{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.603 visninger | Oprettet:

Klaus L
Klaus L
Følger: 1 Emner: 53 Svar: 106

Kæde eller tandrem på corsa? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen!
Jeg står og skal til at købe en corsa 1,2 16v fra 98´ med automatgear. Jeg har ladet mig fortælle den kører med knastkæde, er der en der kan af- eller bekræfte det? Og måske ved hva intervallerne er på sådan en.

Jeg kunne forestille mig der var et filter i automat gearkassen der skulle skiftes også men kan ingen finde på nettet.

Kan det virkelig passe den kører uden filter?

På forhånd mange tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kæde eller tandrem på corsa?
  • #1   28. jan 2013 Kæde, .. og dem døjer de gevalidgt med..

• #2   28. jan 2013 Ingen filter i kassen

• Klaus L
    Klaus L Tilmeldt:
    dec 2007

#3   28. jan 2013 nå for helved.. kan man høre den begynde at rasle inden den blir helt smadret, eller skal man bare skifte skidtet når man køber bilen? den har kun kørt 142000km så den burde da ikk være kørt i stykker allerede..

• #5   28. jan 2013 den advarer dig gerne længe inden det går galt, med at "rasle" fra kæden når du giver gas, og så bliver det gradvis være med tiden. man køber et komplet sæt med kæde og tandhjul/strammer+ div ligesom et tandremsæt, og har man lidt forstand på rep. af biler er det ikke meget være at skifte det end en tandrem på en anden bil

• #6   28. jan 2013 Søren J > - jo det er det... vi har satme skiftet mange... både 2,2 og 1,2 er noget skrammel med kæderne smiley

• Klaus L
    Klaus L Tilmeldt:
    dec 2007

#7   28. jan 2013 laver biler hver dag så vil påstå jeg ville kunne høre det når det kommer. Der er ikk en der kender intervallerne på dem? Nej altså i teorien er det jo det samme som at skifte tandrem, og man kan garanteret få noget låseværktøj til det. Tror jeg kunne få det i hovwdiaudi for under 1000kr men kan man undgå at skifte det vil man jo altid helst det..

• #8   28. jan 2013 så vidt jeg ved er der ikke noget fast interval på dem, har set det på en med kun 60000km, men kender også til en som har kørt næsten 400tkm uden den har været skiftet. det er gerne strammeren der går istykker, og så hopper kæden over

• Klaus L
    Klaus L Tilmeldt:
    dec 2007

#9   28. jan 2013 Ja okay så er det jo ikke let at være sikker. må nok hellere skifte den så når det ikk er dyrere..

• #10   28. jan 2013 havde det været min, havde jeg nu bare kørt med den indtil den kom med nogle mislyde

Kommentér på:
Kæde eller tandrem på corsa?

Annonce