{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
14.867 visninger | Oprettet:

peugeot 207 1.6 hdi 90hk turbo?? {{forumTopicSubject}}

Skal til at købe sådan en sag da min gamle bil kørte galt. Men nu har alle de nyheder skræmt mig for 1.6 hdieren. Men gælder det også for 90hk modellen med at turboen futter af på grund af forkert bundkar type plus stoppet olie filter?? Bilen jeg har kig på har kørt 151.000


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  peugeot 207 1.6 hdi 90hk turbo??
  • #1   6. feb 2013 Tak det roligt, den motor er ikke så tosset,
    bare tjek at banjo bolten er skiftet til den type uden filter,
    Tjek den for slam, er det slemt så skift olien og giv den en gang bell
    ADD tilsætning i den gamle olie når den skiftes, og så sæt skifte
    Intervallet ned til 15000km

    Har du læst at Thisted giver "garanti" / kulance til deres kunder som
    Har og får lavet alle eftersyn ved dem ?

    Håber at det kan give dig roen tilbage

    Og ja jeg har selv 2 stk Ford C-Max og har haft yderligere 2 stk som firmabil


  • #2   6. feb 2013 Det er samme motor. Men vil ikke lade mig skræmme at det har været oppe at vende.
    Der er sku motore med seriøst større havarier end dette.
    Og synes nu de kører nu ganske flot. Vælg istedet 110 hk. Den kører godt smiley


  • #3   6. feb 2013 få skiftet banjobolten og hver opmærksom på olie. køb evt. FTZ's kit med bundkar osv. og sæt olie intervallen ned...

    Ford-biler:
    2003- Ford C-MAX 1,6 TDCi, 66-85 kW (90-115 hk) og 215-270 Nm
    2004- Ford Focus 1,6 TDCi, 66-85 kW (90-115 hk) og 215-270 Nm
    2005- Ford Fiesta 1,6 TDCi, 65/70 kW (88/95 hk) og 200/212 Nm
    2005-2012 Ford Fusion 1,6 TDCi, 66 kW (90 hk) og 215 Nm
    2010- Ford Mondeo 1,6 TDCi, 85 kW (115 hk) og 270 Nm
    2010- Ford Galaxy 1,6 TDCi, 85 kW (115 hk) og 270 Nm
    2010- Ford S-MAX 1,6 TDCi, 85 kW (115 hk) og 270 Nm

    Peugeot-biler:
    2003-2009 Peugeot 206 1,6 HDi, 80 kW (109 hk) og 240 Nm
    2003-2010 Peugeot 407 1,6 HDi, 80 kW (109 hk) og 240 Nm
    2005-2009 Peugeot 307 1,6 HDi, 66/80 kW (90/109 hk) og 215/240 Nm
    2006- Peugeot 207 1,6 HDi, 66-82 kW (90-112 hk) og 215-270 Nm
    2006- Peugeot Partner 1,6 HDi 66 kW (90 hk) og 1560 ccm
    2006- Peugeot Expert 1,6 HDi, 66 kW (90 hk) og 180 Nm
    2007- Peugeot Expert Tepee 1,6 HDi 66 kW (90 hk) og 1560 ccm
    2008- Peugeot 308 1,6 HDi, 66-82 kW (90-112 hk) og 215-270 Nm
    2010- Peugeot 508 1,6 HDi, 82 kW (112 hk) og 240/270 Nm
    Citroën-biler:
    2004- Citroën C4 1,6 HDi, 66-82 kW (90-112 hk) og 215-?270 Nm
    2004- Citroën C5 1,6 HDi, 80/82 kW (109/112 hk) og 240/270 Nm
    2004-2009 Citroën Xsara Picasso 1,6 HDi, 80 kW (109 hk) og 240 Nm
    2005- Citroën C3 1,6 HDi, 66-82 kW (90-?112 hk) og 215-270 Nm
    2005- Citroën Berlingo 1,6 HDI 66-80 kW. (90/109 hk) og 1560 ccm
    2006- Citroën Jumpy 1,6 HDi, 66 kW (90 hk) og 180 Nm
    2007- Citroën C4 Picasso 1,6 HDi, 80 kW (109 hk) og 240 Nm
    2009- Citroën DS3 1,6 HDi, 68/82 kW (92/112 hk) og 230/270 Nm
    2010- Citroën C3 Picasso 1,6 HDi, 80 kW (109 hk) og 240 Nm
    2011- Citroën DS4 1,6 HDi, 68/82 kW (92/112 hk) og 230/270 Nm

