14.867 visninger
|
Oprettet:
peugeot 207 1.6 hdi 90hk turbo?? {{forumTopicSubject}}
Skal til at købe sådan en sag da min gamle bil kørte galt. Men nu har alle de nyheder skræmt mig for 1.6 hdieren. Men gælder det også for 90hk modellen med at turboen futter af på grund af forkert bundkar type plus stoppet olie filter?? Bilen jeg har kig på har kørt 151.000
sep 2009
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 10 Svar: 32
bare tjek at banjo bolten er skiftet til den type uden filter,
Tjek den for slam, er det slemt så skift olien og giv den en gang bell
ADD tilsætning i den gamle olie når den skiftes, og så sæt skifte
Intervallet ned til 15000km
Har du læst at Thisted giver "garanti" / kulance til deres kunder som
Har og får lavet alle eftersyn ved dem ?
Håber at det kan give dig roen tilbage
Og ja jeg har selv 2 stk Ford C-Max og har haft yderligere 2 stk som firmabil
jun 2007
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 7 Emner: 69 Svar: 929
Der er sku motore med seriøst større havarier end dette.
Og synes nu de kører nu ganske flot. Vælg istedet 110 hk. Den kører godt
maj 2006
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 459
Ford-biler:
2003- Ford C-MAX 1,6 TDCi, 66-85 kW (90-115 hk) og 215-270 Nm
2004- Ford Focus 1,6 TDCi, 66-85 kW (90-115 hk) og 215-270 Nm
2005- Ford Fiesta 1,6 TDCi, 65/70 kW (88/95 hk) og 200/212 Nm
2005-2012 Ford Fusion 1,6 TDCi, 66 kW (90 hk) og 215 Nm
2010- Ford Mondeo 1,6 TDCi, 85 kW (115 hk) og 270 Nm
2010- Ford Galaxy 1,6 TDCi, 85 kW (115 hk) og 270 Nm
2010- Ford S-MAX 1,6 TDCi, 85 kW (115 hk) og 270 Nm
Peugeot-biler:
2003-2009 Peugeot 206 1,6 HDi, 80 kW (109 hk) og 240 Nm
2003-2010 Peugeot 407 1,6 HDi, 80 kW (109 hk) og 240 Nm
2005-2009 Peugeot 307 1,6 HDi, 66/80 kW (90/109 hk) og 215/240 Nm
2006- Peugeot 207 1,6 HDi, 66-82 kW (90-112 hk) og 215-270 Nm
2006- Peugeot Partner 1,6 HDi 66 kW (90 hk) og 1560 ccm
2006- Peugeot Expert 1,6 HDi, 66 kW (90 hk) og 180 Nm
2007- Peugeot Expert Tepee 1,6 HDi 66 kW (90 hk) og 1560 ccm
2008- Peugeot 308 1,6 HDi, 66-82 kW (90-112 hk) og 215-270 Nm
2010- Peugeot 508 1,6 HDi, 82 kW (112 hk) og 240/270 Nm
Citroën-biler:
2004- Citroën C4 1,6 HDi, 66-82 kW (90-112 hk) og 215-?270 Nm
2004- Citroën C5 1,6 HDi, 80/82 kW (109/112 hk) og 240/270 Nm
2004-2009 Citroën Xsara Picasso 1,6 HDi, 80 kW (109 hk) og 240 Nm
2005- Citroën C3 1,6 HDi, 66-82 kW (90-?112 hk) og 215-270 Nm
2005- Citroën Berlingo 1,6 HDI 66-80 kW. (90/109 hk) og 1560 ccm
2006- Citroën Jumpy 1,6 HDi, 66 kW (90 hk) og 180 Nm
2007- Citroën C4 Picasso 1,6 HDi, 80 kW (109 hk) og 240 Nm
2009- Citroën DS3 1,6 HDi, 68/82 kW (92/112 hk) og 230/270 Nm
2010- Citroën C3 Picasso 1,6 HDi, 80 kW (109 hk) og 240 Nm
2011- Citroën DS4 1,6 HDi, 68/82 kW (92/112 hk) og 230/270 Nm
Volvo-biler:
2004- Volvo S40/V50 1,6D, 80/84 kW (109/114 hk) og 240/270 Nm
2006- Volvo C30 1,6D 80 kW (109 hk) og 1560 ccm
2007- Volvo V70 1,6D, 80/84 kW (109/114 hk) og 240/270 Nm
2010- Volvo S60/V60 1,6D, 84 kW (114 hk) og 240 Nm
2010- Volvo C30 1,6D2 84 kW ( 115 hk) og 1560 ccm
Mazda-biler:
2003- Mazda3 MZ-CD 1,6, 80/85 kW (109/115 hk) og 240/270 Nm
2008- Mazda2 MZ-CD 1,6, 66/70 kW (90/95 hk) og 205 Nm
2010- Mazda5 CD 1,6 85 kW (116 hk) og 1560 ccm
