{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.098 visninger | Oprettet:

Stamning af Kilerem {{forumTopicSubject}}

Hej Alle,

Min Getz er begyndt at hyle om morgenen, som er Kileremmen.

Jeg har forsøgt at smøre den men uden held. Hvordan kan jeg selv stramme sådan noget og hvordan kan jeg tjekke om den skal strammes?

Samtidig er rattet mega hård når bilen er kold.. Har det en sammenhæng? Remmen hyler også når jeg drejere rattet fuld ud til en af siderne..

Takker på forhånd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stamning af Kilerem
  • #1   14. feb 2013 Har du smurt din kilrem??? HVORFOR?

• #2   14. feb 2013 troede det gjorde det bedre.. men det kan jeg høre jeg måske ikke skulle gøre?

• #3   14. feb 2013 hva har du smurt remmen med.? men tjek din servobeholder kan være der mangler olie

• #4   14. feb 2013 Morten jeg tjekkede servobeholderen men den så ud til at være fyldt.. Kan jeg blot selv tømme og komme noget nyt i?

Det skal siges at jeg er total idiot til biler..

Har smurt med noget WD40.. ved ikke om det er fucket op at gøre men nu er det gjort?

• #5   14. feb 2013 WD40 forsvinder heldigvis relativt hurtigt! Men man smører ikke kileremmen. Man strammer enten remstrammer hjulet op, eller også skifter man rem, evt. til en der er lidt mindre. Men at smøre remmen løser ikke problemet, remmen vil stadig glide rundt, nu hører du det måske abare ikke en kort periode! Faktisk risikerer du at remmen vil fedte så meget, at den ikke driver f.eks. generator, vandpumpe etc- ordentligt!

Men det her er et glimrende eksempel på, at man ikke skal pille ved ting man ikke har forstand på. Har du ikke forstand på det, så lad være, du vidste du ikke havde forstand på det, så hvorfor ikke bare bruge en mekker? - Det er det de er der for!

• #6   14. feb 2013 Hvis du har nul forstand på biler, så få fat i en der har lidt forstand på det, og få ham til at vise dig hvad du skal gøre... Hvis ikke din kilrem kan strammes mere end den er, så er det på tide at få den skiftet. Og nej, WD40 er ikke det bedste at tilføre en kilrem.
    Servobeholderen skal du ikke tømme, men bare konstatere om der er olie nok på den, hvis der er det, så burde det ikke være nødvendigt at gøre noget der.

• #7   14. feb 2013 wd40 på kilrem så kan du godt sette en ny på.
    vis du er idiot til biler smiley så få en der ikke er til og hjælpe dig også med servoolie for det er ikke svært men kan blive dyrt vis det gøres forkert.

• #8   14. feb 2013 Du skal nok sætte en ny rem på...

Ikke så meget fordi du har kommet wd 40 på men fordi den nok er slidt...

Ved at du strammer remmen, trækker du mere og mere i de dele den trækker., og der skal jo vær frirum i remskiven når remmen sidder der...

Jeg læser mange indlæg herinde om at man bare skal stramme remmen, og det er i mine øjne forkert, da man skal undersøge om remmen er slidt inden man begynder at stramme den op..

Og nej man smører aldrig en rem med noget som helst... man skifter den....

• #9   14. feb 2013 Tak for alle input.. For en kammi til at se på det i dag

Kommentér på:
Stamning af Kilerem

Annonce