    Volvo-biler:
    2004- Volvo S40/V50 1,6D, 80/84 kW (109/114 hk) og 240/270 Nm
    2006- Volvo C30 1,6D 80 kW (109 hk) og 1560 ccm
    2007- Volvo V70 1,6D, 80/84 kW (109/114 hk) og 240/270 Nm
    2010- Volvo S60/V60 1,6D, 84 kW (114 hk) og 240 Nm
    2010- Volvo C30 1,6D2 84 kW ( 115 hk) og 1560 ccm

    Mazda-biler:
    2003- Mazda3 MZ-CD 1,6, 80/85 kW (109/115 hk) og 240/270 Nm
    2008- Mazda2 MZ-CD 1,6, 66/70 kW (90/95 hk) og 205 Nm
    2010- Mazda5 CD 1,6 85 kW (116 hk) og 1560 ccm

    Suzuki-biler:
    2007- Suzuki SX4 1,6 DDiS, 66 kW (90 hk) og 215 Nm

    Mini-biler:
    2007- Mini Cooper D 1,6, 80 kW (109 hk) og 240 Nm
    2007- Mini Cooper D 1,6 80 kW (109 hk) og 1560 ccm
    2010- Mini One D 1,6 66 kW (90 hk) og 1560 ccm

    Fiat-biler:
    2006- Fiat Scudo 1,6 Multijet, 66 kW (90 hk) og 180 Nm


  • #4   6. feb 2013 1.6 HDi er en utrolig god motor!
    problemet er bare at folk gør det meget værre end det er. overhold dine eftersyn, så får du ingen problemer med den.


  • #5   6. feb 2013 Super det jeg ville høre. Hdi er de bedste. Men ærgeligt min 2.0hdi kørte galt smiley damnden mest pålidligere motor jeg har haft til dato.

  • #6   6. feb 2013 Arbejder selv ved Peugeot og vi har de seneste år aldrig skiftet en turbo pga. slidtage/dårlig smøring.

    Har fået af vide på arbejde der var lidt problemer med dem da de kørte 30.000 km interval, men det er sat til 20.000 nu, og siden har vi aldrig haft problemer!

    Overhold service og giv den en olierens ved hvert service, så er der ingenting at være bange for.


  • #7   6. feb 2013 Ta det roligt motoren er go. Problemet er folk køre med forkert olie og for langt mellem olieskift. Sørg for korrekt olie og overhold service interval. Ja bund kar er et problem men først til skade når når man har kørt med dårlig olie/langt immelem service. Så er det den ophober sod og tilstopper divfiltre. Hvis man vil være sikker og hvis man er i tvivl om service historik så lav en komlet rens og tag bundkar ned og udskift bundkar sugefilter og fjern filter fra banjobolt. Har arbejdet med de motore lige siden de kom frem . Og ja har skiftet turboer og renset motore men min erfaring har været bilerne ikke har været passet korrekt.
    Mvh kristian


  • #8   6. feb 2013 Vil også lige tilføje de turboer jeg har skiftet har kun været på 110 hk modeller. 1,4 hdi og 1,6 90 hk har samme bundkar.