Suzuki-biler:
2007- Suzuki SX4 1,6 DDiS, 66 kW (90 hk) og 215 Nm
Mini-biler:
2007- Mini Cooper D 1,6, 80 kW (109 hk) og 240 Nm
2007- Mini Cooper D 1,6 80 kW (109 hk) og 1560 ccm
2010- Mini One D 1,6 66 kW (90 hk) og 1560 ccm
Fiat-biler:
2006- Fiat Scudo 1,6 Multijet, 66 kW (90 hk) og 180 Nm
nov 2012
Følger: 34 Følgere: 36 Biler: 3 Svar: 328
problemet er bare at folk gør det meget værre end det er. overhold dine eftersyn, så får du ingen problemer med den.
maj 2006
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 5 Emner: 153 Svar: 533
mar 2008
Følger: 45 Følgere: 48 Biler: 7 Emner: 20 Svar: 130
Har fået af vide på arbejde der var lidt problemer med dem da de kørte 30.000 km interval, men det er sat til 20.000 nu, og siden har vi aldrig haft problemer!
Overhold service og giv den en olierens ved hvert service, så er der ingenting at være bange for.
nov 2012
Følger: 27 Følgere: 26 Svar: 10
Mvh kristian
nov 2012
Følger: 27 Følgere: 26 Svar: 10
maj 2006
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 5 Emner: 153 Svar: 533
jan 2007
Følger: 10 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 736
Hvad med 1.4 HDI /TDCI?
Har de ikke samme lidt dårligt designede bundkar? Har de også et lille ekstra filter/net ved banjobolten?
sep 2009
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 10 Svar: 32
Ved støj, så nej, den nævnte model er støj svag,
noget mere end den gamle du havde
men støj er en svær størrelse, du kunne overveje at finde
et offer med en bil af samme type, så kan du jo lytte lidt
til den og se om det er det samme ?
maj 2006
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 5 Emner: 153 Svar: 533
nov 2012
Følger: 34 Følgere: 36 Biler: 3 Svar: 328
mar 2007
Følger: 57 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 164
Det kunne også være varmeskjoldet over turboen der rasler? det gør det i hvertfald på min i tomgang. få den bare lige et par rpm mere så stopper den irriterende raslen og den lyder normal. Ved ikke om det er samme problem du har
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 17
jun 2007
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 7 Emner: 69 Svar: 929
Måske ikke bilens/motorens fejl, måske din og mekanikerens.
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 135
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 4
Det er ang noget "skratten" på højre side af motoren når du står foran den. Det er værst ved 26-2700 Rmp.
Og så har jeg fået den chippet men det har kun givet 30 NM og 27 HK??
Fra 310 til 330 NM. Og 126 til 143 HK.
Umidlbart går den i nødprogram hvis de prøver at gøre mere.
Håber nogle kan hjælpe mig her:)
apr 2007
Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 17
Hvilken 1,6 HDI motor er bedst. Er der den med 90 hk eller 109 hk? Jeg har snakket med en mekaniker i dag som siger at man skal holde sig fra 109 hk.
maj 2006
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 5 Emner: 153 Svar: 533
90hk og 109 er samme motor bare med anden turbo og dyser. søger du en 207er da?
apr 2007
Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 17
maj 2006
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 5 Emner: 153 Svar: 533
peugeot 207 1.6 hdi 90hk turbo??