9.098 visninger
|
Oprettet:
Stamning af Kilerem {{forumTopicSubject}}
Hej Alle,
Min Getz er begyndt at hyle om morgenen, som er Kileremmen.
Jeg har forsøgt at smøre den men uden held. Hvordan kan jeg selv stramme sådan noget og hvordan kan jeg tjekke om den skal strammes?
Samtidig er rattet mega hård når bilen er kold.. Har det en sammenhæng? Remmen hyler også når jeg drejere rattet fuld ud til en af siderne..
Takker på forhånd
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 72 Svar: 5.728
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 224 Svar: 605
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 6 Emner: 71 Svar: 218
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 224 Svar: 605
Det skal siges at jeg er total idiot til biler..
Har smurt med noget WD40.. ved ikke om det er fucket op at gøre men nu er det gjort?
nov 2005
Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 208 Svar: 4.737
Men det her er et glimrende eksempel på, at man ikke skal pille ved ting man ikke har forstand på. Har du ikke forstand på det, så lad være, du vidste du ikke havde forstand på det, så hvorfor ikke bare bruge en mekker? - Det er det de er der for!
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 72 Svar: 5.728
Servobeholderen skal du ikke tømme, men bare konstatere om der er olie nok på den, hvis der er det, så burde det ikke være nødvendigt at gøre noget der.
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 32 Svar: 53
vis du er idiot til biler
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Ikke så meget fordi du har kommet wd 40 på men fordi den nok er slidt...
Ved at du strammer remmen, trækker du mere og mere i de dele den trækker., og der skal jo vær frirum i remskiven når remmen sidder der...
Jeg læser mange indlæg herinde om at man bare skal stramme remmen, og det er i mine øjne forkert, da man skal undersøge om remmen er slidt inden man begynder at stramme den op..
Og nej man smører aldrig en rem med noget som helst... man skifter den....
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 224 Svar: 605
Stamning af Kilerem