  • #9   6. feb 2013 Oki super gutter. Skal sådan en motor lyde som traktor i tomgang når den er kold. Altså ligefrem ikke stille men u know lak lak lak lak

  • #10   6. feb 2013 Til alle jer HDI/TDCI kyndige.

    Hvad med 1.4 HDI /TDCI?

    Har de ikke samme lidt dårligt designede bundkar? Har de også et lille ekstra filter/net ved banjobolten?


  • #11   6. feb 2013 Hej Ali G

    Ved støj, så nej, den nævnte model er støj svag,
    noget mere end den gamle du havde
    men støj er en svær størrelse, du kunne overveje at finde
    et offer med en bil af samme type, så kan du jo lytte lidt
    til den og se om det er det samme ?


  • #12   7. feb 2013 Mikkel ja det kunne man godt smiley

  • #13   7. feb 2013 1.4 HDi har præcis samme bundkar som 1.6 HDi. men 1.4 HDi har aldrig haft problemer med det, det er KUN 1.6 HDi, men problemet er slet ikke så slemt som der bliver sagt.. som Rico, arbejder jeg også ved Peugeot, og vi har heller aldrig skiftet turbo pga. det problem som der bliver sagt! den eneste grund til at det sker, er at service ikke bliver overholdt..

  • #14   22. feb 2013 Team G

    Det kunne også være varmeskjoldet over turboen der rasler? det gør det i hvertfald på min i tomgang. få den bare lige et par rpm mere så stopper den irriterende raslen og den lyder normal. Ved ikke om det er samme problem du har smiley


  • #15   16. mar 2013 tja min turbo er gået 2 gange på min 407 1.6 hdi jeg er ikke den største fan må jeg indrømme og det er med 30000km mellemrum og den har kun kørt 130000km !!!

  • #16   17. mar 2013 Rasmus. NÅR den går har man en procedure man skal følge for at rense oliekanaler osv igennem. Gøres dette ikke skal man med garanti skifte turbo igen inden længel. Kører man over 20000 mellem olieskift slider det også rimelig hårdt på turboen.
    Måske ikke bilens/motorens fejl, måske din og mekanikerens.


  • #17   17. mar 2013 Hvis du bruger diesel rense aditiv hver gang du tanker, vil du få en betydelig mere blød motorgang - især ved koldstart.

  • #18   26. nov 2015 Hej har en Peugeot expert 2.0 som jeg godt ville have en expert til at kigge på. RegNr: Fj 92074
    Det er ang noget "skratten" på højre side af motoren når du står foran den. Det er værst ved 26-2700 Rmp.
    Og så har jeg fået den chippet men det har kun givet 30 NM og 27 HK??
    Fra 310 til 330 NM. Og 126 til 143 HK.
    Umidlbart går den i nødprogram hvis de prøver at gøre mere.
    Håber nogle kan hjælpe mig her:)


  • PanicSonic
    PanicSonic Tilmeldt:
    apr 2007

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 17
    #19   29. nov 2016 Det er en halv gammel tråd det her, men jeg har et spørgsmål som omhander denne motor.

    Hvilken 1,6 HDI motor er bedst. Er der den med 90 hk eller 109 hk? Jeg har snakket med en mekaniker i dag som siger at man skal holde sig fra 109 hk.


  • #20   29. nov 2016 Henrik.
    90hk og 109 er samme motor bare med anden turbo og dyser. søger du en 207er da?


  • PanicSonic
    PanicSonic Tilmeldt:
    apr 2007

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 17
    #21   29. nov 2016 Ja det gør jeg... med et kilometertal på under 150.000 km.

  • #22   29. nov 2016 okay har en til salg dog kørt 242kkm men det betyder intet for den motor. du kan få den for 37kg motoren er i tiptop stand køre seriøst pisse godt velplejet motor. skriv hvis du er intra. 5dørs rød aircon, fartpilot, tågelys sædevarme osv. full service

Kommentér på:
peugeot 207 1.6 hdi 90hk turbo??

Annonce