{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.090 visninger | Oprettet:

Lukasz A
Lukasz A
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Bilreparation i Polen. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg ville spørge folk herinde om deres erfaring med bilreparationer i Polen. Jeg kan ikke forstå fordomme generelt, da jeg selv har haft en god oplevelse med bruge et sådan et firma.

Mvh

Andersen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bilreparation i Polen.
  • #2   14. jan 2013 Jeg har ingen erfaring med det, men jeg ved at min nabo har sendt hans VW rudbrød derover, for at blive restrureret, tror ikke der er generelt store problemer i det, dog skal man nok ikke lige vælge den første i udkanterne :o) Men har ikke selv erfaring med det.

• #3   14. jan 2013 Kender en der fik nakket sin bil dernede og måtte betale "findeløn" for at få den tilbage!!

• #4   14. jan 2013 Har faaet lavet 2 biler i Polen mekanisk og karosse og begge gange til yderst tilfredstillelse

• #5   14. jan 2013 Ved at ALT på den her Fiat, er lavet i Polen : http://www.bilgalleri.dk/galleri/109947-fiat_126_

• Lukasz A
    Lukasz A Tilmeldt:
    jan 2013

#6   14. jan 2013 Som sagt har jeg også gode erfaring med rigtig god service og udførsel af arbejdet. Jeg brugte et firma som hed PolenRep.dk de snakker dansk og det hele.

• Lukasz A
    Lukasz A Tilmeldt:
    jan 2013

#7   14. jan 2013 Forstår bare ikke folks fordomme. Jeg støtter generelt dansk arbejdskraft men synes priserne kan være ret høje hvis man har almindelig løn osv.

• #8   14. jan 2013 Ja hvorfor mon det er dyrt herhjemme?
    De skal jo tjene penge som alle andre.
    Og da de ikke har ret mange biler, fordi I ikke vil betale, skal de jo tjene mere pr. bil.
    Støt dog dansk arbejdskraft.

• #9   14. jan 2013 Har en kammerat der sendte sin Skoda Octavia til Polen, gennem et dansk frma. ALDRIG har jeg set så meget fusk og lortearbejde.. Han endte med at måtte betale 150.000 for ingeting. De ville ikke udlevere bilen, før pengene var betalt og han måtte så få hele lortet lavet om, her i DK.

• #10   14. jan 2013 Der kan ske fejl - det kan der også i Danmark. Det kan gå rigtigt godt og det kan gå rigtig galt.

De fleste skrækhistorier hører man fra danskere, som selv tager en alt for høj løn for at lave læderkabiner og pladearbejde.

Har man en gammel bil hvor delene er svære at skaffe osv kan man tit med fordel sende den til Polen. Pga. de ikke har så mange penge at købe dele for, så reparerer de gerne de originale dele i stedet for at sætte nyt bras på. I Danmark kan mekanikere jo snart kun udskifte ting - og sætte stik i computere. Det gode gammeldags håndelag er ved at uddø.

Jeg ville gerne prøve, hvis jeg havde en gammel bil, som trænger til et stort stykke arbejde..

• TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.768
    #11   14. jan 2013 Jeg støtter op om Iceman, nok fordi vi begge kender til en branche som næsten er udryddet af udenlandske arbejdskraft, men har i regnet på hvad turen til Polen koster incl. deres arbejde på bilen kontra hvad du betaler for en repration her hjemme ?

• #12   14. jan 2013 Turen derned/retur svarer vel ca. til momsen på den danske regning?

• #13   14. jan 2013 Som 2 andre skriver,, så vil jeg heller støtte fællesskabet herhjemme....

Om folk brænder fingrene udenlands er jo noget de selv må klare sig ud af...

• #14   14. jan 2013 jeg har kun godt og sige men nu kommer min mor også der fra og har familie fx min fars lastbil er motivlakert af to polakker og det er lavet pisse godt man skal bare vælge de rigti og mange mener at de stjæler med arme og ben der nede men det gør folk enlig også her hjemme men find de rigti evt snak med nogen der har godt forbindlser der ned til folk der bygger biler op

• #15   14. jan 2013 **BDOG**

Bliver lidt nysgerrig, hvad kan man få lavet på en Skoda i Polen for kr. 150.000.- ??? Timelønnen på aut. værksted er ca.kr 25.- / på alternativt ca.kr 18.- Rreservedele index er omtrent 70% lavere end i Danmark. Dette vil derved svare til at han har fået lavet bil for 600.000.. dkr. på dansk værksted !

• #16   14. jan 2013 Jeg har også gode erfaringer med Polen min kabine er os lavet dernede igennem vikingservice, ejeren er dansker men bor dernede og han sendte billeder hjem løbende så man kunne følge med i den.

• #17   14. jan 2013 Den dyreste Suberb koster med Zloty kursen d.d. kr. 165.000.- Leveret på gaden. Så er rimelig spændt på hvodan man kan skrue for kr. 150.000.- på en brugt Skoda.

