{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  golf 3 instilling af tænding
  • #1   16. jan 2013 osse tænding jo som du siger se om den står ud for 1 eren når den står på mærkerne

• #2   16. jan 2013 Prøv at få en kammerat til at tørne på starteren mens du langsomt drejer din strømfordeler. Jeg plejer at stille tænding sådan på de gamle biler, og når jeg syntes den lyder til at gå bedst, så bliver det der smiley

• #3   16. jan 2013 Hvis du er i tvivl så tag dit tændrør ud ved cylinder 1 og få cylinderen sat i top...

Så skulle mærket på krumtapshjulet gerne passe....

Glem alt om knasthjulet...

Tag rotordæksel af og tjek hvor rotoren peger hen, dette er cylinder et...

Hvis du har gjort som på det billede du lagde op tidligere så skulle dine kabler gerne passe til tændings rækkefølgen 1342... og den kører vist med uret rundt...

Hvis du har kraftig blå gnist så skulle den kunne starte...

Du har også tjekket at du ikke kan høre en gnist springe inde i fordelerdækslet, for det kan også være årsagen til at den ikke vil, da jeg mener du skrev tidligere at du havde kiftet kabler og tændrør...

Og når den tidliger gav en prut op af kabu, må den stå forkert...

Men når krumtap og knastmærker står korekt er det jo ikke der du skal lede efter en fejl..
    Det er kun hvis du har haft tanndremmen af at du skal have tjek på mærkerne på hjulet ved tandremmen til oliepumpe og det der trækker fordelerhuset...

Men held og lykke med det....

• #4   16. jan 2013 jeg må ud at kigge på det.

bare for en sikkerhedskyld kigger jeg om mærkerne passer

• #5   16. jan 2013 Ja det er en god ide.....

• #6   16. jan 2013 der plejer at være en " grøn prop " i gearkassen som man skruer op og så skal man have fat i en tændingspistol hvor man skal sætte den de antal grader den skal være.

pej den ned i hullet og drej strømfordeleren indtil mærkerne står ud for hinanden.... der er et mærke på svinghjulet.

det er lige til når man først går igang

• #7   16. jan 2013 på en golf 3 sætter man tænding med tester. den skal stå 6 grader.

og nemmest er sætte krumtap og knast på ot mærket. op med strømfordeleren . og så sætter man den på plads igen og sørger for rotor peger ca kl 1 og ud for det mærke der er i huset på strømfordeleren. så står den til tænding på cyl 1.

og så 1342 rækkefølge med uret rundt derfra . når den så er startet på med en tester og juster den ind til 6 grader.

kan dog også gøres på gehør . i mangel på tester.

• #8   16. jan 2013 det er da pænt besværligt at komme til krumtapshjulet på den golf, kan det passe man skal have en masse hjul af før man kan få skjolet af og kigge efter OT mærket

• #9   16. jan 2013 Men OT mærket sidder på inderkanten af din remskive på krumtappen til generator remmen. et lille slids . på dit nederste tandrems dæksen er en pil ca midt på lige ved remhjulet. det ot mærke på krumtap. og på knasthjulet står ot som skal passe med pilen på ventildækslet.

• #10   16. jan 2013 og ellers kan du se ot mærket gennem hullet i gearkassen også . der er en rund Prik og en slids 1cm fra den.. prik er ot mærke og slids er 6grader tændings mærket

• #11   16. jan 2013 slidst betyder?

jeg har fundet hvad jeg tror er mærket på gearkassen, der er en rund dut også lidt længere væk er der en 1mm ridse som går på tværs af svinghjulet.
    er det mit mærke?

• #12   16. jan 2013 og nu står den ikke længere på ot mærke på knasthjulet efter jeg har fået krumtappen på mærker.

skal jeg så skrue knasthjulet løst og sætte det ordenligt på mærke?

• #13   16. jan 2013 Det mærke på knasthjulet skal du ikke bruge til noget. Og du skal IKKE pille dit remhjul af nej. Det eneste du skal bruge det mærke til, er når man skifter tandrem, så man får taktet den rigtigt.

• #14   16. jan 2013 Du kan jo ikke bare flytte rund med knastakslen som det passer dig, så ender det med at sige knas.

• #15   16. jan 2013 så dvs. at nu når mit svinghjul/krumtap står på mærke.

skal jeg pille rotor dækslet af, se hvor rotoren står, også sætte kablerne ud for rotoren

• #16   16. jan 2013 den skal stå på den lille prik når du takter tandrem..

• #17   16. jan 2013 ok så køre jeg den ovre til den lille prik.

og hvad skal jeg så gøre med knasthjulet det står jo ikke ud for OT mere?

• #18   16. jan 2013 Tror du skal sætte den bil til mekaniker, lyder ikke til du har styr på det. Som jeg sagde kan du få en ven til at tørne starteren mens du drejer fordeleren. Så burde den starte på et tidspunkt hvis det ellers ikke er noget andet der er i vejen.

• #19   16. jan 2013 eneste jeg er i tvivl om er at det OT mærke på knasthjulet ikke står ud for OT.

• #20   16. jan 2013 Tag nu det første tændrør ud længst mod tandrem og stempel i top, du kan se det med en lygte....

Og tjek rotor....

Du SKAL ikke løsne knasthjul.... du kan ødeligge meget ved at gøre det....

• #21   16. jan 2013 jeg prøvede at gøre det, satte på mærker, så stempel var i top, og prøvede at starte, den pruttede bare lidt, men ville ikke starte

• #22   16. jan 2013 og ja jeg tjekkede rotor inden jeg startede, og satte kablerne efter rotor

• #23   16. jan 2013 hvis din krumtap står på mærket dvs prikken . så skal dit ot mærke på knasten også stå på mærkerne .. gør den ikk det. .ja så er den sku ikk taktet rigtigt .

så måske du skal starte med at få din tandrem sat rigtigt.

