere pr. bil.
Støt dog dansk arbejdskraft.
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 156 Biler: 5 Emner: 194 Svar: 4.623
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 10 Emner: 86 Svar: 2.127
De fleste skrækhistorier hører man fra danskere, som selv tager en alt for høj løn for at lave læderkabiner og pladearbejde.
Har man en gammel bil hvor delene er svære at skaffe osv kan man tit med fordel sende den til Polen. Pga. de ikke har så mange penge at købe dele for, så reparerer de gerne de originale dele i stedet for at sætte nyt bras på. I Danmark kan mekanikere jo snart kun udskifte ting - og sætte stik i computere. Det gode gammeldags håndelag er ved at uddø.
Jeg ville gerne prøve, hvis jeg havde en gammel bil, som trænger til et stort stykke arbejde..
Tilmeldt:
feb 2004
Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.768
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 10 Emner: 86 Svar: 2.127
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Om folk brænder fingrene udenlands er jo noget de selv må klare sig ud af...
jun 2009
Følger: 34 Følgere: 35 Biler: 3 Emner: 12 Svar: 32
feb 2011
Følger: 18 Følgere: 31 Biler: 11 Emner: 122 Svar: 1.121
Bliver lidt nysgerrig, hvad kan man få lavet på en Skoda i Polen for kr. 150.000.- ??? Timelønnen på aut. værksted er ca.kr 25.- / på alternativt ca.kr 18.- Rreservedele index er omtrent 70% lavere end i Danmark. Dette vil derved svare til at han har fået lavet bil for 600.000.. dkr. på dansk værksted !
jul 2004
Følger: 56 Følgere: 55 Biler: 3 Emner: 11 Svar: 30
feb 2011
Følger: 18 Følgere: 31 Biler: 11 Emner: 122 Svar: 1.121
Link : http://www.skoda-auto.pl/models/Superb/exterior
Ydremere kan jeg fortælle at jeg for 2 år siden på Aut. Citroen I wroclaw fik lavet 150.000.- km service på en Citroen C5 1,8 inkl komplette bremser samt tandrem skift. Tilbud på Citroen i Ringsted : 22.500.- Færdig regning i Polen : kr. 3.800.-
Der er langt op til kr. 150.000.-
jan 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
okt 2008
Følger: 12 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 807
jan 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 156 Biler: 5 Emner: 194 Svar: 4.623
Skriver at det var hvad han skulle betale, for at få udleveret bilen.
Men bortset fra det, var det ikke "bare" en Skoda. Denne Skoda, er/var den eneste af sin slags i DK. Den blev omlakeret i en specuek farve /De malede den forkert 2 gange), den fik Special syet læderkabine (speciel var den da i hvert fald. Dårligt syet og forskellige farver), den fik lavet lambo døre (som først virkede da bilen blev lavet i DK, andre bremser (De nakkede så hans dyre Brembo), anden front (Bare ikke den han gav med bilen, for den forsvandt), komplet bodykit og en masse andre ting, jeg ikke lige kan huske.
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 10 Emner: 86 Svar: 2.127
dec 2013
Følger: 1 Svar: 4
Jeg er interesseret i service på en Skoda Octavia og en total renovering af en Land Rover og en Vespa scooter.
dec 2008
Følger: 85 Følgere: 84 Biler: 1 Emner: 51 Svar: 2.188
maj 2007
Følger: 46 Følgere: 47 Biler: 5 Svar: 211
dec 2013
Følger: 1 Svar: 4
Tilbudet fra Tyskland var på 436 euro, hvor det billigste i danmark kun var på 1.168 kr. Alle tilbudene i Danmark var billigere end i Tyskland.
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 18 Biler: 5 Emner: 130 Svar: 4.007
Jeg tog på hotel i de to dage det varede.
Kvaliteten på læderet var af tvivlsom kvalitet. Men Rafael fra Polcars var sgu flink, og han kørte mig til og fra hotellet gratis, han fandt også et hotel for mig, og bookede det.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 18 Biler: 5 Emner: 130 Svar: 4.007
Her er det jeg fik lavet.
dec 2013
Følger: 1 Svar: 4
Derefter sendte jeg et par forepørgsler til de værksteder i Polen og Tyskland jeg umiddelbart kunne finde, samt autobutler.
Et værksted i Tyskland og autobutler var hurtig med svar og det ville jer dele med jer. Det fandt jeg naturligt i denne tråd.
Er der noget i vejen med dette?
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Nej det er der da ikke,,,,
Jeg har bare ikke set noget fornuftigt og hurtigt ved auto butler herhjemme...
De er for dyre og for langsom til at komme med tilbud....
dec 2013
Følger: 1 Svar: 4
Nu er jeg spændt på om værkstedet også lever op til prisen på tilbuddet.
maj 2014
Følger: 1 Svar: 1
Overvejer selv at køre derned og skifte servopumpe mm.
