Justering af knasthjul på Fiat Panda {{forumTopicSubject}}
Hej BG er der nogle kloge hoveder som kan fortælle mig hvordan jeg justerer knasthjulet på en fiat panda 1.2 fra 2007. Slidsen i knasten er ca dobbelt så stor som noten som er udformet i knasthjulet. Dvs at hjulet kan dreje 4-5 tænder på knasten? Der er ingen tegn på slid! Er det bare at indstille i midten, kontrollere at stemplerne ikke går på ventilerne og så høre hvordan den går? og er det ikke noget med at stemplerne lige meget hvad ikke kan ramme ventilerne, eller er det kun på de ældre 1.2'ere? synes motorene ser rimelig ens ud på nær lidt ændringer på topdækslet.
Håber I kan hjælpe og god lørdag derude (:
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 27 Emner: 43 Svar: 2.195
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 54 Biler: 10 Emner: 123 Svar: 3.687
aug 2008
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 20
Ningo - Det er bare en alm 8v'er har godt læst om man skal bruge noget specialværktøj til at låse knasterne med hvis det er en 16v'er
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 27 Emner: 43 Svar: 2.195
aug 2008
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 20
Problemet lå nemlig i at jeg skulle ligge og flytte nogle ting fra en motor til en anden. den motor som jeg skulle bruge havde hydraulisk knastforstiller, men den gamle havde íkke. så jeg ville bare bytte om på knasthjulene, men så er knasterne self heller ikke ens, men det fik man jo først øjnene op for da man havde skruet det skide hjul af. Oven i alt dette havde jeg ikke regnet med at man kunne stille på knasthjulet, men at der bare sad en alm not. Men så let skulle det self ikke være.
Jeg satte knasthjulet midt i mellem hvor det kunne justeres og jeg kunne starte den, men den går ikke super godt så jeg må fremskaffe værktøjet på mandag.
Mange tak for hjælpen (:
Justering af knasthjul på Fiat Panda