• #24   16. jan 2013 jeg har slet ikke rørt ved tandremen :S så ham der har haft den før har lavet kuk i den

• #25   16. jan 2013 men den har jo kørt fint med det. så lige nu vil jeg bare have gang i bilen igen.

• #26   16. jan 2013 jeg vil prøve at tørne starteren og dreje strømfordeleren og se om den vil starte

• #27   16. jan 2013 Det ville jeg kke rode med, når nu den har kørt inden kabelskift...

Du skal jo bruge en tændigspitol når du skal indstille igen... menn det kan jo være du har det..

• #28   16. jan 2013 jeg havde mærket op præcis hvor strømfordeleren stod inden jeg rodet med det, så jeg kunne finde tilbage.

da jeg drejede lidt på den til den ene eller anden side begyndte det at ryge op fra karburatoren, så jeg satte den tilbage til hvor den stod normalt, bilen vils tadigvæk ikke starte.

ender sgu med jeg smider lortet ud.

• #29   16. jan 2013 Det er en skam du bor så langt væk... så kunne du have fået hjælp herfra....

Kunne du høre om der springer en gnist inde i fordelerdækslet.... ellers så prøv at få en til at turne motor på bilen, mens du står og kikke i motorrum i total mørke, så kan du måske evt. se en gnist springe et forkert sted....

• #30   16. jan 2013 sprang ikke nogen gnist nogenstedet

• #31   16. jan 2013 den tørner bare rundt derude, også lige engang imellem så kommer der 2 prutter lige efter hinanden, men det er så osse det.

• #32   16. jan 2013 sikker på den står på mærkerne????

• #33   16. jan 2013 yup,

krumtap+svinghjul står på mærker, kan se den lille rille der er på krumtaps hjulet står ud for pilen af.

det eneste der ikke står på mærker er knasthjulet, som står helt ad helvedes til, men der er sikkert fordi ham der har haft den førmig ikke har lavet tandremmen ordenligt

• #34   16. jan 2013 Få du nu bare rettet den tandrem ind før du overhovedet bøvler mere med den.
    det er set mange gange sådan en hopper en tand eller 3 i tandremmen og så tror folk straks det tænding den er galg med da bilen så pludselig kører møg ringe ..

få rettet din tandrem og sæt din tænding på mærket samtidig . .få den startet op og derefter justeret ind . .tager sku ikk 30 min på sådan gammel golf 3.

Men da jeg bor i vejle så har jeg sku svært ved komme at fixs det for dig .
    gjorde jeg sku gerne for en gang pizza og cola ellers .

• #35   16. jan 2013 OG nej sådan en golf 3 sker intet om så tandremmen springer .. motoren tager ikke skade af det..

• #36   16. jan 2013 vis nu bare bilen kunne starte havde det været rart :D.

ser bare besværligt ud med alle de hjul der skal af.
    man skal intet special værktøj bruge til at fixe tandremmen?

• #37   16. jan 2013 for helved ikke os smiley
    så er det jo helt sikkert derfor!

• #38   16. jan 2013 Du skal ikk have nogen som helst hjul af for at takte din tandrem . af med øverste rem dæksel . sæt krumtappen på mærkerne . løsen remstrammeren pil remmen forsigtigt af knasthjulet .. ret knasthjulet ind og på med remmen igen .. spænd remmen igen og kontroller taktningen ved tørne motoren med hånden 2 omgange så den står på mærket igen .. vupti

• #39   16. jan 2013 Rene J

Du glemmer da "vist" lige takten på tændingen i forbindelse med at flytte tandremmen...

Jeg vil råde ham til at finde en der kan hjælpe ham med det i hans nærområde....

Han har jo skiftet kabler og tændrør, og derfor kan den ikke starte,, så kan virkelig ikke se hvordan remmen skal kunne hoppe mens motoren får skiftet rør og kabler...

• #40   16. jan 2013 Nej det har jeg forklaret længere oppe så nej det glemmer jeg ikk . .det er langt det nemmeste takte krumtap og knast så det står på mærkerne .. så tager man strømfordeleren op af blokken . så kan man menlig lige få renset så den også kan dreje. og så sætter man den på plads med rotor pegende ca kl 1 og ud for mærket i fordeler huset. så bør den slå i gang . .sådan har de 10 jeg har lavet toppakning og tandrem på gjort hver gang .

• #41   16. jan 2013 Buggi det er jo hamrende lige gyldigt om den har hoppet . den har som jeg ser det kørt ringe før han har skiftet .. og måske det ikk var tænding der var grunden . .Fakta er hans motor ikk står på mærkerne og derfor er taktet forkert .. længere er den jo ikk sådan set ..

• #42   16. jan 2013 Nu du siger knast står forkert. Så passer den jo kun vær anden gang du drejer på krumtappen..
    Hold dig fra det t-rem tror ikke du har helt nok styr på det. smiley

• #43   17. jan 2013 Rene J

jeg giver et par bajere vis du en dag kommer til nordsjælland!!!
    nu køre djævlen sgu.

gjorde som du sagde, løsnet remmen, satte knast på mærker, tog strømfordeleren op, renset den lige, sat den i ca kl1, også startet bilen med det samme!

• #44   17. jan 2013 HEHE. jamen det var jo det jeg sagde der sku til. har lavet nok 10-15 stykker på den måde nu .. det slår aldrig fejl

• #45   17. jan 2013 det er som at få en helt ny bil,
    den trækker super i forhold til før nu.

Kommentér på:
golf 3 instilling af tænding

Annonce