Mvh Lene
jul 2015
Følger: 1 Svar: 1
Vi vil fraråde at benytte Auto PL, ved Henrik Jensen. Efter 8 uger og en masse ærgelser fik vi leveret en bil, der ikke kunne godkendes af synet som aftalt:
Synsmanden kunne konstatere:
- Dårligt pladearbejde ved vangerne, der var lavet patchwork af småplader udenpå rusten og derefter suppleret med glasfiber.
- Sideblinklysene var ikke sat på igen efter at skærmene var skiftet
Henrik leverede bilen med en motorhjelm, der ikke kunne åbnes (vi var på to danske værksteder for at få den åbnet for overhovedet at kunne køre den til syn) Gummilisterne ved bagdørene var ikke skiftet som aftalt
Bagagerummet og den ene sidedør var gået i baglås.
Bule på størelse med en femkrone i en af de nye forskærme.
Vi fik tilbudt at få bilen sendt til reparation i Polen for anden gang, men da projektet allerede var 4 uger forsinket i forhold til det aftalte, måtte vi sige nej. Vi har siden måttet bruge ca. 5000 på pladearbejde, reparationer og ekstra syn.
Historien
Vi havde aftalt en totalrenovation af vores gamle Mercedes W123 fra 1981 med Henrik i foråret 2015. Bilen skulle have fjernet al rust, pladearbejde, nye skærme, ny lakering i samme farve dvs. 2 gange grunder og 3 gange lak, nye gummilister, motorvask, undervogn, kabinerens, plus en hel række småting. Aftalen var at han skulle hente bilen og køre den til Stettin. Henrik mente at 3 uger var nok til arbejdet, men vi endte på 4 uger, da det passede med at vi kunne hente den i Kr. Himmelfartsferien.
Vi blev efter aftale hentet i af Henrik og kørt til Stettin om torsdagen. Torsdag aften blev vi indlogeret på et værelse og næste morgen meddelte Henrik at han lige skulle ud og finde bilen og at der vist lige var lidt problemer med lakken der løb og "et par andre småting" der manglede, så vi kunne kigge på byen imens.
Da vi fredag eftermiddag kom til værkstedet kunne vi hurtigt se at vi ikke kunne køre hjem i den som planlagt. Bilen var splittet ad og lakeringen var slet ikke påbegyndt. Mit bedste bud er, at der efter 4 uger på værkstedet sammenlagt var udført 3 - 4 dages arbejde.
Den røde Mercedes på hjemmesiderne er vores bil http://autopl.dk/p,17
Henrik måtte bekoste en overnatning på et dyrt hotel (det eneste ledige) i byen og en taxa fra Stettin til København, turen er på ca 400 km plus to timers færgefart hver vej! Det har selvfølgelig været en ekstra omkostning i budgettet, der kunne have været undgået, hvis Henrik havde gjort sig den ulejlighed at tjekke om bilen var klar til levering før han henter os i Danmark.
Vi må konstatere at projektsyring og efterfølgende kvalitetssikring langt fra er i orden.
Vi har flere gange taget Henrik i at lyve. Fx påstår Henrik at gummilisterne ved bagdørene er helt nye selvom jeg kan vise ham at de lapninger med tape som jeg selv har sat på, stadig sidder der. Henrik fortæller at kabinen er renset, selv om der er tydelige mærker efter sorte mekanikerfingre. Da jeg spørger til de manglende blinklys forsøger han at påstå at de ikke var der da vi indleverede bilen. Om motorhjelmen, der ved leveringen ikke kan åbnes, siger Henrik at de lige har haft den åben før de kørte bilen til Danmark. Vi var fire mand der stod og hev i den og måtte efterfølgende prøve på to Mercedesværksteder før det lykkedes at få motorhjelmen op, så sammenholdt med de andre historier, så virker det ikke særlig sandsynligt.
Det er ærgerligt og yderst utroværdigt, når vi får at vide at bilen er klar til levering og vi bruger vores fridage på en fuldstændig unødvendig tur til Stettin. Nu hvor bilen er leveret kan, vi ikke vide os sikre på om den nu har fået den service den skulle have haft om olien er skiftet, er lakkvaliteten i orden eller om der skulle dukke andre ting op, som ikke er i orden.
Det er godt at læse herinde, at der er andre der har oplevet god service i Polen og vi har ingen fordomme overfor de polske mekanikere, der har været involveret i vores projekt. Vi vil bare ikke tilråde nogen at benytte Auto PL, ved Henrik Jensen
Eva og Asger - København
På billedet herunder ses det hvordan bilen så ud, da vi "troede" vi skulle hente den i Stettin
jun 2015
Følger: 1 Svar: 2
jan 2019
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 3
Bilreparation i Polen.