{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.261 visninger | Oprettet:

Argjend s
Argjend s
Tilmeldt:
7. apr 2007
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 11

Problemer med starter eller batteri {{forumTopicSubject}}

Hey

Jeg har et problem med min polo 1.4 fra 02. Jeg har købt et helt nyt batteri, men hvis billen står stille i mere end 2 dage vil den ikke starte. Derudover vil den heller ikke starte nu, da det er blevet minus grader. Der er strøm, da radioen spiller samt lygterne tændes. Alt lys går bare ud, når jeg skal til at starte bilen.

Den starter fint med starts kabler, og kan starte igen selvom jeg slukker bilen. Bilen starter også fint når den har stået stille i et par timer. Mit spørgsmål er så kan det være starteren eller dårligt stel forbindelse???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med starter eller batteri
  • #1   17. jan 2013 din generator er sku nok død...

  • Argjend s
    Argjend s Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 11
    #2   17. jan 2013 Jeg tror ikke den generatoren. Jeg tror mere, at det er starteren. Problemet er bare, at bilen starter jo fint med starts kabler. Derudover køre den også fint i løbet af dagen. Jeg kan bare ikke starte bilen om morgen. Jeg er i tvivl om der er en korslutning et sted eller noget suger livet af batteriet.

  • #3   17. jan 2013 hvis den starter fint, når du bruger startkabler, er det ikke starteren der er problemet, så det er højest sandsynligt generatoren der er gået i stykker og ikke får ladet bilens batteri nok op til at kunne starte bilen. men der kan stadig være nok til at tænde radioen og lyset, da det ikke kræver lige mange ampere at tænde

  • #4   17. jan 2013 Hvilken olie køre med? Problemet er tit at olien bliver ligeså tyk som sirup og derved kommer din starter på overarbejde, derudover falder batteri indholdet til ca det halve når det er kold.. Så derved kan den ikke slæbe motoren i gang.. Prøv enten at skifte olien til noget tynder eller bare afmonter din batteri og tag det med ind i varmen så skal du bare se..

  • Argjend s
    Argjend s Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 11
    #5   17. jan 2013 Jeg kan se, at der er en del ting. Jeg må bare en tur på værkstedet, og få målt batteriet samt generatoren. Derudover er det et godt batteri som jeg har købt. Det burde kunne klare det.

  • #6   17. jan 2013 Det er lige meget om det er helt nyt.. Cellerne kan ikke holde til kulden og derved falder indholdet til det halve når vi når under fryse punktet.. I gamle dage hældte man varmt vand over det for at få bilen eller traktoren til at starte.. Og hvis du kan starte den igen efter du har brugt startkabler så har du varmet dit batteri op og din olie også.. så det er ikke pga din generator, starter eller et dårligt batteri.. prøv at tag dit batteri med ind i stuen et par timer også prøv at gå ud starte den, hvis den ikke springer igang der så er det din olie der står for udskiftning..

  • Argjend s
    Argjend s Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 11
    #7   17. jan 2013 Lad os sige, at det funger, at jeg tag batteriet med ind. Hvad gør jeg så næste dag??? Vil batteriet tænder igen efter, at den har stået udenfor?

  • #8   17. jan 2013 Prøv det først, og virker det har jeg et par fif til dig..

Kommentér på:
Problemer med starter eller batteri

Annonce