983 visninger
|
Oprettet:
fejlkode fiat marea {{forumTopicSubject}}
Hej,
ville hører om nogen kunne hjælpe mig,
har en fiat marea 1,6 fra 97, den hakker og mister pusten når den er kold. hvis jeg starter bilen 5-10 min før vi skal bruge den så kører den fint. indsprøjtnings lampen lyser. den har fået skiftet dyser alle 4 og kørte fint de første 2 dage efter men så startede den på det igen.
Har haft den hos merkonomen og fået den målt fejl: 270 fasesensor urimeligt signal.... han kunne ikke fortælle mig hvad det er.
håber nogen har et godt forslag.
mvh martin
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
P0270 Cylinder 4 Injector Circuit Low
sep 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 22
aug 2008
Men hvis du ikke har fået mere info fra Mekonomen, og oveni giver penge for det, skal du nok se dig om efter et andet sted at få målt bil ud....
For oven i det kan du jo godt se at de nok heller ikke kan hjælpe dig videre med stumper eller råd, nå det er hvad du får af info...
Men det er tit det med fejlkoder at det ikke nødvendigvis behøver at være der fejlen er, som man får info om.....
Jeg har prøvet flere sjove ting efter et værksted har set på biler og hvor de ikke kunne lave fejlen....
Bla. en bil hvor der blev skiftet flere ting, som lambda, tændspole osv.. og så var det bare et tændrør der var defekt....
En anden hvor værkstedet målte og målte og skiftede, og fejlen blev ved med at dukke op, (dette på en Brava) så kørte de bilen til fiat, som også målte den ud, og sagde at det vare samme fejl som dem der var i forvejen, og at det skulle skiftes, samt at tandrem havde rykket sig...
Du damen kom forbi mig, som ikke kan læse fiater ud,, så kørte jeg en tur, og gættede på tændspolen,, vi skiftede den og fejlen har ikke været der siden....
Så hvis du ikke kan komme videre så find gerne et værksted med netop marea erfaring og garvede mekanikere, og ikke de nye grønskollinger,,, for ellers bliver det sgu for dyrt for dig i længden....
sep 2011
Tusind tak for hjælpen
mvh Martin
aug 2008
Måske også en utæthed der forvinder når bilen bliver varm,, ja gætterierne kan være mange.. og det er vært at rådgive om en defekt når men ikke står med bilen selv...
God fornøjelse.....
feb 2008
Følger: 93 Følgere: 92 Biler: 3 Emner: 117 Svar: 1.187
sep 2011
det er som sagt kun når den er kold, eller har været ude og kører også stået stille i 30-45 min så gør den det også.
motoren lyder fint når den står i tomgang, har prøvet og tage et tændkabel af afgangen og der er tydelig forskel på alle cylindre.
feb 2008
Følger: 93 Følgere: 92 Biler: 3 Emner: 117 Svar: 1.187
fejlkode fiat marea