Link : http://www.skoda-auto.pl/models/Superb/exterior

Ydremere kan jeg fortælle at jeg for 2 år siden på Aut. Citroen I wroclaw fik lavet 150.000.- km service på en Citroen C5 1,8 inkl komplette bremser samt tandrem skift. Tilbud på Citroen i Ringsted : 22.500.- Færdig regning i Polen : kr. 3.800.-

Der er langt op til kr. 150.000.-

• Lukasz A
    Lukasz A Tilmeldt:
    jan 2013

#18   14. jan 2013 Sikke dog en debat jeg fik starten. Jeg forstår ikke folks kritik. Jeg synes de danske er til tider skærmende når vi snakker de store reparationer. Det værksted jeg brugt var yderst professionelt jeg fik billeder løbende og samt info. Jeg sparede omkring 50 % på alt det jeg fik laver lakering og mekanisk arbejde.

• #19   14. jan 2013 http://www.polcars.dk/

• Lukasz A
    Lukasz A Tilmeldt:
    jan 2013

#20   14. jan 2013 er det et godt eller dårligt sted ?

• #21   14. jan 2013 Den gamle.. Skriver jeg nogen steder, at han fik lavet for 150.000??

Skriver at det var hvad han skulle betale, for at få udleveret bilen.

Men bortset fra det, var det ikke "bare" en Skoda. Denne Skoda, er/var den eneste af sin slags i DK. Den blev omlakeret i en specuek farve /De malede den forkert 2 gange), den fik Special syet læderkabine (speciel var den da i hvert fald. Dårligt syet og forskellige farver), den fik lavet lambo døre (som først virkede da bilen blev lavet i DK, andre bremser (De nakkede så hans dyre Brembo), anden front (Bare ikke den han gav med bilen, for den forsvandt), komplet bodykit og en masse andre ting, jeg ikke lige kan huske.

• #22   14. jan 2013 Den slags historier kan man desværre også høre om nogle danske værksteder..

• jimmi C
    jimmi C Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 1 Svar: 4
    #23   18. dec 2013 Til alle Jer der har positive oplevelser i Polen. Kan I oplyse, hvilke værksteder i brugte ?
    Jeg er interesseret i service på en Skoda Octavia og en total renovering af en Land Rover og en Vespa scooter.

• #24   18. dec 2013 Brug dog Dansk arbejdskraft

• jimmi C
    jimmi C Tilmeldt:
    dec 2013

#26   18. dec 2013 Jeg har indhentet et enkelt tilbud fra Tyskland og 6 fra autobutler.
    Tilbudet fra Tyskland var på 436 euro, hvor det billigste i danmark kun var på 1.168 kr. Alle tilbudene i Danmark var billigere end i Tyskland.

• #27   18. dec 2013 Jeg fik lavet kabinen i Cruzen dernede, for 11.000 kr. Det var cirka 1/3 af den danske pris, og jeg kørte derned tur/retur for 600 kr.

Jeg tog på hotel i de to dage det varede.

Kvaliteten på læderet var af tvivlsom kvalitet. Men Rafael fra Polcars var sgu flink, og han kørte mig til og fra hotellet gratis, han fandt også et hotel for mig, og bookede det.

• #28   20. dec 2013 Jimmi, har du virkelig oprettet en bruger d. 18 december for derefter at reklamere for autobutler samme dag smiley

• #29   20. dec 2013 de har vel en overskuelig leveringstid på reservedele fra danmark, .. hvis de da ikke bliver nakket ved grænsen i en polsk Mercedes sprinter proppet med varme sager...

• jimmi C
    jimmi C Tilmeldt:
    dec 2013

#31   21. dec 2013 Mirza. Jeg oprettede en konto for at spørge om hvilke værksteder i Polen I kunne anbefale.
    Derefter sendte jeg et par forepørgsler til de værksteder i Polen og Tyskland jeg umiddelbart kunne finde, samt autobutler.
    Et værksted i Tyskland og autobutler var hurtig med svar og det ville jer dele med jer. Det fandt jeg naturligt i denne tråd.
    Er der noget i vejen med dette?

• #32   21. dec 2013 jimmi C

Nej det er der da ikke,,,,

Jeg har bare ikke set noget fornuftigt og hurtigt ved auto butler herhjemme...

De er for dyre og for langsom til at komme med tilbud....

• jimmi C
    jimmi C Tilmeldt:
    dec 2013

#33   23. dec 2013 Det var mærkeligt. Jeg spurgte om tilbud med udgangspunkt i Roskilde og Århus og modtog 2 gange 3 tilbud indenfor 12 timer. Flere tilbud kom endag tæt på midnat. Og som skrevet var de billigere end i Flensborg.
    Nu er jeg spændt på om værkstedet også lever op til prisen på tilbuddet.

