{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.394 visninger | Oprettet:

Justering af knasthjul på Fiat Panda {{forumTopicSubject}}

Hej BG er der nogle kloge hoveder som kan fortælle mig hvordan jeg justerer knasthjulet på en fiat panda 1.2 fra 2007. Slidsen i knasten er ca dobbelt så stor som noten som er udformet i knasthjulet. Dvs at hjulet kan dreje 4-5 tænder på knasten? Der er ingen tegn på slid! Er det bare at indstille i midten, kontrollere at stemplerne ikke går på ventilerne og så høre hvordan den går? og er det ikke noget med at stemplerne lige meget hvad ikke kan ramme ventilerne, eller er det kun på de ældre 1.2'ere? synes motorene ser rimelig ens ud på nær lidt ændringer på topdækslet.

Håber I kan hjælpe og god lørdag derude (:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Justering af knasthjul på Fiat Panda
  • #1   2. feb 2013 Der skulle gerne være mærker på både knasthjul og svinghjul, så du kan stille det rigtigt. Mvh. Gert

• #2   2. feb 2013 mange fiat motor har vis det er en 16 v , et spec værktøj der skal på i bagenden af knast akslerne man skal pille 2 propper eller dæksler af og så er der en slidsk i knasterene hvor værktøjet passer i og går fra knast til knast så de er låst sammen , så kan knast hjulene nemlig flytte sig så remmen passer når krumtappen er låst det rigtige sted.

• #3   2. feb 2013 Gert - jeg kan sagtens sætte den på mærker, men det er fordi jeg har haft løsnet knasthjulet fra selve knasten og der kan man stille selve knasthjulet. Altså hvis tandremmen sidder på og du løsner knasthjulet så kan du dreje selve knasten men ude at krumtap, tandrem osv flytter sig.

Ningo - Det er bare en alm 8v'er har godt læst om man skal bruge noget specialværktøj til at låse knasterne med hvis det er en 16v'er

• #4   2. feb 2013 ups det er self. rigtigt. Jeg ved desværre ikke hvordan man stiller det, så mon ikke en Fiatmand herinde har et bud på det. Mvh. Gert

• #8   2. feb 2013 Takker
    Problemet lå nemlig i at jeg skulle ligge og flytte nogle ting fra en motor til en anden. den motor som jeg skulle bruge havde hydraulisk knastforstiller, men den gamle havde íkke. så jeg ville bare bytte om på knasthjulene, men så er knasterne self heller ikke ens, men det fik man jo først øjnene op for da man havde skruet det skide hjul af. Oven i alt dette havde jeg ikke regnet med at man kunne stille på knasthjulet, men at der bare sad en alm not. Men så let skulle det self ikke være.
    Jeg satte knasthjulet midt i mellem hvor det kunne justeres og jeg kunne starte den, men den går ikke super godt så jeg må fremskaffe værktøjet på mandag.

Mange tak for hjælpen (:

Kommentér på:
Justering af knasthjul på Fiat Panda

Annonce