4.764 visninger
|
Oprettet:
golf 3 instilling af tænding {{forumTopicSubject}}
er det kun knast og krumtaps hjul man skal have på mærker eller er der flere ting?
må være kommet frem til, efter en masse hjælp at min tænding må stå forkert
mar 2008
Følger: 36 Følgere: 34 Emner: 11 Svar: 691
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.801
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Så skulle mærket på krumtapshjulet gerne passe....
Glem alt om knasthjulet...
Tag rotordæksel af og tjek hvor rotoren peger hen, dette er cylinder et...
Hvis du har gjort som på det billede du lagde op tidligere så skulle dine kabler gerne passe til tændings rækkefølgen 1342... og den kører vist med uret rundt...
Hvis du har kraftig blå gnist så skulle den kunne starte...
Du har også tjekket at du ikke kan høre en gnist springe inde i fordelerdækslet, for det kan også være årsagen til at den ikke vil, da jeg mener du skrev tidligere at du havde kiftet kabler og tændrør...
Og når den tidliger gav en prut op af kabu, må den stå forkert...
Men når krumtap og knastmærker står korekt er det jo ikke der du skal lede efter en fejl..
Det er kun hvis du har haft tanndremmen af at du skal have tjek på mærkerne på hjulet ved tandremmen til oliepumpe og det der trækker fordelerhuset...
Men held og lykke med det....
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Emner: 77 Svar: 273
bare for en sikkerhedskyld kigger jeg om mærkerne passer
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
jan 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 2 Svar: 46
pej den ned i hullet og drej strømfordeleren indtil mærkerne står ud for hinanden.... der er et mærke på svinghjulet.
det er lige til når man først går igang
aug 2004
Følger: 85 Følgere: 84 Biler: 6 Emner: 8 Svar: 2.121
og nemmest er sætte krumtap og knast på ot mærket. op med strømfordeleren . og så sætter man den på plads igen og sørger for rotor peger ca kl 1 og ud for det mærke der er i huset på strømfordeleren. så står den til tænding på cyl 1.
og så 1342 rækkefølge med uret rundt derfra . når den så er startet på med en tester og juster den ind til 6 grader.
kan dog også gøres på gehør . i mangel på tester.
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Emner: 77 Svar: 273
aug 2004
Følger: 85 Følgere: 84 Biler: 6 Emner: 8 Svar: 2.121
aug 2004
Følger: 85 Følgere: 84 Biler: 6 Emner: 8 Svar: 2.121
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Emner: 77 Svar: 273
jeg har fundet hvad jeg tror er mærket på gearkassen, der er en rund dut også lidt længere væk er der en 1mm ridse som går på tværs af svinghjulet.
er det mit mærke?
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Emner: 77 Svar: 273
skal jeg så skrue knasthjulet løst og sætte det ordenligt på mærke?
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.801
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.801
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Emner: 77 Svar: 273
skal jeg pille rotor dækslet af, se hvor rotoren står, også sætte kablerne ud for rotoren
aug 2004
Følger: 85 Følgere: 84 Biler: 6 Emner: 8 Svar: 2.121
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Emner: 77 Svar: 273
og hvad skal jeg så gøre med knasthjulet det står jo ikke ud for OT mere?
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.801
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Emner: 77 Svar: 273
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Og tjek rotor....
Du SKAL ikke løsne knasthjul.... du kan ødeligge meget ved at gøre det....
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Emner: 77 Svar: 273
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Emner: 77 Svar: 273
aug 2004
Følger: 85 Følgere: 84 Biler: 6 Emner: 8 Svar: 2.121
så måske du skal starte med at få din tandrem sat rigtigt.
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Emner: 77 Svar: 273
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Emner: 77 Svar: 273
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Emner: 77 Svar: 273
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Du skal jo bruge en tændigspitol når du skal indstille igen... menn det kan jo være du har det..
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Emner: 77 Svar: 273
da jeg drejede lidt på den til den ene eller anden side begyndte det at ryge op fra karburatoren, så jeg satte den tilbage til hvor den stod normalt, bilen vils tadigvæk ikke starte.
ender sgu med jeg smider lortet ud.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Kunne du høre om der springer en gnist inde i fordelerdækslet.... ellers så prøv at få en til at turne motor på bilen, mens du står og kikke i motorrum i total mørke, så kan du måske evt. se en gnist springe et forkert sted....
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Emner: 77 Svar: 273
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Emner: 77 Svar: 273
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 1 Svar: 62
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Emner: 77 Svar: 273
krumtap+svinghjul står på mærker, kan se den lille rille der er på krumtaps hjulet står ud for pilen af.
det eneste der ikke står på mærker er knasthjulet, som står helt ad helvedes til, men der er sikkert fordi ham der har haft den førmig ikke har lavet tandremmen ordenligt
aug 2004
Følger: 85 Følgere: 84 Biler: 6 Emner: 8 Svar: 2.121
det er set mange gange sådan en hopper en tand eller 3 i tandremmen og så tror folk straks det tænding den er galg med da bilen så pludselig kører møg ringe ..
få rettet din tandrem og sæt din tænding på mærket samtidig . .få den startet op og derefter justeret ind . .tager sku ikk 30 min på sådan gammel golf 3.
Men da jeg bor i vejle så har jeg sku svært ved komme at fixs det for dig .
gjorde jeg sku gerne for en gang pizza og cola ellers .
aug 2004
Følger: 85 Følgere: 84 Biler: 6 Emner: 8 Svar: 2.121
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Emner: 77 Svar: 273
ser bare besværligt ud med alle de hjul der skal af.
man skal intet special værktøj bruge til at fixe tandremmen?
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 1 Svar: 62
så er det jo helt sikkert derfor!
aug 2004
Følger: 85 Følgere: 84 Biler: 6 Emner: 8 Svar: 2.121
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Du glemmer da "vist" lige takten på tændingen i forbindelse med at flytte tandremmen...
Jeg vil råde ham til at finde en der kan hjælpe ham med det i hans nærområde....
Han har jo skiftet kabler og tændrør, og derfor kan den ikke starte,, så kan virkelig ikke se hvordan remmen skal kunne hoppe mens motoren får skiftet rør og kabler...
aug 2004
Følger: 85 Følgere: 84 Biler: 6 Emner: 8 Svar: 2.121
aug 2004
Følger: 85 Følgere: 84 Biler: 6 Emner: 8 Svar: 2.121
jan 2004
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 7 Emner: 203 Svar: 1.032
Hold dig fra det t-rem tror ikke du har helt nok styr på det.
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Emner: 77 Svar: 273
jeg giver et par bajere vis du en dag kommer til nordsjælland!!!
nu køre djævlen sgu.
gjorde som du sagde, løsnet remmen, satte knast på mærker, tog strømfordeleren op, renset den lige, sat den i ca kl1, også startet bilen med det samme!
aug 2004
Følger: 85 Følgere: 84 Biler: 6 Emner: 8 Svar: 2.121
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Emner: 77 Svar: 273
den trækker super i forhold til før nu.
golf 3 instilling af tænding