• lene L
    lene L Tilmeldt:
    maj 2014

Følger: 1 Svar: 1
    #35   25. maj 2014 Kom du til Polen? Og i så fald - var det med succes?
    Overvejer selv at køre derned og skifte servopumpe mm.
    Mvh Lene

• A H
    A H Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 1 Svar: 1
    #36   15. jul 2015 Reparation af bil i Polen
    Vi vil fraråde at benytte Auto PL, ved Henrik Jensen. Efter 8 uger og en masse ærgelser fik vi leveret en bil, der ikke kunne godkendes af synet som aftalt:

Synsmanden kunne konstatere:
    - Dårligt pladearbejde ved vangerne, der var lavet patchwork af småplader udenpå rusten og derefter suppleret med glasfiber.

- Sideblinklysene var ikke sat på igen efter at skærmene var skiftet

Henrik leverede bilen med en motorhjelm, der ikke kunne åbnes (vi var på to danske værksteder for at få den åbnet for overhovedet at kunne køre den til syn) Gummilisterne ved bagdørene var ikke skiftet som aftalt
    Bagagerummet og den ene sidedør var gået i baglås.

Bule på størelse med en femkrone i en af de nye forskærme.

Vi fik tilbudt at få bilen sendt til reparation i Polen for anden gang, men da projektet allerede var 4 uger forsinket i forhold til det aftalte, måtte vi sige nej. Vi har siden måttet bruge ca. 5000 på pladearbejde, reparationer og ekstra syn.

Historien
    Vi havde aftalt en totalrenovation af vores gamle Mercedes W123 fra 1981 med Henrik i foråret 2015. Bilen skulle have fjernet al rust, pladearbejde, nye skærme, ny lakering i samme farve dvs. 2 gange grunder og 3 gange lak, nye gummilister, motorvask, undervogn, kabinerens, plus en hel række småting. Aftalen var at han skulle hente bilen og køre den til Stettin. Henrik mente at 3 uger var nok til arbejdet, men vi endte på 4 uger, da det passede med at vi kunne hente den i Kr. Himmelfartsferien.

Vi blev efter aftale hentet i af Henrik og kørt til Stettin om torsdagen. Torsdag aften blev vi indlogeret på et værelse og næste morgen meddelte Henrik at han lige skulle ud og finde bilen og at der vist lige var lidt problemer med lakken der løb og "et par andre småting" der manglede, så vi kunne kigge på byen imens.

Da vi fredag eftermiddag kom til værkstedet kunne vi hurtigt se at vi ikke kunne køre hjem i den som planlagt. Bilen var splittet ad og lakeringen var slet ikke påbegyndt. Mit bedste bud er, at der efter 4 uger på værkstedet sammenlagt var udført 3 - 4 dages arbejde.

Den røde Mercedes på hjemmesiderne er vores bil http://autopl.dk/p,17

Henrik måtte bekoste en overnatning på et dyrt hotel (det eneste ledige) i byen og en taxa fra Stettin til København, turen er på ca 400 km plus to timers færgefart hver vej! Det har selvfølgelig været en ekstra omkostning i budgettet, der kunne have været undgået, hvis Henrik havde gjort sig den ulejlighed at tjekke om bilen var klar til levering før han henter os i Danmark.

Vi må konstatere at projektsyring og efterfølgende kvalitetssikring langt fra er i orden.

Vi har flere gange taget Henrik i at lyve. Fx påstår Henrik at gummilisterne ved bagdørene er helt nye selvom jeg kan vise ham at de lapninger med tape som jeg selv har sat på, stadig sidder der. Henrik fortæller at kabinen er renset, selv om der er tydelige mærker efter sorte mekanikerfingre. Da jeg spørger til de manglende blinklys forsøger han at påstå at de ikke var der da vi indleverede bilen. Om motorhjelmen, der ved leveringen ikke kan åbnes, siger Henrik at de lige har haft den åben før de kørte bilen til Danmark. Vi var fire mand der stod og hev i den og måtte efterfølgende prøve på to Mercedesværksteder før det lykkedes at få motorhjelmen op, så sammenholdt med de andre historier, så virker det ikke særlig sandsynligt.

Det er ærgerligt og yderst utroværdigt, når vi får at vide at bilen er klar til levering og vi bruger vores fridage på en fuldstændig unødvendig tur til Stettin. Nu hvor bilen er leveret kan, vi ikke vide os sikre på om den nu har fået den service den skulle have haft om olien er skiftet, er lakkvaliteten i orden eller om der skulle dukke andre ting op, som ikke er i orden.

Det er godt at læse herinde, at der er andre der har oplevet god service i Polen og vi har ingen fordomme overfor de polske mekanikere, der har været involveret i vores projekt. Vi vil bare ikke tilråde nogen at benytte Auto PL, ved Henrik Jensen

Eva og Asger - København

På billedet herunder ses det hvordan bilen så ud, da vi "troede" vi skulle hente den i Stettin

• Günther T
    Günther T Tilmeldt:
    jun 2015

Følger: 1 Svar: 2
    #37   16. apr 2017 Ellers prøv AutoPolen.dk de taler 100% dansk og har mange års erfaring med gode værksteder. Har selv fået lavet min bil der kun gode erfaringer

• #38   26. jan 2019 Er der evt nogle navne på de nævnte værksteder, samt kontakt info, email, hjemmeside etc?

Kommentér på:
Bilreparation i Polen.

Annonce